Senatorul PMP Traian Basescu a criticat prezenta la Congresul UDMR a prim-vicepresedintelui PNL, Raluca Turcan, si a liderului USR Dan Barna si a afirmat ca acestia nu au atras atentia asupra unor "derapaje inacceptabile".

"De buna seama, este de inteles prezenta PSD si ALDE (la Congresul UDMR, n.r.), pentru ca UDMR este un pilon de sprijin esential in indeplinirea politicilor si blestematiilor de guvernare ale PSD si ALDE. Intrebarea este ce cautau la acest Congres reprezentantii PNL si USR care declara ca sunt impotriva politicilor PSD-ALDE-UDMR? Mai mult, nici Raluca Turcan si nici Dan Barna nu au avut reactii la declaratiile neconstitutionale, autonomiste sau la declaratiile de utilizare a imnului si a steagului Ungariei in Tinutul Secuiesc si multe alte abordari jignitoare la adresa Romaniei, facute de liderii UDMR", arata fostul presedinte, intr-o postare pe Facebook, potrivit Agerpres.

El ii acuza pe reprezentantii opozitiei de "lasitate".

"Zambetele afisate de Raluca Turcan si Dan Barna la congresul UDMR sunt doar un ranjet de neputinta si slugarnicie fata de o formatiune politica ce s-a transformat in ultima vreme in trambita a revizionismului propagat de Budapesta. Tupeul liderilor UDMR de a jigni constant Romania in ultima vreme nu ma surprinde, dar lasitatea unor lideri politici romani ce se pretind a fi opozanti ai aliantei PSD-ALDE-UDMR este jalnica. Nici Raluca Turcan si nici Dan Barna nu au avut curaj sa le atraga atentia in plin congres asupra derapajelor inacceptabile ale UDMR", a adaugat el.

Congresul UDMR a adoptat, sambata, cu unanimitate de voturi, o hotarare privind folosirea unor simboluri de catre comunitatea maghiara din Romania, printre acestea figurand imnul secuiesc, steagul secuiesc si Imnul Ungariei. Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat intr-o conferinta de presa ca hotararea Congresului Uniunii privind declararea ca simboluri proprii a steagului si imnului secuiesti si a steagului si Imnului Ungariei este un mesaj catre societatea romaneasca.

"Noi catre societatea romaneasca am vrut sa transmitem acest mesaj si aceasta solicitare, rugaminte: oameni buni, acceptati sa folosim in deplina libertate si fara sanctiuni acele simboluri care ne caracterizeaza, care ne definesc si care fac parte din identitatea noastra etnica si lingvistica", a spus el.

Sursa foto: Gabriel Petrescu / Shutterstock

Mai multe articole din secțiunea Politic »

Comunicate de presă