Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie (IRES) a creat, din datele colectate la iesirea de la urne pentru realizarea exit-pollurilor, profilul celor care i-au votat pe Klaus Iohannis, Viorica Dancila si Dan Barna, primii trei clasati la alegerile prezidentiale.

Klaus Iohannis este in egala masura votat de femei si de barbati, la fel ca si Viorica Dancila. La Dan Barna exista o foarte mica diferenta de gen: votantii sai sunt 49% barbati si 51% femei.

In ce priveste varsta, pe Iohannis l-au votat majoritar cei intre 45 si 64 de ani - 39%, apoi cei cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani - 20% si in egala masura cei din grupa 25-34 si cei de peste 65 de ani - cate 16%. Doar 9% dintre votantii sai au intre 18 si 24 de ani, scrie Ziare.com.

La Barna lucrurile sunt mai echilibrate. Cei mai multi dintre votantii sai au intre 25 si 34 de ani - 28%, urmati de grupa 45-64 de ani - 26% si grupa 35-44 de ani - 25%. E votat masiv de tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani - 17%, dar foarte putin de varstnici - 4% dintre votantii sai au peste 65 de ani.

La Dancila lucrurile sunt foarte clare: 43% dintre cei care au votat-o au peste 65 de ani, 39% sunt in grupa de varsta 45-64 de ani (chiar grupa ei de varsta), doar 11% au intre 35 si 44 de ani, 5% au intre 25 si 34 de ani si 3% pana in 24 de ani.

In ce priveste studiile, doar Dan Barna are majoritar votanti cu studii superioare - 52%. 45% au studii medii si doar 3% au doar studii elementare.

Majoritatea votantilor lui Iohannis au studii medii - 58%. 27% au studii superioare si 15% au studii elementare.

La Dancila predomina de asemenea votantii cu studii medii - 55% si un numar mare au doar studii elementare - 31%. 14% dintre cei care o voteaza au studii superioare.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Politic »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri