Mihai Horodniceanu, inginerul care a dezvoltat o mare parte din sistemul de transport public din New York și care s-a oferit să îl ajute gratis pe Nicușor Dan să rezolve problema traficului din București a explicat ce vrea să facă, care sunt problemele Capitalei și cum ar putea să arate traficul din București în următorii ani.

UPDATE 5 iulie 2021! Potrivit unor surse din presă, Nicușor Dan nu a răspuns solicitării inginerului de a interveni în gestionarea problemelor traficului din București.

„În 2020 am avut o discuție cu Nicușor Dan, care era candidat pentru Primăria București, și mi-am oferit serviciile mele, pro bono, în ajuta orașul să fie mai bun din punct de vedere transport public și transport rutier în București. Am avut anumite idei pe care le-am împărtășit cu el și, practic, după alegeri am încercat să iau legătura cu Nicușor Dan, dar nu am primit niciun răspuns. Eu sunt foarte ocupat și la New York cu multe lucruri tehnice și dacă nu am primit răspunsul, am crezut că nu este nevoie. Cum se spune și în românește, dragostea cu sila nu se face”, a spus Michael Horodniceanu, la Aleph News.

Mihail Horodniceanu e un inginer român, profesor la New York University Tandon School of Engineering în Departamentul pentru Inginerie Civilă și Urbană și consilier pro bono al lui Nicușor Dan în ceea ce privește problemele de trafic. A studiat în București până la 16 ani, vârstă la care a plecat în Israel de unde, ulterior, a ajuns în Statele Unite ale Americii.

Lucrează de peste 40 de ani în domeniul transporturilor și, în cariera sa, a dezvoltat o mare parte din sistemul public de transport din New York.

Ce vrea să facă Horodniceanu?

Mihai Horodniceanu spune că vrea să facă Bucureștiul un oraș pentru pietoni, în care oamenii simt că e mai bine să înlocuiască mașina cu transportul în comun și, să aducă înapoi Capitalei o parte din trăsăturile pe care și le-a amintește atunci când a plecat din țară, în anii 60: multe biciclete, multe parcuri și puține mașini. Totul pe gratis.

Mihai Horodniceanu

Mihai Horodniceanu; Sursă: Arhiva personală

De ce ar face ceva pe gratis?

Inginerul spune că Bucureștiul a fost orașul copilăriei lui și că vrea să aibă un impact real.

„Voi face totul gratis. Nu mă interesează partea financiară, ci vreau doar să aduc din nou Bucureștiul la viață. Niciun oraș mare nu poate să crească și să se dezvolte fără să aibă un sistem solid de transport.”

Mihai Horodniceanu, inginer civil

În plus, el spune că a fost contactat de Nicușor Dan, primarul care i-a cerut ajutorul pentru a deznoda traficul încâlcit din capitală și că actualul edil i s-a părut un om integru în care poate să aibă încredere.

Când vorbește despre aducerea înapoi la viață a Bucureștiului, Horodniceanu își aduce aminte de copilărie, atunci când se plimba cu bicicleta din cartierul Floreasca și până în Vatra Luminoasă, totul în mai puțin de o oră și când mașinile nu acopereau fiecare centimetru de asfalt din capitală.

Consilierul primarului explică faptul că părerea lui nu e doar o nostalgie a vremurilor trecute, ci o realitate pe care o putem vedea în orașele europene.

„Astăzi, în toată lumea, în ceea ce privește traficul putem să vedem că e o întoarcere către trecut. Scopul este ca oamenii să simtă că mașinile personale nu sunt cel mai bun mijloc de transport, ci autobuzele, bicicletele și tramvaiele.

Bucureștiul are un noroc foarte mare că și-a păstrat tramvaiele. Multe orașe europene au renunțat la sistemul de tramvaie, dar acum se întorc la el, pentru că este unul foarte eficient.”

Care sunt problemele traficului din București

Toți locuitorii capitalei știu că este o problemă cu traficul și, cel mai probabil, contemplează la rezolvarea ei în zecile de ore petrecute săptămânal în aglomerație, claxoane și înjurături din spatele parbrizului.

Din punct de vedere statistic, în ceea ce privește aglomerația, traficul din București este în top mondial, cu mult peste traficul din orașe precum New York, Los Angeles sau Beijing.

În medie, bucureștenii petrec anual peste 227 de ore în trafic.

Horodniceanu spune că acest lucru afectează grav calitatea vieții.

„Avem 24 de ore într-o zi. Să presupunem că un om lucrează 8 ore și doarme 8 ore. Îi mai rămân încă 8 ore din zi. Dacă trebuie să stai 4 ore în mașină doar în drum spre serviciu și spre casă, asta nu e viață. Lipsește calitatea vieții.”

Mihai Horodniceanu

Inginerul român explică și faptul că mașinile ocupă foarte mult spațiu. Conform lui, în general, oamenii merg singuri în mașină. Asta înseamnă că 50 de mașini ar putea fi înlocuite cu un autobuz în care să circule 50 de persoane.

„Când ești în oraș nu trebuie să stai deloc într-o mașină personală. Oamenii trebuie să ajungă să simtă că nu e deloc convenabil. În București nu sunt parcări și se parchează pe trecerile de pietoni. Așa se ajunge ca șoferii să urască pietonii și vice versa.”

Sursă: Pixabay

Trebuie să îi faci pe oameni să își dorească să meargă cu transportul în comun

Mihai Horodniceanu a subliniat faptul că oamenii nu trebuie forțați să iasă din mașină și să se urce în autobuz. Natural, dacă sistemul de transport public funcționează mai bine decât mașina personală, oamenii vor renunța treptat la vehiculele proprii.

„Transportul trebuie să fie solid. Dacă îi spui omului că autobuzul vine în 5 minute, păi așa să fie. În plus, trebuie să fie curățenie.”

Mai mult decât atât, inginerul explică importanța unui sistem care trebuie să se reglementeze singur.

„Nu vei rezolva nimic dacă tot ce faci e să dai constant amenzi. Sistemul trebuie să fie dezvoltat în așa fel încât să împiedice încălcarea lui”.

Sună complicat, pentru că așa și este. Horodniceanu spune că nu poate să spună exact ce va face pentru că încă nu este destul de documentat. Dar, cu voința noului primar al Bucureștiului, consilierul va primi toate informațiile necesare și va începe să se gândească la soluții.

În ansamblu, transportul din Bucureștiul lui Horodniceanu va semăna cu cel din zona Centrul Vechi: „o zonă pentru pietoni, nu pentru mașini”.

Consiliere pe gratis și soluții ieftine

Mihai Horodniceanu explică faptul că problema traficului din București poate fi rezolvată fără prea mulți bani din partea Primăriei. E nevoie de investiții în tehnologie și de dorința de a schimba în bine.

„Sunt foarte multe unelte pe care vreau să le folosim și care nu au nevoie de investiții uriașe. Avem nevoie de tehnologie și de dorința de a gestiona traficul”. Horodniceanu vrea să afle care sunt nevoile principale ale oamenilor, vrea să aducă mai multe străzi cu sens unic, să introducă un sistem de semaforizare inteligentă și să facă transportul în comun atât de eficient încât să simți că ar fi o prostie să te urci în mașină în drum spre birou.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andrei Petre
Andrei e un tânăr reporter care lucrează în presă de aproape patru ani. Crescut în presa independentă, a învățat bazele jurnalismului la Casa Jurnalistului , ca mai apoi să-și croiască un drum pe la publicațiile independente din România. Chiar dacă a spus că nu o să lucreze niciodată în presa "mainstream", a ajuns la Wall-Street.ro ca să se disciplineze și să își antreneze scriitura. Încearcă să înțeleagă modul în...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Politic »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri