Treptat, activitatea partidelor politice s-a mutat pe social media, în special pe Facebook. Chiar dacă străzile încă sunt împânzite de panouri și afișe electorale, o mare parte din cheltuieli se duce și pe postări promovate de pe Facebook. Doar în perioada 26 octombrie - 24 noiembrie, principalele partide, UDMR, PSD, Alianța USR-PLUS, Pro România, PMP, PER și PNL au cheltuit peste 4 milioane de lei pentru 16.490 de reclame.

Pe primul loc în ceea ce privește investiția în reclame de pe Facebook se află PNL cu 5569 de reclame și 1,36 milioane de lei cheltuiți. Imediat după se află PSD și USR Plus, cu 1 milion, respectiv 890 de mii de lei dați pe reclame de pe social media.

PMP și Pro România se regăsesc mult mai jos, cu 489 de mii de lei, respectiv 381 de mii de lei.

PSD

La PSD, pentru promovarea lui Marcel Ciolacu s-au cheltuit cei mai mulți bani, 52 de mii de lei. El e urmat de o pagină de Facebook a PSD Bacău, Alianța Fripturiștilor, pentru care s-au cheltuit 28 de mii de lei.

PNL

PNL a cheltuit cel mai mult pentru promovarea platformei Dezvoltăm România - 38 de mii de lei, dar și pentru imaginea Laurei Iuliana Scântei - 36 de mii de lei, candidata din partea PNL Iași pentru Senatul României. Ludovic Orban a fost mai „modest”. Pentru imaginea primului ministru s-au cheltuit 15 mii de lei, la fel ca și pentru vicepremierul Raluca Turcan.

USR PLUS

La USR Plus cei mai mulți bani au fost cheltuiți pe imaginea lui Radu Panait, candidat USR PLUS Satu Mare pentru Camera Deputaților. După el se află Oana Murariu, candidat la Camera Deputaților în circumscripția Cluj. Liderul partidului, Dan Barna a cheltuit doar 848 de lei pentru promovarea postărilor lui de pe social media.

PMP

La PMP, cei mai mulți bani, 67 de mii de lei, au fost folosiți pentru promovarea postărilor lui Eugen Tomac, candidat pentru Camera Deputaților în circumscripția București. După el s-a aflat Rizia Tudorache, candidat PMP pentru Camera Deputaților în circumscripția Ilfov cu 21 de mii de lei. În top s-a aflat și Elena Băsescu, fiica fondatorului PMP. Candidata din Constanța pentru funcția de deputat a cheltuit 15 mii de lei pentru promovarea postărilor de pe Facebook.

Pro România

La Pro România avem candidatul care a dat cei mai mulți bani pentru propria imagine de pe social media - Victor Ponta. Ponta a cheltuit 111 mii de lei pentru promovarea imaginii sale. După el se află Calota Samuel - 20 de mii de lei, candidat la Camera Deputaților în Teleorman. Pe locul al treilea este Adrian Ștef - 14 mii de lei, candidat la Senat în Satu Mare.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andrei Petre
Andrei e un tânăr reporter care lucrează în presă de aproape patru ani. Crescut în presa independentă, a învățat bazele jurnalismului la Casa Jurnalistului , ca mai apoi să-și croiască un drum pe la publicațiile independente din România. Chiar dacă a spus că nu o să lucreze niciodată în presa "mainstream", a ajuns la Wall-Street.ro ca să se disciplineze și să își antreneze scriitura. Încearcă să înțeleagă modul în...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Politic »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri