Future Innovation, compania care se ocupă de campaniile online ale PNL din 2019, a început să primească contracte pe bani publici de la Guvern de când la conducerea acestuia se află liberalii. De companie e legat un membru fondator unei loje masonice din România, dar și un consilier parlamentar al PNL-iștilor, șef de cabinet al secretarului de stat de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Scenariul poveștii arată în felul următor: În 2013, o doamnă începe să lucreze pentru PNL. Se ocupă de campania online pentru alegerile europarlamentare din 2014, apoi, o lună mai târziu, ajunge să fie consilier parlamentar, funcție pe care o ocupă și în prezent. În 2016 se ocupă de campaniile PNL de la alegerile locale și alegerile prezidențiale. După victoria liberalului Klaus Iohannis pleacă din funcția de Manager al Campaniilor Online ale PNL. Rămâne însă în Parlament.

În 2019, la alegerile europarlamentare, o companie la care lucrează ca manager de proiecte ajunge să se ocupe de campania pe Facebook a PNL. Pe lângă rezultatul bun de la alegerile europarlamentare din 2019, în decembrie se instalează un guvern PNL. În semn de mulțumire pentru activitatea prestată, respectiva primește o funcție în guvern - consilier al secretarului de stat de la Ministerul Mediului, Mircea Fechet. De la consilier, în martie avansează în funcția de director de cabinet al secretarului de stat.

Din această funcție, compania la care lucrează ca manager de proiecte și care s-a ocupat de campania online din 2019 a lui Klaus Iohannis și de campaniile PNL pentru alegerile locale și alegeri parlamentare începe să primească direct contracte pe bani publici de la STS și de la Ministerul Mediului. Bani publici primea și înainte, atunci din subvenția pe care o primește PNL, subvenție plătită din buzunarele plătitorilor de taxe, dar acum direct de la instituții ale statului.

Personajele principale

Anamaria Florescu, manager de proiecte la Future Innovation, consilier parlamentar și director de cabinet al secretarului de stat de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Bechet / Fotografie de pe pagina de Facebook a Anamariei Florescu

Neagoe Monica Argentina, cea care deține compania Future Innovation, colegă și fostă parteneră de afaceri a Anamariei Florescu, dar și fondatoare a lojei masonice Marea Lojă Națională Română 1880 / Fotografie de pe site-ul Marei Loje Naționale Române 1880

Banii primiți de la stat

Din martie 2019 și până în decembrie 2020, compania deținută de Neagoe Monica Argentina, Future Innovation, a primit 558 de mii de lei de la PNL, bani pe care i-a folosit ca să promoveze pe social media postările liberalilor. Doar în perioada 24 octombrie - 26 noiembrie PNL a cheltuit aproape 1,4 milioane de lei pentru promovare pe Facebook. Din martie 2020, de când liberalii au ajuns la guvernare și de când Anamaria Florescu, managerul de proiecte din Future Innovation și fostă parteneră de afaceri a Monicăi Neagoe, a ajuns șef de cabinet al secretarului de stat de la Ministerul Mediului, Mircea Fechet, Future Innovation a început să primească și contracte pe bani publici.

Citește și: INFOGRAFIC | Cât au cheltuit politicienii pentru reclamă în social media

Primul a venit de la Ministerul Mediului. Pe 6 martie, în Dâmbovița a început o campanie de plantare de arbori, campania „O pădure cât o țară”. Atunci, Costel Alexe, ministrul mediului, Ludovic Orban și Klaus Iohannis au plantat un stejar. Evenimentul a fost organizat în timp record de Future Innovation, compania de casă a PNL.

4 martie, ora 12:16

Ministerul Mediului publică în sistemul electronic de licitații publice anunțul unui contract cu atribuire directă, adică fără licitație. Căutau o companie care să organizeze evenimentul „O pădure cât o țară” și care să asigure transmisiune live, boxe, microfoane wireless, steaguri și autocolante.

4 martie, ora 12:18

Două minute mai târziu, Future Innovation, compania Monicăi Neagoe, răspunde anunțului și spune că dorește să organizeze evenimentul.

4 martie, ora 15:12

Ministrul Mediului publică încă un anunț în sistemul electronic de licitații publice prin care dorește să cumpere mesh-uri personalizate.

4 martie, ora 15:12

Nici măcar un minut mai târziu, Future Innovation răspunde ofertei.

5 martie, ora 11:34

Ministerul Mediului oferă ambele contracte către compania la care lucrează șefa de cabinet a secretarului de stat Mircea Fechet. Valoarea lor a fost de 108.300 de lei, respectiv 26.400 de lei.

6 martie

Are loc evenimentul „O pădure cât o țară” după ce compania Future Innovation a avut, teoretic, doar o zi la dispoziție pentru organizarea lui.

Ludovic Orban, Klaus Iohannis și Costel Alexe, Ministrul Mediului, la evenimentul organizat de compania Future Innovation / Agerpres Foto

În iulie, compania a dovedit că poate să se ocupe și de alte lucruri, nu doar de organizare de evenimente și personalizare de bannere. Așadar, a vândut Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) o poartă pentru scanare termică în valoare de 42.140 de lei, o poartă pentru scanare termică ȘI detecție de metale cu 54.880 de lei și un tunel dezinfectant de 133.800 de lei.

Cele două doamne care s-au ocupat de campaniile electorale online ale PNL s-au bucurat de peste 923 de mii de lei din subvențiile primite de PNL și din fondurile STS și Ministerului Mediului, dar și de propulsarea politică în funcția de șef de cabinet al unui secretar de stat de la Ministerul Mediului.

Citeste si:

    Reacție

    Am transmis mai multe întrebări referitoare la compania Future Innovation la Ministerul Mediului și la Serviciul de Telecomunicații Speciale, dar și Monicăi Neagoe, deținătoarea companiei și vom publica răspunsurile lor îndată ce le vom primi.

    Sursa foto: Agerpres Foto

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Andrei Petre
    Andrei e un tânăr reporter care lucrează în presă de aproape patru ani. Crescut în presa independentă, a învățat bazele jurnalismului la Casa Jurnalistului , ca mai apoi să-și croiască un drum pe la publicațiile independente din România. Chiar dacă a spus că nu o să lucreze niciodată în presa "mainstream", a ajuns la Wall-Street.ro ca să se disciplineze și să își antreneze scriitura. Încearcă să înțeleagă modul în...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Politic »


    Comunicate de presă

    Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


    Setari Cookie-uri