Dincolo de obiectivele vizibile ale schimbării numelui Facebook în Meta, rebranduirea colosului tehnologic ar putea să dăuneze eforturilor managerilor de a-și păstra angajații și de a-i atrage pe unii noi.
Facebook își schimbă denumirea corporate în Meta, potrivit confirmării CEO-ului Mark Zuckerberg, lucru care reflectă accentuarea focusului companiei asupra creării unei lumi virtuale, cunoscute drept Metaverse.
„Mă îndoiesc că schimbarea asta va îmbunătăți sau va proteja brandul angajatorului”, a declarat profesorul Brooks Holtom, de la Georgetown University (Washington), specializat în obținerea, dezvoltarea și retenția de capital uman și social, potrivit CNBC.
Facebook a comis atâția pași greșiți și întâmpină un criticism public care aruncă o lumină rea asupra brandului, iar cei cu ochiul versat nu vor putea fi păcăliți de acest rebranding
Brooks Holtom, profesor la Georgetown University
Mark Zuckerberg și compania pe care o conduce au fost în centrul unor anchete care s-au intensificat în ultimele săptămâni, privind felul în care a gestionat dezinformarea și conținuturi prin care se instigă la ură, precum și potențialul rețelei sociale de a dăuna adolescenților și copiilor.
Citeste si:
Ultimele investigații au fost declanșate după ce o fostă angajată a Facebook, care a devenit avertizor de conștiință, a dat publicității documente interne ale companiei. Din rezulta că compania de tehnologie este conștientă că produsele și serviciile sale pot cauza rău, însă are dificultăți în a rezolva această problemă.
Într-o audiere recentă, Zuckerberg a negat aceste acuzații, afirmând că documentele respective „creionează o pictură falsă asupra companiei” sale și că problemele prin care trece Facebook sunt o reflectare a societății.
În altă ordine de idei, noutățile despre rebranduirea companiei, deja învinuită pentru faptul că ar fi o încercare de distragere de la acuzațiile incriminatoare, ar putea să coincidă, dacă nu chiar să alimenteze dorința angajaților de apă părăsi compania.
Citeste si:
Facebook are oameni talentați, iar competitorii din piață sunt în căutarea acelor talente”, a mai spus Holtom. „Este extrem de competitiv. Putem fi siguri că acele companii se pregătesc să afle mai multe despre angajații Facebook care se gândesc să-și schimbe locul de muncă. Este o perioadă rea pentru acest mare jucător din tehnologie din perspectiva angajaților de mare valoare
Brooks Holtom, profesor la Georgetown University
Sursa foto: Shutterstock
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: