15 Aprilie 2013
PROFIL IT – Marius Dosinescu, FloriDeLux.ro: Retelele de socializare ne fac mai reci si mult mai falsi
Retelele de socializare „omoara” relatiile interumane, ne fac mai reci si mult mai falsi este concluzia lui Marius Dosinescu, CEO al FloriDeLux.ro, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata florariilor online din Romania. Afla ce spune acesta despre Facebook, LinkedIn sau Google+, dar si ce pasiuni are in materie de gadget-uri, Internet si tehnologie.
Ce gadget aveti intotdeauna la indemana? Ce v-a determinat sa il achizitionati?
Practic, prin usurinta de utilizare, acesta mi-a permis o mai mare libertate. Cele mai importante plusuri pe care le are acest gadget sunt legate de email-uri, gps, sistemul de cautare de informatii in functie de locatia in care te afli etc.
Care este suma maxima pe care ati investi-o intr-un astfel de dispozitiv?
Nu as da mai mult de 500 – 600 de euro pe un device de acest gen, pentru simplul motiv ca nu este o investitie, iar minunatele aplicatii de tipul Siri mi se par inutile, de cele mai multe ori acestea fiind doar o metoda de a marketa un produs „wow”. Evident, suma pe care as da-o depinde foarte mult si de ce imi aduce in schimb acel gadget.
Care sunt cele mai importante caracteristici pe care acesta ar trebui sa le aiba?
Personal, mi-as dori un gadget pe care sa nu trebuiasca sa il incarc sau sa existe un dispozitiv de incarcare wireless care sa permita o libertate mai mare. Lasand la o parte viitorul, in prezent iPhone-ul pe care il folosesc imi ofera majoritatea lucrurilor de care am nevoie.
Care este ultima achizitie pe care ati facut-o?
Ati fost dezamagit de vreun anumit gadget pana acum? Ce v-a nemultumit?
Da. Primul meu smartphone cu touchscreen a fost un telefon / pad / smartphone qTeck care a costat foarte mult. E drept ca facea acum multi ani ce fac smartphone-urile actuale, insa nu a avut succes din cauza greutatii sale si a dimensiunilor destul de mari.
Care sunt brandul si managerul favorit? De ce?
Pana unde considerati ca va merge inovatia in domeniul IT?
Totul evolueaza rapid, pe masura ce nevoile oamenilor se schimba. Totusi, motivatia comerciala din spate face ca anumite inovatii IT sa dispara si sa reapara peste multi ani, dar imbracate in alte haine. Chiar cred cu tarie ca nu exista limite din punct de vedere al inovatiei, iar pentru a vedea lucruri uimitoare este nevoie doar de timp.
Ce gen de site-uri accesati frecvent? Care este site-ul dvs. preferat?
Care este metoda de comunicare preferata?
Folosesc Yahoo! Messenger pentru o comunicare mai rapida cu colegii, dar Skype este de departe serviciul preferat.
Cat alocati “sederii” pe internet in fiecare zi? Ce va ocupa cel mai mult timp?
Cred ca petrec pe internet circa 5 – 6 ore pe zi, doar prin simplul motiv ca business-ul nostru este legat de mediul online. Practic, vorbim de afaceri de e-commerce si web development, care ne tin conectati 80% din timp.
Ce parere aveti despre retelele de socializare?
Am fost influentat negativ de aceasta retea sociala, intrucat pierd 45 de minute pe zi pe Facebook, timp pe care l-as putea folosi mult mai inteligent. Insa efectul de turma functioneaza si in cazul meu si, pe principiul „daca nu esti pe internet nu existi” sau „nu esti pe Facebook, nu socializezi”, am decis sa imi fac cont si il updatez o data la una – doua zile.
Aveti un cont de acest gen? Pe ce retea de socializare?
Detin conturi pe majoritatea retelelor sociale de dimensiuni medii si mari. Conturile au fost create pe masura ce acestea au devenit un punct important in mixul de marketing si comunicare.
Ce v-a determinat sa va creati un astfel de cont?
Nevoia de comunicare, business-urile pe care le am, dar si posibilitatea de a-mi gasi pe retele sociale cativa dintre fostii colegi, cu care pierdusem legatura.