20 Mai 2013

PROFIL IT - Ciprian Oprea, MCA Grup: Retelele sociale sunt o buna sursa de informare, mai ales in cazul selectiei de personal



Ciprian Oprea (foto), director general in cazul producatorului de usi industriale MCA Grup crede ca retelele de socializare au o foarte mare utilitate in recrutarea angajatilor, intrucat iti poti face o idee despre persoana chiar inainte sa o cunosti. Desi nu este un utilizator inrait al acestora, seful MCA spune ca cea mai mare parte a timpului o dedica paginii de Facebook a companiei. Afla care sunt pasiunile lui Ciprian Oprea in materie de gadget-uri, internet si tehnologie, in slide-urile de mai jos!

Ce gadget aveti intotdeauna la indemana? Cu ce va este de folos?

Folosesc un BlackBerry. In primul rand ma ajuta sa comunic rapid si eficient pe toate canalele. Aflu instant daca am primit un mail, iau legatura in timp real cu parteneri din orice colt al lumii, fie ca sunt la cafea sau in trafic, la semafor. Le pot scrie, ii pot auzi si chiar vedea. Cred ca e-mailul se numara printre cele mai valoroase inventii, iar faptul ca acum avem acces la e-mail oricand si oriunde mi se pare senzational.

Ce v-a determinat sa il achizitionati?

Il consider indispensabil. Daca vrei sa te integrezi cu succes in lumea in care traim, unde totul se misca din ce in ce mai repede, un smartphone este de neinlocuit.

Care este suma maxima pe care ati investi-o intr-un astfel de dispozitiv?

Nu cred ca as investi mai mult de 500 de euro pentru un astfel de dispozitiv.


Care sunt cele mai importante caracteristici pe care acesta ar trebui sa le aiba?

E-mail si Skype.

Care este ultima achizitie pe care ati facut-o in acest domeniu?

Un Blackberry Bold cu doi ani in urma.

Ati fost dezamagit de vreun anumit gadget pana acum? Ce v-a nemultumit?

Nu pot sa spun ca m-a dezamagit vreunul.


Care sunt brandul si managerul favorit? De ce?

Sun fan Apple, iar Steve Jobs e managerul favorit. Apreciez Apple pentru calitate, design, functionalitate, inovatie. Am un Apple MacBook Air de care sunt foarte incantat. Insa in ceea ce priveste telefonul, cumparasem deja Blackberry-ul si sunt multumit. Fiind oarecum conservator, nu renunt la un lucru de care sunt multumit doar pentru ca sunt fan al altui brand.

Pana unde considerati ca va merge inovatia in domeniul IT?


Eu vad un viitor in care intr-un singur gadget vom avea atat controlul asupra e-mailului, agendei telefonice si conturilor online, ca si in prezent, dar si asupra casei, masinii, a dispozitivelor electrice din apropiere (televizor, rulouri la ferestre, automatizarile portilor etc). Deja se intampla, dar la o scara foarte mica.


Ce gen de site-uri accesati frecvent? Care este site-ul dvs. preferat? De ce?

Intru zilnic pe site-uri din domeniul constructiilor, citesc stiri in general – atat interne, cat si externe. Imi place sa fiu la curent cu noutatile.

Care este metoda de comunicare preferata? Cat de des folositi serviciile de chat online (YM, Skype, etc.)
Prefer comunicarea de la om la om, iar apoi e-mailul, telefonul si Skype-ul.

Cat alocati “sederii” pe internet in fiecare zi? Ce va ocupa cel mai mult timp?
Aproximativ trei ore zilnic pe internet.


Ce parere aveti despre retelele de socializare? Considerati ca v-au influentat intr-un anumit mod?

Retelele sociale sunt o buna sursa de informare, mai ales in cazul selectiei de personal. Iti poti face o idee destul de buna despre caracterul unui om urmarind ce si cum comunica, dar e clar ca vorbim strict orientativ, mai ales pentru ca multi isi creeaza o imagine virtuala care nu corespunde cu realitatea.
Consider ca retelele sociale reprezinta o forma de comunicare impersonala, se pierde din interactiunea umana - mie de exemplu imi place sa vad omul fata in fata cand comunic – insa nu pot sa neg relevanta comunicarii prin internet in ceea ce priveste reducerea costurilor.
Pe partea de business, consider ca a fi activ in Social Media contribuie la dezvoltarea imaginii unei firme, este un mijloc util de informare a companiilor, de promovare a produselor si de acces la parerile potentialilor clienti.


Aveti un cont de acest gen? Pe ce retea de socializare? Cand v-ati creat contul?

Avem un cont al companiei noastre pe Facebook. De pagina companiei ne ocupam mai serios din 2012. Am si eu cont personal pe Facebook, dar nu pot sa spun ca sunt foarte activ. Asa cum spuneam, prefer pe cat posibil comunicarea fata in fata.

Ce v-a determinat sa va creati un astfel de cont?

Am mers cu valul, am dat curs invitatiilor unor prieteni.

Cati prieteni / followers aveti in prezent?

Pe pagina companiei am strans peste 1600 de fani, iar prieteni pe contul personal sunt in jur de 200.

Cat timp alocati navigarii pe paginile retelelor de socializare?

Nu stiu sa spun exact, dar cred ca undeva la doua ore saptamanal.




Citeste si