28 Octombrie 2013

PROFIL IT – Cristina Gheorghitoiu, Mercador.ro: In anii ce urmeaza vom putea apela la tehnologii ce acum sunt de domeniul fantasticului



Cristina Gheorghitoiu (foto), business manager in cadrul Mercador.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de vanzari online din Romania, crede ca viitorul in ceea ce priveste domeniul tehnologic pregateste multe surprize in anii ce urmeaza. Ce asteptari are managerul pentru viitorul tehnologic si care suna pasiunile sale in materie de gadget-uri si Internet.

Ce gadget aveti intotdeauna la indemana? Cu ce va este de folos? Ce v-a determinat sa il achizitionati?

Am mereu la indemana un smartphone, mai precis un iPhone 5. Am achizitionat telefonul pentru usurinta folosirii, intuitivitatea sistemului de operare, precum si sincronizarea cu sistemul de e-mail. Ma ajuta pentru a putea comunica repede cu cu toti colegii, pentru monitorizarea proiectelor online si social media Mercador.ro sau pentru lectura: articole si eBooks.

Care este suma maxima pe care ati investi-o intr-un astfel de dispozitiv?

In general, nu investesc sume foarte mari, tehnologia evoluand in mod continuu.

Care sunt cele mai importante caracteristici pe care acesta ar trebui sa le aiba?

In primul rand, dispozitivul trebuie sa fie user-friendly, sa reactioneze rapid la comenzi, sa aiba o interfata intuitiva si cat mai putin incarcata. Nu imi doresc un telefon mobil cu atat de multe functionalitati, incat sa nu ajung sa le folosesc in activitatile mele de zi cu zi. Si desi stiu ca este o dorinta greu de indeplinit, ar fi indicat ca dispozitivul sa reziste cat mai mult timp fara sa fie incarcat si sa aiba un display curat.


Care este ultima achizitie pe care ati facut-o in acest domeniu?

Ultima achizitie a fost un iPhone 5.

Ce sistem de operare mobil preferati? Care considerati ca este cel mai bine optimizat pentru accesul la internet?

Personal, utilizez un iPhone, prin urmare iOS. Nu pot vorbi foarte multe despre alte sisteme (Android sau Windows Phone), am ramas fidela iOS.

Ati fost dezamagit(a) de vreun anumit gadget pana acum? Ce v-a nemultumit?

Nu in mod deosebit pentru ca inainte de a achizitiona orice dispozitiv ma informez cu privire la caracteristicile gadget-ului. De asemenea, cer cu incredere sfatul prietenilor sau al unor specialisti atunci cand vreau sa achizitionez un dispozitiv cu care nu sunt inca obisnuita, de exemplu, un aparat foto performant.

Care sunt brandul si managerul favorit? De ce?
In materie de telefoane mobile, as spune fara gres Apple. In materie de laptop-uri, Macbook Air sau Dell. Iar managerul pe care il respect si care ma motiveaza de fiecare data prin atitudinea sa de invingator si leader este Steve Jobs. Un punct de reper si continua inspiratie este faimosul sau discurs de la Universitatea Standford: http://www.youtube.com/watch?v=a5SMyfbWYyE.

Pana unde considerati ca va merge inovatia in domeniul IT?

Singura limita este cea impusa de imaginatia noastra. Bineinteles, conteaza si contextul social si economic. Cred ca suntem intr-o continua expansiune si traim intr-o adevarata “explozie” de gadget-uri si de functionalitati noi pe care nu le puteam intui acum 10 ani. Este extrem de interesant de urmarit evolutia in domeniul online, software si hardware. Sunt convinsa ca in urmatorii ani aceasta dezvoltare incredibila va continua intr-un ritm accelerat si vom putea apela la tehnologii ce acum sunt de domeniul fantasticului.


Ce gen de site-uri accesati frecvent? Care este site-ul dvs. preferat? De ce?

Citesc mult pentru ca imi place sa fiu informata, si e drept, imi place sa si scriu in putinul timp liber pe care il am. In lectura zilnica intra site-urile de stiri, articole online sau blog post-uri bine scrise. Citesc deseori publicatii de business si tehnologie din Romania si strainatate, consultand cu precadere studii de caz sau prezentari pe diverse teme de interes profesional. De asemenea, sunt o cititoare fidela a unor publicatii de leadership precum Harvard Business Review.

Care este metoda de comunicare preferata? Cat de des folositi serviciile de chat online (YM, Skype, etc.).

Utilizez destul de des Skype ca si metoda de comunicare de tip video-conferinta, cat si canale online precum Facebook si LinkedIn. Cel mai des, folosesc e-mail-ul si foarte rar Yahoo Messenger.

Cat alocati “sederii” pe internet in fiecare zi? Ce va ocupa cel mai mult timp?

E greu de raspuns pentru ca sunt conectata la internet aproape tot timpul, daca nu de pe laptop sau tableta, atunci cu siguranta de pe telefon. Iar fix aceasta conexiune continua cu lumea virtuala, fie in interes de serviciu sau pentru mine, ma face sa apreciez si mai mult intalnirile si discutiile purtate cu prietenii. Iar atunci cand sunt alaturi de prieteni, ma straduiesc sa nu navighez in lumea virtuala pentru ca imi dau seama cat de usor este sa “aluneci”.


Ce parere aveti despre retelele de socializare? Considerati ca v-au influentat intr-un anumit mod?

Retelele sociale precum si alte canale online sunt elemente de marketing necesare in activitatea Mercador. De asemenea, retelele sociale au schimbat deja lumea si modul nostru de interactiune cu cei din jur. Si cred ca este de abia inceputul. Desi imi place sa pastrez timp si pentru interactiunile “fata in fata”, retelele sociale m-au ajutat sa pastrez legatura cu persoane cu care nu ma vad zilnic si sa mentin o relatie de prietenie, fie ea si virtuala.

Aveti un cont de acest gen? Pe ce retea de socializare? Cand v-ati creat contul?

Da, LinkedIn si Facebook, conturi pe care le-am realizat de ceva vreme. Dar sunt doua canale ce ma ajuta in mod diferit: LinkedIn este un canal optim pentru business, Facebook are un caracter mai degraba personal.


Ce v-a determinat sa va creati un astfel de cont?

Desi poate la inceput a fost o chestiune de adoptare rapida a ceva ce este in trend, este normal sa intelegi contextul si folosinta lor. In plus, asa cum tehnologia evolueaza si noi trebuie sa tinem pasul cu tot ce se intampla in jur, sa ne perfectionam.

Cati prieteni / followers aveti in prezent?

Pe Facebook, am peste 400 de prieteni din Romania si Europa. In reteaua LinkedIn, am mai mult de 300 de contacte cu care fie am lucrat direct sau alaturi de care am dezvoltat diverse parteneriate si colaborari pe proiecte.

Cat timp alocati navigarii pe paginile retelelor de socializare?

In interes personal, nu foarte mult. In interes de business, monitorizam 24 din 24 tot ceea ce se intampla cu proiectele online ale companiei si nu numai.




Citeste si