27 Ianuarie 2014

PROFIL IT – Cum vor arata viitorul si inovatia in domeniul IT&C? Asteptarile specialistilor in domeniu



Cum va arata omenirea in urmatorii ani? Va fi un viitor dominat de mobilitate? Care sunt tendintele in tehnologie? Am incercat sa gasim raspunsul de la managerii chestionati de WALL-STREET.RO.

Cristian Badea - Avangate

Cristian Badea (foto), unul dintre oamenii care a lucrat alaturi de Radu Georgescu la constructia RAV, antivirus vandut ulterior catre Microsoft si totodata managerul ca a scris prima linie de cod pentru Avangate spune ca a asistat la multe schimbari si imbunatatiri in ultimii 20 de ani in materie de tehnologie, iar viitorul are inca foarte multe de aratat

"Este extrem de greu de sa fac previziuni. Ne-am transformat din utilizatori de PC in utilizatori de telefoane performante, am incercat 3D la TV dar nu ne-am obisnuit sau nu am avut suficiente motive de a adopta tehnologia, am trecut de la casete la CD, la DVD, la Bluray si acum direct in cloud, fara nici un fel de device, doar cu o legatura la Internet. Cred ca totul va fi conectat (daca nu este deja), de la masina de spalat la frigider, si in mare parte aceste schimbari ne vor ajuta si in confortul de zi cu zi. Cu toate acestea, trebuie sa ne facem timp pentru a gusta si din placerile vietii (o iesire la iarba verde, o intalnire cu prietenii), invatand sa lasam la o parte, cateodata, si tehnologia", a precizat Badea.

Citeste mai multe aici.


Lucian Radulescu - Sony

Inovatia in IT este hranita psihologic de nevoia oamenilor de a-si usura viata, dar si de utilitatea sa economica, crede Lucian Radulescu, country manager Sony in Romania, Bulgaria si Republica Moldova.

"Momentele in care dezvoltarea IT ne schimba vietile la propriu nu sunt foarte dese, dar cand se intampla, schimbarile sunt spectaculoase. Cred ca momentul in care vom vorbi si utiliza telefonul mobil in alt fel decat in ultimii 10 ani (de exemplu conectat la smart watch) se apropie repede. In domeniul de business, schimbarile sunt mult mai spectaculoase prin dezvoltarea de software de tip Business Intelligence precum si lucrul in colaborare in echipe la distanta", sustine seful Sony.

Citeste mai multe aici.


Cristina Gheorghitoiu - Mercador

Cristina Gheorghitoiu (foto), business manager in cadrul Mercador.ro, crede intr-o continua expansiune a gadgeturilor pe piata.

"Cred ca suntem intr-o continua expansiune si traim intr-o adevarata “explozie” de gadget-uri si de functionalitati noi pe care nu le puteam intui acum 10 ani. Este extrem de interesant de urmarit evolutia in domeniul online, software si hardware. Sunt convinsa ca in urmatorii ani aceasta dezvoltare incredibila va continua intr-un ritm accelerat si vom putea apela la tehnologii ce acum sunt de domeniul fantasticului", apreciaza managerul Mercador.ro, unul dintre cele mai mari site-uri de anunturi din Romania.

Citeste mai multe aici.


Mihai Codreanu - Xerox

Mihai Codreanu (foto), strategic alliances & service marketing manager in cadrul Xerox Romania, crede ca viitorul in domeniul tehnologic va fi o convergenta dintre platformele fixe catre cele integrate software-hardware.

"Inovatiile au migrat din faza de “merg” in faza de “converg” inspre platforme integrate software-hardware, in care informatiile si obiceiurile personale se impletesc cu tehnologii variate din domenii care inca nu par a avea nimic in comun (obiceiuri de cumparare, informatii bancare, biometrie personala, psihologie-sociologie, flexibilitate bagaj informational, personalizarea tuturor serviciilor, comunicare total personalizata pe canale mixte prevazute cu posibilitatea de opt-in/opt-out)".

Citeste mai multe aici:


Simona Lapusan - Zitec

Simona Lapusan (foto), director operational si cofondator al companiei Zitec, unul dintre cei mai importanti producatori de aplicatii online din Romania

Cred ca va merge pana unde nu putem noi sa ne imaginam acum. Peste 5 ani ma astept sa vad imprimante 3D folosite in mod obisnuit pentru uz personal, peste 20 de ani un holodeck in fiecare casa si, de asemenea, sper sa apuc replicatorul, teleportarea si motorul superluminic.

Citeste mai multe aici.


Cornelius Brody - iQuest

Cornelius Brody (foto), CEO-ul iQuest este ceva mai rezervat in privinta directiei pe care o ia tehnologia, in special tehnologia care ajunge pe mainile copiilor.

"Problema acuta de care ne vom lovi (o vedem deja in jurul nostru) este ca un marketing manager talentat reuseste nu numai sa detecteze nevoi ale populatiei inca nesatisfacute, dar chiar sa induca nevoi noi prin produsele si serviciile pe care le ofera. Acest lucru, dus la extrem, poate fi extrem de periculos; daca aveti ocazia sa vizitati Japonia sau America, intrati pentru un sfert de ora in curtea unei scoli in pauza dintre ore. Veti vedea siderati o multime de copii “butonand” device-uri mobile, fiecare in lumea lui, fara nici un fel de contact cu ceilalti copii. Un medic renumit imi spunea deunazi ca numarul de cazuri de autism la copii in America a explodat literalmente. Aceasta este daca vreti partea negativa a raspandirii peste masura a gadget-urilor electronice: fac copilul sa traiasca intr-o lume virtuala, sa nu isi mai dezvolte aptitudini motorii si de comunicare de baza; iar momentul in care isi va da seama de asta (rejectia la o universitate buna sau la un job ravnit) vine mult prea tarziu ca sa se mai poata corecta ceva", sustine managerul.

Citeste mai multe aici.


Bogdan Mihalcea - TP-LINK

Bogdan Mihalcea (foto), director de vanzari in cadrul reprezentantei locale a producatorului chinez de echipamente pentru retelistica TP-LINK, se asteapta ca in urmatorii ani sa vada "cyborgi" pe strada.

"“Sky is the limit” este, cred, ceea ce defineste cel mai bine perspectivele domeniului IT. Imi imaginez deja viitorul, si, desi poate parea un pic infricosator acum, sunt convins ca in nici 50 de ani vom vedea pe strada adevarati “cyborgi”, oameni cu dispozitive artificiale care ii vor ajuta sa desfasoare cam orice activitate curenta", a declarat reprezentantul TP-LINK.

Citeste mai multe aici.




Citeste si