Pe 20 aprilie, Apple a lansat mai multe noi dispozitive. Cele mai importante lansări sunt cele ale unui dispozitiv care să te ajute să îți găsești lucrurile, un nou iMac, un nou stilou Apple Pen, un nou televizor Apple, un nou iPad Pro, dar și o nouă culoare pentru iPhone 12. Mai multe site-uri de tehnologie s-ar fi așteptat să vadă și lansarea noului sistem iOS 14.5, dar Apple s-a lăsat așteptat. Totuși, printre promisiunile făcute este și una legată de mediu. Compania a anunțat că vrea să își reducă anual emisiile de carbon cu câte un milion de tone, iar până în 2030 a anunțat că amprenta sa de carbon va dispărea.

AirTag - noul dispozitiv Apple

Mai multe modele de AirTag cu breloc / Captură video din prezentarea Apple

AirTag e un mic breloc care te va ajuta să nu îți mai pierzi niciodată lucrurile. Vei putea atașa dispozitivul ca un breloc la chei, rucsace sau alte obiecte, timp în care vei putea vedea oricând locația lor. Dacă le pierzi, poți să te folosești de aplicația Find My de pe dispozitivele Apple ca să îți recuperezi cheile, de exemplu. Vei avea un sistem care îți va arăta cât de aproape ești de dispozitivul Tag Me și o alarmă pe care o poți porni ca să îți găsești mai ușor lucrurile pierdute.

Apple spune că a luat și măsuri ca să evite folosirea AirTag-ului pentru urmărirea persoanelor, anume alarme care să te facă să știi dacă ai vreun dispozitiv de urmărire pe lângă tine. O să fie 29 de dolari fără taxe și va putea fi pre-comandat de vineri.

Sistemul de urmărire folosit de AirTag / Captură video din prezentarea Apple

Lansarea noului iMac și a noului iPad

Noul iPad, cu 50% mai subțire decât versiunea precedentă / Captură video din prezentarea Apple

Apple a anunțat și noul iMac, calculatorul companiei care va conține noul chip M1, tehnologie care se folosește de inteligența artificială ca să îți gestioneze resursele folosite pentru a obține o performanță mai mare. Cei de la Apple au anunțat că noul iMac are cel mai bun sistem de sunet, cel mai bun microfon și cea mai bună cameră care au existat vreodată într-un Mac.

Și noua tabletă iPad Pro va avea microcipul M1. Tableta va avea o putere de procesare de peste 75 de ori mai mare decât cea din prima generație de iPad-uri, în timp ce capacitatea de procesare grafică e de 1500 mai mare decât cea din prima generație. În plus, tableta va avea și tehnologie 5G. Camerele device-ului vor avea și un sistem de Realitate Augmentată de tipul celei folosite în filtrele care te fac să arăți ca o pisică, dar de data aceasta camera va putea să fie folosită și de arhitecți care să vadă cum ar arăta proiectele lor în orașe. Camera de pe față va fi atât de cuprinzătoare încât sistemul Ultra Wide va avea o tehnologie numită „Stage Center”, în care camera va putea să îți identifice fața și să te urmărească atunci când te miști în cadru.

Displayul va avea o nouă tehnologie numită Mini Led, despre care dezvoltatorii spun că va oferi „cea mai bună tehnologie dintr-un dispozitiv mobil”.

Lansarea noului Apple TV

Exemplu de calibrare a culorii / Captură video din prezentarea Apple

Apple a lansat și un televizor 4K. Cea mai nouă schimbare este introducerea unui sistem de calibrare a culorilor de tipul celor folosit în editarea foto-video profesionistă. Cei care au televizorul se vor putea folosi de un iPhone 12 ca să calibreze perfect culorile de pe televizor.

Noua culoare disponibilă pentru iPhone 12 / Captură video din prezentarea Apple

Schimbările care vor fi aduse de iOS 14.5 - App Tracking Transparency

Chiar dacă nu a fost anunțată încă, cea mai importantă schimbare pentru cei care au iPhone-uri va fi apariția sistemului de operare iOS 14.5. Cea mai importantă schimbare va fi introducerea sistemului nou de protecție a datelor cu caracter personal. Ca să câștige bani, aplicațiile pe care le folosești și site-urile pe care intri îți colectează datele. Asta înseamnă că știu pe ce site-uri intri, care e istoricul tău de navigare, care sunt videoclipurile care îți plac și care e muzica pe care o asculți. De multe ori, trackerele știu mai multe despre tine decât toți cei apropiați. În plus, poate să îți sugereze lucruri despre care nici nu știai că îți plac, deci știe și lucrurile pe care nici tu nu le cunoști.

Shutterstock

Giganții tech se folosesc de aceste date pentru a le vinde celor care vor să își facă publicitate. De multe ori ele au avut efecte incredibil de periculoase, inclusiv în cazul alegerilor prezidențiale, acolo unde au puterea să te radicalizeze, dar și să te facă să votezi într-un anumit fel. Astfel, candidatul care are mai multe date cumpărate de la companii va ști cum să își structureze discursul astfel încât să câștige. E noua metodă de campanie electorală și e mai bună ca oricând. A funcționat inclusiv în SUA, la alegerile din 2016, dar și în cazul votului pentru ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană.

Nu doar candidații se folosesc de datele colectate de companii, ci și noii războinici digitali - trolii, care sunt în special în armata rusească. Ei se pot folosi de sistemele de targetare personalizată ca să-și promoveze discursurile de propagandă, să răspândească știri false și dezinformare și să creeze discordie în rândul lumii. Algoritmii și sistemele de tracking sunt inclusiv motivul pentru care, cel mai probabil, nu ai auzit de AUR înainte să intre în Parlament. Sistemul din spatele platformelor, în special Facebook, te ține departe de ideile care nu-ți convin și de oamenii pe care nu vrei să-i asculți și te bagă într-o comunitate închisă, o mică închisoare cu pereți construiți din pixeli în care sunt doar oameni ca tine și în care nu poți interacționa cu cei care au idei diferite. E un tunel infinit.

Facebook câștigă peste 86 de miliarde de dolari de pe urma reclamelor targetate. Asta e și unul dintre motivele pentru care a avut o campanie aprinsă împotriva Apple și împotriva măsurilor de transparentizare a aplicațiilor care îți colectează datele. Cel mai probabil, nimeni nu va accepta să fie urmărit. Totuși, argumentul Facebook este că măsura va împiedica micile companii să-și vândă produsele și să ajungă la potențiali clienți. În plus, Mark Zuckerberg a spus în ianuarie că „Apple pretinde că face asta ca să îi ajute pe oameni, dar de fapt își văd interesul competitiv.”

Mark Zuckerberg, CEO Facebook / Shutterstock

În același timp, Tim Cook, CEO-ul de la Apple, a spus că oamenii ar trebui să aibă dreptul de a alege dacă vor să le fie colectate datele personale.

El a comparat Facebook cu cineva care „se uită pe geam, în casa ta, fără să aibă voie”. Măsura va ajunge cât de curând pe dispozitivele Apple, iar companiile vor putea să își construiască textul care apare atunci când utilizatorii sunt întrebați dacă vor să fie urmăriți. Ele vor trebui să îi convingă pe oameni că este important să fie urmăriți pe mai multe platforme.

Totuși, până la lansarea noului sistem, acesta poate fi descărcat în versiuni Beta, iar până atunci poți să urmărești cum vor fi primite noile dispozitive lansate de gigantul din tehnologie.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Profil IT »



Setari Cookie-uri