Romania se afla pe locul al treilea in topul tarilor cu cele mai multe branduri nou intrate pe piata in anul 2010, fiind devansata de Turcia si India, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara CBRE, la care au participat peste 300 de retaileri din 73 de tari din lume.

How Global is The Business of Retail

India si Turcia se plaseaza inaintea Romaniei, in conditiile in care cererea interna din partea noii formate clase de mijloc este in continua crestere. Tari precum Emiratele Arabe Unite, Kuweit, Irlanda sau Belgia se plaseaza pe pozitii similare cu Romania, arata studiul „How Global is The Business of Retail”, realizat de CBRE.

Romania se plaseaza pe locul 33 din cele 73 de tari analizate in ceea ce priveste prezenta comerciantilor internationali. Dintre acestia cel mai bine reprezentanti sunt comerciantii din sectorul fashion & denim, urmati de comerciantii cu domenii de activitate specifice, se mai arata in studiul citat.

„Chiar daca am asistat la o intarire a prezentei comerciantilor de lux in ultimele 12 – 18 luni, in continuare exista loc pentru expansiune, in conditiile in care doar 7% din aceasta categorie de comercianti analizati sunt prezenti si in Romania”, spun cei de la CBRE.

Peste 50% dintre retailerii functioneaza in sistem de franciza


Francizele reprezinta o metoda de operare comuna in Romania: 56% din comerciantii folosesc acest model, dar acest procentaj este in scadere fata de anii trecuti. Anumite companii mama au fost nevoite, in ultimele 12 – 18 luni, sa preia activitatea francizorului din motive de slabe rezultate financiare. In multe din cazuri insa, marile corporatii aleg sa intre direct in piata, nu prin francizori, mai spun cei de la CBRE, dand exemplu retailerii precum H&M, Inditex, C&A, New Yorker.

In topul mondial al tarilor cu cea mai buna prezenta a comerciantilor internationali conduce Marea Britanie cu un procentaj de 58%, urmata de Emiratele Arabe Unite (54%) si SUA (50%). „Dimensiunea comertului devina una globala pe masura ce retailerii targeteaza piete cheie emergente pe langa destinatiile clasice unde sunt deja prezenti. Din acest punct de vedere, Turcia a inregistrat cea mai mare crestere a prezentei retailerilor anul trecut, alte piete cu cresteri importante pe acest segment fiind Belgia, Polonia, Egipt, Vietnam, Brazilia si Mexic”, se mentioneaza in studiul companiei de consultanta imobiliara.

Anul trecut, Romania s-a aflat pe locul 15 in top 20 al celor mai cautate tari pentru expansiunea retailerilor, dupa ce in 2009 s-a aflat pe locul al optulea in topul primelor 56 tari din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) luate in calcul de marii jucatori din retail pentru extinderea planificata in 2010.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri