Centrele comerciale Unirea Shopping Center din Bucuresti si Brasov si terenurile aferente acestora au fost reevaluate in scadere, la sfarsitul anului 2010 fata de 2009, cu 46,5 milioane de lei (aproape 11 milioane euro), la 432,2 milioane de lei (circa 101 milioane euro), scrie Mediafax.
Potrivit rapoartelor de reevaluare publicate pe site-ul companiei Unirea Shopping Center (SCDM), terenul din centrul Capitalei pe care este amplasat magazinul Unirea a pierdut anul trecut 24,7 milioane de lei din valoare, fiind evaluat la finele anului la 161,5 milioane de lei (37,69 milioane de euro). La sfarsitul anului 2009 terenul era evaluat la 186 milioane de lei (circa 44 milioane de euro).

Cladirea in care functioneaza magazinul Unirea si-a redus valoarea cu 16,37 milioane de lei, fiind evaluata la 97 milioane de lei (22,6 milioane euro) fata de 113 milioane de lei (26,8 milioane euro) in 2009. Parcarea din spatele magazinului are o valoare de 86,3 milioane de lei (20,14 milioane euro), fata de 89 milioane de lei (21 milioane euro), dar este peste cea a centrului comercial din Brasov.
Magazinul din Brasov este evaluat la 74,8 milioane de lei (17,4 milioane de euro) in scadere cu 2,5 milioane de lei, de la 77 milioane de lei (18,3 milioane de euro) in 2009.

Cele doua centre comerciale au generat anul trecut venituri din chirii de circa 76 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro). Majoritatea veniturilor au fost obtinute din inchirierea centrului din Bucuresti, cu o suprafata de 39.057 metri patrati inchiriabili, respectiv 62,5 milioane de lei (circa 14 milioane de euro). Rata de ocupare a centrului din Bucuresti este de 90,62%. Compania mentioneaza ca in acest an a fost semnat un nou contract de inchiriere, pentru 2.000 metri patrati, astfel ca gradul de ocupare va creste la 95%.

Din inchirierea magazinului din Brasov, de 13.900 metri patrati, compania a avut venituri de 13 milioane de lei (circa 3 milioane de euro). Centrul este inchiriat in proportie de 87,29%. Totodata, din inchirierea parcarii din spatele magazinului din Bucuresti au fost incasate peste 2 milioane de lei.

In plus, compania detinea un magazin de vinuri si delicatese in cadrul aeroporului Henri Coanda, la care insa a renuntat in luna aprilie, potrivit raportului. Decizia a fost luata in urma cresterii chiriei cu 300%, determinata de modernizarea terminalului in care era amplasata unitatea.

"Magazinul a fost permanent profitabil, costurile fiind acoperite in totalitate, profitul insa a inregistrat o scadere continua din 2008, principala cauza fiind scaderea traficului de calatori corelata cu chiria mare platita (conducerea aeroportului nu a aprobat reducerea chiriei, conform solicitarilor companiei)", se mentioneaza in raport.

Unirea Shopping Center a realizat anul trecut un profit net de 5,98 milioane lei, in scadere cu 50% fata de anul precedent, si afaceri de 86,45 milioane de lei, cu 12% sub cele din 2009.

Compania este controlata de sotii Dan si Carmen Adamescu, prin intermediul The Nova Group Investments Romania, care detine 74,16% din titluri. In structura actionariatului se mai regaseste SIF Muntenia (SIF4), cu 10% din titluri, in timp ce 15,8% din capital este detinut de alti actionari.
Firma are un capital social de 7,4 milioane lei, divizat in 2,9 milioane de actiuni cu o valoare nominala de 2,5 lei.

Titlurile Unirea Shopping Center au fost tranzactionate pe 5 mai la un pret de 93,5 de lei, cotatie in crestere cu 0,54%. La aceasta cotatie, capitalizarea Unirea Shopping Center este de 278 milioane lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri