7 Iunie 2011

Diverta si-a redus costul cu chiriile cu 40%, pana la 300.000 euro



Lantul de librarii Diverta, aflat in insolventa, si-a redus costul cu chiriile cu 40% in ultimul an, de la 530.000 euro/luna in mai anul trecut, la 300.000 euro/luna in prezent.

Costul cu chiriile s-a redus cu 40% de la data intrarii in insolventa si pana in prezent, o buna parte din acest procent datorandu-se inchiderii magazinului amplasat pe bulevardul Magheru din Bucuresti, dar si relocarii sediului de birouri din cladirea Anchor Plaza, se arata in planul de reorganizare intocmit de Casa de Insolventa Transilvania, administratorul judiciar al companiei.

In prezent, lantul de librarii Diverta plateste lunar o chirie totala de 300.000 de euro pentru cele 47 de magazine din tara, amplasate atat in centre comerciale, cat si in spatii stradale. “Negocierea permanenta a chiriilor reprezinta o prioritate pentru companie si un efort continuu”, subliniaza avocatii de la Casa de Insolventa Transilvania.

In cele 47 magazine lucreaza 320 de angajati, ceea ce inseamna ca 85% din structura de personal a societatii, reprezentand forta de vanzare a companiei, se mai arata in planul de reorganizare. In sediul central al companiei, amplasat in zona Obor, isi desfasoara activitatea 55 de angajati.

Magazinele din centrele comerciale Mall Vitan si Plaza Romania genereaza in prezent 29% din vanzarile Diverta, in timp ce unitatile din Unirea Shopping Center, Baneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, Agrocomert Timisoara, Paltinul, Tomis si Win Magazin aduc 32% din vanzarile companiei.

Lantul de librarii Diverta a fost deschis in 2006, cu 47 de magazine si a ajuns la 70 de magazine in perioada 2007-2008. In 2009, compania a inchis 11 magazine mici din tara si a deschis alte trei, in mall-urile Polus Center (Cluj-Napoca), Baneasa Shopping City si AFI Palace Cotroceni. La data intrarii in insolventa, in urma cu un an, Diverta avea 61 de magazine.

“In perioada de observatie au fost inchise 12 magazine Diverta, care au generat in anul 2009 o pierdere totala de 1 milioane euro, iar in primul semestru din 2010, o pierdere de aproximativ 0,3 milioane euro. Mai mult de jumatate din acesta pierdere a fost generata de magazinul situat pe bulevardul Magheru, un simbol al companiei, cu vanzari semnificative ca si volum”, se mai arata in planul de reorganizare.

Magazinul amplasat pe Magheru, in care a fost investit aproape un milion de euro, a fost inchis in luna septembrie 2010.



Citeste si