Dupa un an de la preluarea de catre Sanoma, portalul imobiliar MagazinulDeCase.ro a decis sa-si extinda serviciile si pentru agentiile imobiliare, renuntand la modelul anunturilor postate exclusiv de proprietari.
Sanoma Digital Romania, o companie subsidiara a Sanoma Magazines International, a cumparat in vara anului trecut portalul imobiliar MagazinulDeCase.ro. La acea vreme, Adina Vasilescu, new media publisher in cadrul Sanoma Hearst Romania, spunea ca modelul de functionare a portalului, respectiv anunturi postate exclusiv de proprietari, va fi pastrat cel putin inca un an.

Recent insa, MagazinulDeCase.ro a decis sa-si extinda serviciile si pe piata agentiilor imobiliare, care vor avea voie sa posteze cel mult 200 de anunturi/luna, in schimbul unei sume de pana in 250 euro/100 de anunturi.

Colaborarea cu agentiile imobiliare va fi limitata, portalul alegand, dupa propriile criterii, doar anumite agentii. Spre exemplu, in Bucuresti, au fost alese deja 20 de agentii, targetul propus fiind de 30-35 de agentii, astfel incat la nivelul intregii tari sa fie sortate cel mult 100 de agentii imobiliare.

Motivele care au dus la reorientarea portalului catre agentiile imobiliare, spune Florin Pravai, project director al MagazinulDeCase.ro, au fost legate de cresterea numarul de anunturi de la 1.000 de anunturi/luna la 8.000 de anunturi/luna.

“Am incercat sa mai punem ceva in plus: cumparatorii isi doresc anunturi mai multe, cu preturi cat mai bune. Vom avea insa un numar limitat atat pentru agentiile imobiliare colaboratoare, cat si pentru volumul de anunturi pe care acestea le vor posta. Clientii vor putea alege o agentie care activeaza strict pe zona lor de interes, de exemplu Drumul Taberei, si vor putea da feedback despre serviciile agentiei cu pricina”, a explicat Florin Pravai.

Printre agentiile imobiliare care vor posta anunuri pe MagazinulDeCase.ro se numar: Century 21 Victoriei, Coldwell Banker Mosilor, General Service 2000, EuroImob Sibiu, Equinox, Imoprest, Kompact House, Master Imobiliare, Mervani Prahova, Neoland, Premier Service si RE/MAX Bastion Constanta. [ Vezi aici cum va arata pagina unei agentii imobiliare]

Note pentru agentiile imobiliare

Trecerea la noul model de business se va face treptat, mai spune Pravai. Prima data, vor fi postate pe portal numele agentiilor alese, astfel incat vizitatorii sa poata comenta despre respectivele agentii. In functie de feedbackul primit, dupa una-doua luni, agentiile imobiliare vor putea sa posteze anunturi pe MagazinulDeCase.ro, insa nu mai mult de 200 de anunturi/luna. Anunturile vor fi verificate de angajatii portalului imobiliar astfel incat sa nu existe duplicate, adica mai multe oferte pentru aceeasi proprietate.

Mai tarziu, vizitatorii portalului vor putea oferi note pentru agentiile sau agentii imobiliari. Comentariile vor fi moderate, insa daca o agentie imobiliara primeste un feedback predominant negativ, ea va fi penalizata sau chiar exclusa din portal.

“Un agent sau o agentie imobiliara pot fi dati afara de pe site daca mai multi clienti reclama experiente negative. Vom pune tot mai mult accent pe comentariile vizitatorilor, pentru ca experientele lor sunt utile si pentru ceilalti. Mai mult, ne propunem sa avem un sistem de feedback si pentru chiriasi: sa comenteze despre o anumita proprietate sau un proprietar, despre vecini sau despre zona in care au locuit”, mai spune reprezentantul MagazinulDeCase.ro.

Anunturi de la 0 la 49 euro

O alta directie de business abordata de MagazinulDeCase.ro a fost introducerea mai multor pachete de anunturi pentru proprietari, cu preturi diferite. Spre exemplu, un proprietar poate posta gratis un anunt, serviciul facand parte din “Pachetul Test”. Anuntul sau va include prezentarea locuintei, 10 fotografii si un mail saptamanal cu eficienta listarii, fiind valabil timp de doua saptamni.

Proprietarul poate alege si intre pachetele contra-cost, cu preturi cuprinse intre 9 euro si 49 euro plus TVA. Pentru acesta din urma, valabilitatea anuntului este de 12 luni, iar portalul garanteaza 1.500 de vizualizari. In acest pachet, este inclus si un banner stradal pe care proprietarul il poate plasa pe proprietatea sa.

"Inainte de achizitia de catre Sanoma, portalul era concentrat pe anunturi mai scumpe, insa preturile anunturilor au inceput sa scada, iar prin introducerea «Pachetului Test», care este gratuit timp de doua saptamani, credem ca vom reusi sa ne repozitionam pe piata anunturilor imobiliare", a incheiat Florin Parvai.

In prezent, MagazinulDeCase.ro are un trafic de aproape 200.000 de vizitatori unici pe luna, potrivit declaratiilor portalului, iar printre competitorii sai se numara: anuntul.ro, imobiliare.ro, imopedia.ro si titirez.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri