16 Iunie 2011

Consultant imobiliar: Daca angajatul uita aerul conditionat deschis in weekend, compania plateste



Chiriasii spatiilor de birouri trebuie sa fie mai responsabili fata de mediul de lucru, este de parere Tim Wilkinson, managing partner al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox, care da exemplu functionarea inutila a unui aparat de aer conditionat pe durata weekendului.

“Angajatii unei companii trebuie sa fie mai responsabili atunci cand sunt la birou, sa inteleaga ce pot face pentru a participa fiecare la reducerea costurilor cu utilitatile. Spre exemplu, luni cand am ajuns la birou, aerul conditionat functiona, cineva uitase sa il opreasca in weekend. Este un cost inutil, pentru care o companie plateste”, a declarat Tim Wilkinson (foto), in cadrul conferintei Property & Facility Management.

Reprezentantul DTZ Echinox considera ca administrarea proprietatilor este cheia oricarei afaceri imobiliare, desi recunoaste ca “nu este cel mai atragator domeniu”. Property si facility management-ul implica o strategie pe cinci sau chiar sapte ani, spune Tim Wilkinson, care sfatuieste proprietarii de cladiri sa priveasca mai departe de bugetul anual.

“Sunt lucruri simple, care pot fi facute de fiecare angajat in parte, dar sunt si lucruri la care proprietarul trebuie sa se gandeasca serios, luand in calcul urmatorii cinci-sapte ani. El trebuie sa-i explice chiriasului ce implica fiecare cost in parte, dar si cum il ajuta un cost platit anul acesta pentru economia pe care o va face anul viitor”.

Mai mult, Lucian Anghel, seful companiei BSS, spune ca un contract de property si facility management intre proprietar si chirias este la fel ca o casnicie: partenerii trebuie sa stabileasca de la inceput ce vor si ce asteptari au.

Citeste si Companiile de property si facility management, vanate de fonduri de investitii.



Citeste si