21 Noiembrie 2011

Reportaj la Electroputere Parc: Cum arata primul mall din Craiova la deschidere



Deschiderea primului mall din Craiova, centrul comercial Electroputere Parc, o investitie de circa 90 de milioane de euro, a inceput cu o amanare de doua zile, pe 19 noiembrie, si se va realiza in trei etape, pana la jumatatea anului viitor. Wall-Street.ro va prezinta un reportaj de la inaugurarea “neoficiala” a proiectului, deschiderea pentru presa fiind planificata pe 9 decembrie.

Doi politisti de la circulatie ghideaza soferii pe singura banda ramasa deschisa si circa zece agenti de paza repeta mecanic "Aici e mall-ul, parcati mai in fata" intampina clientii centrului comercial, in locul hostess-elor invitate de obicei la astfel de evenimente. Mai in fata inseamna, de fapt, in dreptul magazinului Leroy Merlin, a carui inagurare a fost amanata pentru 2012, in prezent spatiul aflandu-se in constructie.

Singura intrare operationala a mall-ului nu este marcata de o sigla luminoasa ori de baloane, ci doar de un cort unde se vand colaci unguresti. Intrarea in mall are insa un “avantaj” fata de restul centrului comercial: este zona cea mai iluminata, chiar daca lustrele montate pe tavanul mall-ului sunt inca in folie protectoare.

In alta zona, care nu se bucura de aceeasi intensitate a luminii, multe spatii fiind chiar in bezna completa, se afla magazinul de incaltaminte Deichmann, a carui deschidere era anuntata prin bannerele din oras pe 17 noiembrie, data stabilita initial pentru inaugurarea mall-ului. Vizavi de Deichmann, H&M, cel mai asteptat retailer pe piata locala, isi anunta prezenta din 2012 printr-un banner: "Vine H&M. Stil incredibil, preturi incredibile".

Deichmann este printre putinii retaileri care au deschis magazinele in stadiu complet operational, respectiv cu spatiul amenajat si cu un stoc de marfa suficient, chiar daca incaltamintea se confrunta cu aceeasi problema pe care o intampina toate produsele din mall: un strat gros de praf care persista ca urmare a lucrarilor de constructie.

O situatie similara am gasit si in magazinul Domo, amenajat complet, cu mocheta si canapele, insa unde clientii se semnasera pe produsele pe care stratul de praf le-a permis. Iesirea clientilor se face printr-un spatiu diferit de intrare si este anuntata de un agent de paza: "Iesiti prin cealalta parte, va rugam. De luni puteti folosi si aceasta iesire".

In cealalta parte a mall-ului, hipermarketul Auchan, cu o suprafata de 11.000 mp, profita din plin: clientii se imbulzeau chiar si dupa 12 ore de la deschidere si isi incarcau carucioarele cu produse aflate la promotie, precum sticle de suc Adria de 2,5 l la 2,5 lei, sau bere la cutie Golden Braun, sase bucati la 9,5 lei.

Dupa aceasta deschidere, in primul trimestru din 2012 este planificata inaugurarea magazinelor H&M si a celor din grupul Inditex, proprietarul Zara. Pana la jumatatea anului, vor fi deschise, potrivit dezvoltatorilor, magazine Decathlon, Media Galaxy si Norauto, iar centrul comercial va fi completat ulterior cu Leroy Merlin.

Pana atunci, singurii care vor beneficia de pe urma Sarbatorilor de iarna, chiar daca se vor lupta cu norii de praf, sunt retailerii care au deschis in prima etapa.

Nota: Fotografia a fost facuta in luna august.



Citeste si