Omul de afaceri Ovidiu Sandor, dezvoltatorul proiectului de birouri City Business Centre, considera ca noua economie inseamna o intoarcere la unele principii de baza, care au fost ignorate in ultimii 10- 20 de ani.
“Ma refer la acele principii istoric dovedite a fi sanatoase, pe ale caror legi nescrise nu avem cum sa le sarim: valoarea reala a unui proiect, atentia la risc, planificarea pe termen mediu si lung, gandirea strategica. Toate acestea au fost insa negate in perioada care a precedat criza, iar neglijarea lor a contribuit la accelerarea ei”, subliniaza el.

Bancile sunt un bun exemplu in acest sens prin faptul ca au deviat de la a finanta proiecte sanatoase la a revinde capitaluri care nu le apartineau, continua Sandor. Insitutiile financiare nu au tinut cont de scopul creditului, ci au mizat doar pe acordarea acestuia.

“La nivel macroeconomic, ma astept la reglementarea investitiilor speculative. Rolul initial al bursei era acela de a sprijini sau dezvolta o afacere, insa intre timp a prevalat specula. Ori si la acest nivel, sunt convins ca vom reveni la substanta reala”, declara proprietarul de birouri.

In businessul propriu, omul de afaceri spune ca va continua sa lucreze urmand aceleasi principii pe care le-a aplicat si inainte, dar mai metodic si cu un plus de atentie pe fundamentare, concept, valoare adaugata si planificare. In niciun caz nu ne vom limita la a ne construi strategia pornind de la ideea ca va fi doar vreme mohorata. Cu o viziune clara, atentie la detalii, ochii atintiti asupra pietei si investitii intelepte, sunt convins ca vom face fata noilor rigori”, estimeaza Ovidiu Sandor.

In sectorul imobiliar, Sandor spune ca este destul de clar ca un proiect nou se va naste doar daca va avea un amplasament corect, ci daca va adresa o nevoie clar existenta in piata, iar dimensiunea sa va fi una logica in raport cu piata. Rationamentul conform caruia un proiect nou, pentru a se diferentia, trebuie obligatoriu sa fie mai mare decat precedentul nu mai este valabil, prevaland logica si conceptul acelui proiect, orientarea catre piata si nisa descoperita.

Pe langa dezvoltarile imobiliare, timisoreanul este implicat si in afacerile cu confectii, fiind actionar in cadrul fabricii ModaTim, care are clienti branduri precum Jaeger, Escada si Burberry.

In industria textila, strategia nu se mai rezuma strict la reduceri de costuri

“In industria textila, asistam deja la o relocare a productiei din Asia in tarile din Europa Centrala atat ca urmare a unor semnale politice la nivel european, cat si din ratiuni de risk management. Strategia nu se mai rezuma strict la reduceri de costuri, iar notiunea de «time to market» castiga un teren tot mai mare. In acest sens, nearshoringul tinde sa ia locul offshoringului traditional”, afirma el.

In plus, riscul de a fi copiat determina o analiza mult mai profunda la nivelul marilor companii care nu mai sunt dispuse sa externializeze productia in Asia doar pentru o manufacturare mai ieftina, incheie Sandor.

Ovidiu Sandor este cunoscut pentru proiectul City Business Centre din Timisoara, care va totaliza cinci cladiri de birouri, cu o suprafata de 43.000 mp inchiriabili, investitia totala fiind estimata la circa 50 milioane de euro. Pana in prezent, au fost livrate trei cladiri, gradul acestora de neocupare fiind sub 10%.

Sandor are 41 de ani si o avere estimata la 18-19 milioane de euro, potrivit topului Forbes Romania.

Wall-Street.ro, cel mai citit cotidian online de business din Romania, s-a relansat sub sloganul “Pentru o noua economie”. Traim intr-o economie in care totul este in schimbare. Este vorba despre noua economie. Provocarile trebuie innoite permanent!

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri