Remus Capota are 38 de ani si o avere de milioane de euro, facuta in special din imobiliare, atat in perioada de boom a pietei, cat si pe timp de criza. Nu ii place sa apara in presa sau sa fie fotografiat, sa dea cifre despre veniturile sale sau sa vorbeasca despre planurile de viitor. Isi descrie businessul simplu si concis: “Pot construi orice, dar vreau sa ma bucur de ceea ce fac”.
Numele lui Remus Capota nu a aparut des in presa, desi cladirile pe care le-a dezvoltat au schimbat major zonele din Bucuresti in care au fost construite: pe de o parte, Cubic Center, in Pipera, (n.r.: cladire vanduta ulterior fondului de investitii Fabian, detinut in prezent de Dinu Patriciu), iar pe de alta parte, Barbu Vacarescu Office, amplasata vizavi de complexul sportiv Dinu Pescariu.

Ne-am intalnit la restaurantul Sofa, din cladirea Barbu Vacarescu Office, restaurant detinut tot de Remus Capota. In aceeasi cladire, la ultimul etaj, se afla si biroul sau.

“Acest proiect a fost o provocare: m-a ajutat pozitia terenului si imaginea cladirii. Tot ce am facut de-a lungul timpului am facut temeinic, nu m-am bazat doar pe ratiuni economice. Inclusiv restaurantul. Este ceva ce-i face fericiti pe angajatii de aici: isi beau cafeaua dimineata, apoi vin si iau pranzul, pentru care avem o oferta cu 20 lei....Lucrurile marunte sunt cele care fac diferenta”, spune managerul.

O cladire construita si inchiriata in criza

Cladirea Barbu Vacarescu Office are sapte etaje (P+6+unul tehnic) si o suprafata totala de 3.600 mp, necesitand o investitie de sase milioane de euro. Inceputa in plina criza, la finalul anului 2010, Barbu Vacarescu Office este in prezent complet inchiriata, un lucru greu de atins pentru cele mai multe proiecte de birouri din Capitala. De inchirirea cladirii s-a ocupat compania de consultanta imobiliara The Advisers/Knight Frank, care a adus chiriasi precum Amway, Dalkia sau NIS.

“Aveam un grad de preinchiriere de 70% cand nici nu era terminata structura cladirii. Produsul si conceptul au facut diferenta. Chiriasii au ales proprietatea pentru imaginea ei in piata, nu doar pentru chirie. Este o proprietate de tip boutique”, spune Mihai Paduroiu, senior consultant in cadrul departamentului de birouri al The Advisers/Knight Frank.

Chiria in Barbu Vacarescu Office este de 16-17 euro/mp, un nivel similar cu cel din Piata Victoriei, glumeste consultantul The Advisers/Knight Frank. Insa ceea ce a facut diferenta, afirma Paduroiu, a fost relatia pe care proprietarul a reusit sa o lege cu chiriasii.

„Intr-o piata matura, in relatia proprietar-chirias incerci tot timpul sa gasesti solutii, sa fii flexibil si sa il multumesti pe celalalt. Pe langa calitatile cladirii, gradul de ocupare a fost unul atat de bun si datorita proprietarului, a modului in care face business”, explica Mihai Paduroiu.

Nu mai vrea sa vanda

Desi e complet inchiriata, Remus Capota spune ca nu are in plan sa vanda cladirea Barbu Vacarescu Office, asa cum a procedat cu Cubic Center din Pipera, cladire pe care a vandut-o in anul 2007 fondului de investitii Fabian, intr-o tranzactie estimata la acea vreme la circa 60 de milioane de euro.

„La Cubic a fost altceva, acolo s-a pus doar problema cifrelor. Barbu Vacarescu Office nu a fost facuta pentru vanzare”, subliniaza proprietarul. Cladirea a fost construita din fonduri proprii, insa exista un credit pentru teren, credit acordat de UniCredit si pe care dezvoltatorul incearca acum sa-l refinanteze.

„Am pierdut mult cu terenul acesta. In anii de boom, primeam oferte bune de terenuri, dar pana le analizam, proprietatile se vindeau si apoi, cateva luni mai tarziu, se intorceau la mine, cu un pret mult mai mare. Era o masa rotunda, un sistem bolnav”, isi aminteste Capota.

"Odata ce ai ajuns la un nivel financiar, restul e hobby"

Un alt motiv pentru care Remus Capota nu ia in plan sa vanda cladirea Barbu Vacarescu Office este fiul sau, in varsta de opt ani, la „zestrea” caruia a inceput deja sa se gandeasca.

„Copiii trebuie sa-si faca singuri drumul in viata, dar e important sa le dai educatie si timp. Daca incep sa construiesc alte cladiri, nu mai am timp sa stau cu copilul meu. Asa, la ora 19, de cele mai multe ori sunt acasa si mananc cu el. Imi da forta si pot sa fac orice. Cand ma joc cu el, simt ca pot face si 40 de cladiri”, spune Remus Capota.

La inceput, isi aminteste el, pentru a-si demonstra ca este un „parinte bun”, ii cumpara cat mai multe jucarii. In timp insa, a inteles ca nu e de ajuns.

„Cand vedeam ca nu se joaca cu jucariile pe care i le cumparam, ma gandeam ce altceva sa-i iau. Si stii ce e ciudat? Ca jucaria lui preferata este avionul de hartie, pentru ca il facem impreuna. Compania pe care i-o oferi copilului e mai importanta decat jucaria in sine”.

Remus Capota recunoaste ca fiul sau este cel care i-a schimbat si viziunea asupra businessului, l-a facut sa isi doreasca mai mult timp liber, timp pe care sa-l aloce lucrurilor care conteaza. „Cred ca odata ce ai ajuns la un anumit nivel financiar, care nu este foarte sus, restul e hobby. Cei mai multi dintre noi alergam dupa prostii: dupa yachturi mai mari sau dupa masini cu motorul mai puternic, iar peste un an apare un model mai nou”, arata el.

"Rezidentialul are potential, dar cheia e la banci”

De timpul liber se leaga si planurile rezervate de viitor. Dupa ce a vandut, a construit si a inchiriat cladiri de birouri, Remus Capota planuieste sa inceapa un nou proiect, tot de birouri, despre care nu da insa cifre. Spune doar ca va fi un proiect dezvoltat impreuna cu un partener, asa cum a fost si Barbu Vacarescu Office, iar constructia ar putea incepe anul acesta.

Un alt plan este acela de a construi o casa in fiecare an. „Visul meu este sa fac o casa pe an, dar o casa asa cum vreau eu. Rezidentialul are un mare potential in Romania, dar cheia este la sistemul bancar, la conditiile de creditare. De asemenea, guvernul ar putea impulsiona mai mult piata locuintelor”, afirma Capota.

El mai detine terenuri in Brasov si in Timisoara, precum si o un hotel-boutique la Predeal, Vila Etiquette, despre care spune ca a fost o pasiune si nu o investitie. „La Predeal era o casa pe care tata a construit-o dupa Revolutie si am transformat-o intr-o proprietate mai mare. Nu am gandit-o ca pe o investitie, a fost ceva ce am facut din pasiune”, afirma el.

In continuare, are in plan doua proiecte imobiliare, unul fiind cel de birouri care ar putea incepe in acest an. „Pot construi orice, dar vreau sa ma bucur de ceea ce fac. Sa am timp sa imi beau cafeaua, sa ma plimb cu motocicleta, sa schiez sau sa ma joc cu copilul meu”, incheie Remus Capota.

Cine e Remus Capota

Remus Capota are 38 de ani si detine compania Expert RoInvest, prin intermediul careia a dezvoltat cladirile Cubic Center si Barbu Vacarescu Office. A studiat si locuit timp de doi ani, intre 1992 si 1994, in Statele Unite ale Americii, in Virgia de Vest, unde a urmat cursurile James Madison University.

Este cunoscut in mediul de business in special pentru dezvoltarea si vanzarea cladirii Cubic Center, din zona Pipera, ocupata in prezent de chiriasi precum OBI sau Agricover.

Lucreaza de la 17 ani si a avut de la inceput propria sa companie. Acum, spune ca ia in calcul „o umbrela”, un fond de investitii, impreuna cu care sa dezvolte noi proiecte de birouri.

Nu ar lucra intr-o multinationala si prefera satisfactia antreprenoriatului: „Nu ma consider Steve Jobs sa am astfel de inclinatii de management. Oricum, in cele din urma, ca manager intr-o multinationala sau ca antreprenor, totul se rezuma la a face lucrurile cat mai bine”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri