Vera Heiman are 53 de ani si o experienta de sapte ani in online. O perioada scurta, mai mult de jumatate reprezentata de criza, insa in care a promovat 295 de proiecte rezidentiale, ce totalizeaza peste 7.000 de apartamente. Citeste povestea omului de legatura intre portalul imobiliare.ro si dezvoltatorii de locuinte.
Inainte de a „intra” in real estate, Vera Heiman a lucrat timp de 16 ani ca director economic la Portile de Fier 2 si, mai tarziu, la Rio, un producator de bauturi racoritoare carbogazoase, unde a gestionat investitii anuale de 16 milioane de marci (n. red.: circa 8 milioane de euro) si a fost responsabila de relatia cu 11 banci.

Primul contact cu piata imobiliara l-a avut in anul 1995, cand, impreuna cu sotul sau si trei asociati germani (n.red. unul fiind Kurt Gotz, initiatorul proiectului imobiliare.ro si actionar in Realmedia Network, compania care opereaza portalul), au construit case pe structura de lemn, dupa o tehnologie dezvoltata in Germania. In perioada 1995-2000, cei cinci au construit in Timisoara peste 300 de case.

„Am apreciat la nemti modul de viata pragmatic si faptul ca stiu foarte bine sa faca diferenta intre nevoie si moft. Mai mult, ei traiesc si se dezvolta intr-un sistem extrem de pragmatic care incurajeaza satisfacerea nevoilor reale in detrimentul mofturilor, ori asta se reflecta inclusiv in proprietatile pe care le poseda”, spune Vera Heiman.

Un bun vanzator se bazeaza pe onestitate, incredere si minimum garantat

Tot in perioada aceasta a semnat primul contract prin email „fara sa fi vazut persoana la fata”, fapt cu totul neobisnuit pentru modul de lucru de atunci.

In opinia sa insa, un bun vanzator stie sa dezvolte o relatie de lunga durata bazata pe trei piloni: onestitate, incredere si minimum garantat, adica „nu promiti decat ce stii sigur ca poti sa oferi, iar tot ce vine in plus este bonus”.

Din 2005 si pana in prezent, Vera Heiman ocupa functia de account manager pentru dezvoltatori in cadrul portalului imobiliare.ro. In aceasta perioada, ea s-a ocupat cu promovarea a 295 de ansambluri rezidentiale, de la proiecte mici la ansamblurile „mamut” cu peste 1.000 de apartamente, care insumeaza 7.000 de locuinte, plus alte cateva sute de case. Insa inceputul nu a fost usor.

„Dupa o scurta perioada in care am cochetat cu designul interior si chiar am primit 1500 de marci pentru amenajarea unei case, a venit acel moment in care stai cinci minute de vorba cu tine, te analizezi si iti dai seama ca trebuie sa schimbi ceva in viata ta. Practic, la 46 de ani, m-am indreptat spre un drum necunoscut: real estate-ul online”, povesteste ea.

„Aparent, nimeni nu avea nevoie de tine”

In acea vreme, fondul de investitii NCH, condus de Siminel Andrei, tocmai cumparase 50% din imobiliare.ro. „Era foarte greu sa deschizi usi cand nimeni nu stia de unde sa te ia si, cel putin aparent, nu avea nevoie de tine”, isi aminteste Heiman.

In cei sapte ani de vanzari, Vera Heiman a fost responsabila cu promovarea unor apartamente ale caror preturi incepeau de la 38.000 euro pentru doua camere si ajungeau la 2.800 euro/mp util. Insa cel mai greu a fost sa vanda servicii de promovare dezvoltatorilor de apartamente intr-o perioada in care vanzarile erau la pamant, iar proiectele erau inghetate sau intrau in insolventa.

„Sunt doua diferente majore acum fata de 2008. Atunci reprezentam un proiect necunoscut intr-o piata in care nu era nevoie de serviciile noastre, iar acum simt ca am in spate un brand puternic intr-o piata in care e nevoie de diferentiere si promovare inteligenta mai mult ca oricand”, descrie ea pe scurt diferentele dintre piata rezidentiala din prezent si cea dinainte de criza.

In ceea ce priveste diferenta dintre un dezvoltator strain si unul roman, managerul imobiliare.ro spune ca expatul are proceduri de lucru si bugete bine stabilite ceea ce face ca un cuvant dat sa fie un cuvant dat. „Romanii compenseaza printr-o flexibilitate mare, prin puterea de adaptare si creativitate. Ei stiu sa se reinventeze si o fac cu talent atunci cand cutitul ajunge la os”, afirma Heiman.

Amintiri din perioada de boom imobiliar

Cei sapte ani de promovare a proiectelor rezidentiale n-au fost lipsiti de experiente grele, mai ales in vremurile in care dezvoltatorii si agentiile imobiliare nu intampinau nicio problemain vanzarea sutelor de apartamente, majoritatea inca neconstruite.

„Am venit de la Timisoara pentru a vizita unul din acele «cel mai mare proiect rezidential» din Bucuresti, iar taxiul m-a lasat la vreo 500-600 de metri de biroul de vanzari pentru ca nu mai putea inainta. Mi-am schimbat pantofii cu o pereche de cizme de cauciuc, am mers prin noroi pe jos, in fata biroului de vanzari am lasat deoparte cizmele de cauciuc, reincaltandu-ma cu pantofii ca scosi din cutie, pentru ca reprezentantul unei celebre firme de vanzari sa-mi tranteasca un «mersi, dar n-avem nevoie» si sa ma lase cu ochii in soare (a se citi mocirla)”, povesteste Vera Heiman.

Mai tarziu, ansamblul respectiv a fost promovat pe imobiliare.ro de o alta echipa de vanzari, cu „rezultate excelente”, adauga ea.

Din cele 295 de proiecte promovate, Eminescu View reprezinta proiectul sau de suflet. "M-am bucurat de fiecare vanzare ca de propriul succes. Un alt proiect aproape sufletului meu este Rovere, la care admir calitatea executiei si designul exterior”, subliniaza managerul imobiliare.ro.

Insa dincolo de cele 7.000 de apartamente promovate, Vera Heiman are propria „locuinta perfecta”, in care isi incepe zilele cu „o ceasca cu cafea la ibric” pe care o rasneste singura si le incheie cu o carte clasica. „Acum sunt intr-o perioada in care imi place sa citesc cartile autorilor premiati cu Nobel. Mi-as dori o casa undeva la tara, dar nu indraznesc sa visez pentru ca nu prea mi-l imaginez pe sotul meu taind lemne”, incheie ea.

In prezent, pe imobiliare.ro sunt promovate 77 de proiecte rezidentiale din 10 orase, care totalizeaza peste 1.000 de apartamente.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri