Macromex, lider de piata in distributia de produse alimentare care necesita temperatura controlata de depozitare si transport, a inaugurat primul centru logistic din Romania care beneficiaza de control total computerizat.
Amplasat in comuna Chiajna, judetul Ilfov (Complexul Logistic Cefin), noul centru logistic inchiriat de Macromex se remarca atat prin caracterul unic si inovator, cat si prin standardele europene performante de exceptie, pentru prima data prezente in Romania.

Investitia Macromex in infrastructura interioara, sistemul informatic, tehnologie si echipamente se va ridica la cca. 1milion de euro.

Centrul logistic a devenit operational la data de 30 decembrie 2005, procesul de constructie si implementare a celei mai moderne platforme de depozitare destinata produselor congelate, refrigerate si nu numai, realizandu-se in mai putin de un an. Ca noutate absoluta, centrul logistic va functiona si ca antrepozit vamal pentru produse congelate, primul de aceasta natura din Bucuresti.

Intregul centru insumeaza 4000 mp in ceea ce priveste capacitatea de depozitare, si cuprinde doua camere: camera de refrigerare si camera de congelare. Cu o capacitate de stivuire de 6265 tone, spatiul de stocare este organizat pe cinci niveluri plus parter, asigurand astfel un grad de ocupare de 1,88 palet/mp, dublu fata de cel uzual, iar accesul in camerele de depozitare se realizeaza prin 19 porti de acces, unde se face de altfel si receptia produselor.

Centrul ofera siguranta totala privind temperatura de pastrare, prin utilizarea unei solutii frigorifice cu agent de racire intermediar -Tyfoxit- si prin monitorizarea permanenta pe internet a instalatiei frigorifice. Cele doua camere de reglare a temperaturii, dotate cu sisteme independente, permit depozitarea de produse care necesita diferite temperaturi de depozitare (cele recomandate de catre producator), temperaturi controlate permanent printr-un sistem computerizat.

Implementarea sistemului de gestiune performant Alwis-WMS s-a realizat in parteneriat cu firma LOGIM din Austria, intr-un timp record de doua luni. Acest sistem permite gestionarea complet computerizata a tuturor proceselor operationale, fara a fi necesara utilizarea documentelor pe hartie, pornind de la receptia marfurilor si depozitarea acestora, pana la administrarea stocurilor si planificarea sarcinilor personalului. Realizarea picking-ului on-line are loc prin folosirea combinata a tehnologiilor pick-by-voice si pick-by-scan.

Virgil Melinte, Director Comercial Macromex: Centrul Logistic Macromex asigura nu numai siguranta marfii din punct de vedere calitativ, dar si gestiunea si manipularea in conditii optime a tuturor produselor. Deasemenea, centrul permite un management al stocurilor foarte performant, prin evidenta marfurilor pe loturi, procese care asigura o buna trasabilitate. Produsele pot fi imediat identificate in depozit, se garanteaza siguranta calitatii si a continuitatii stocurilor prin eliminarea situatiilor de tip out-of-stock si overstock.

Datorita computerizarii totale a sistemului, avantajele sunt multiple: toata marfa contine cod de bare, clientii nemaifiind nevoiti sa achizitioneze un sistem propriu de codare. De asemenea, sistemul asigura eficientizarea serviciului de livrare, prin scurtarea timpilor operationali, marfurile comandate de catre clienti beneficiaza de picking electronic eliminandu-se astfel erorile umane si riscul deteriorarii marfii datorita manipularii traditionale.

Clientii Macromex includ jucatori importanti de pe piata de retail: Cash & Carry (Metro, Selgros), hypermarketuri (Cora, Carrefour, Real, etc), supermarketuri (Billa, Universall, GMarket, La Fourmi, etc), hard-discounteri (Kaufland, XXL, Profi), magazine de proximitate, piata HORECA, en-grossisti si producatori. In cei aproape 13 ani de activitate, Macromex a avut forta si viziunea de a se dezvolta si a-si imbunatati permanent serviciile, devenind astfel un partener de talie europeana. Serviciile noastre aduc un plus de competitivitate produselor si certifica valorile marcilor proprii sau ale furnizorilor si duc mai departe toate aceste calitati catre consumatorul final prin clientii Macromex, sporind totodata valoarea serviciilor acestora. declara Camelia Hoinarescu, Director de Marketing Macromex.

Principalele obiective Macromex sunt orientate catre nevoile clientilor: reducerea semnificativa a costurilor operationale (datorita reducerii timpilor de manipulare si livrare, eliminarea erorilor umane, asigurarea calitatii marfii livrate, etichetarea cu cod de bare inca din depozit etc), oferirea de servicii logistice complete si eficiente si un aport important la mentinerea calitatii produsului, a valorilor marcilor distribuite si implicit a valorii serviciilor pe care clientii Macromex le ofera mai departe consumatorului final.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri