18 Ianuarie 2013

Un sediu plin de culoare: cum se lucreaza la PepsiCo



Am vizitat sediul PepsiCo Romania de la Piata Sudului la prima ora. Am descoperit un birou forfotind, plin de culoare.

PepsiCo s-a mutat la inceputul lui 2012 in cladirea de birouri Sun Offices de langa mallul Sun Plaza din sudul Capitalei, proprietati detinute de S-Immo. Pepsi ocupa 2.200 mp in birourile de la Piata Sudului, suprafata desfasurata pe un singur etaj si in care isi desfasoara activitatea circa 150 de anagajati.

Birourile luminoase, sala de masa si de fumat amenajate astfel incat sa inspire relaxare, sali de conferinta clasice, dar si spatii neconventionale pentru sedinte, acestea sunt doar cateva dintre “aromele” care definesc sediul PepsiCo in Romania.

"Anterior relocarii, PepsiCo isi desfasura activitatea in 3 birouri separate locate in Soseaua Viilor (divizia de bauturi racoritoare), Popesti-Leordeni (divizia de snacks) si Dragomiresti (unde se afla fabrica de bauturi racoritoare PepsiCo). Mutarea intr-un nou sediu, care sa acomodeze echipele functionale a venit ca un pas firesc al procesului de integrare dintre cele doua divizii, proces finalizat in octombrie, 2010", spune Violeta Iodache, OG&S purchasing manager, PepsiCo Romania

In ceea ce priveste alegerea spatiului, Violeta Iordache spune ca au existat mai multe optiuni insa factorii decisivi au constat in pozitionarea accesibila pentru angajati in apropierea mijloacelor de transport in comun, dar si conditiile de lucru cu spatii deschise si luminoase. De asemenea, angajatii beneficiaza de acces usor la restaurantele si spatiile comerciale situate in cladire cat si la o zona de parcare situata subteran si rezervata exclusiv pentru PepsiCo.

Pentru amenajarea spatiului, in urma procesului de selectie a fost aleasa compania Mobexpert care a oferit o solutie completa incluzand servicii de partitionare si mobilare, dar si de design interior a zoneler de asteptare, de luat masa si de fumat.

« Accentul s-a pus pe functionalitate dar si pe crearea unui mediu relaxant care sa faciliteze o comunicare eficienta intre angajati. Spatiul de lucru a fost personalizat cu elemente care se regasesc in cultura organizatiei, predominand culorile de brand. Pentru zonele de relaxare s-a mizat pe crearea unei atmosfere vesele in acord cu utilitatea spatiilor », spune Violeta Iordache.

Procentul spatiilor inchise este de aproximativ 30% si include birourile echipei de management si salile de sedinta. Pentru a mentine transparenta si a incuraja un mediu de lucru deschis, in realizarea spatiilor inchise a fost folosita sticla partial colantata cu folie semitransparenta.

Salile de sedinta au fost denumite dupa brandurile existente in portofoliul companiei: Pepsi, Lays, Mountain Dew, Prigat, Krax, fiecare dintre acestea continand ca element de personalizare un puzzle supradimensionat creat de catre angajatii nostri in cadrul unui eveniment intern si in care se regasesc imagini reprezentative care tin de indentitatea de brand, mai povestesc reprezentantii PepsiCo.

"Pentru sala Google s-a mers pe un concept diferit care sa stimuleze creativitatea, libertatea de actiune si exprimare, scaunele si mesele de sedinta clasice fiind inlocuite cu pouf-uri colorate, canapele si masute de cafea", a adaugat Iordache.

Fotografii de Mircea Dragos.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.



Citeste si