5 Aprilie 2013

Noutati imobiliare in centrul vechi: H&M deschide pe Lipscani si noi cladiri in constructie



Centrul istoric al Bucurestiului este una dintre cele mai active zone comerciale din oras si in prezent este luat cu asalt de constructori, in urmatorii doi ani urmand sa fie livrati 10.000 mp. Ce noutati ne asteapta?

H&M vine in Lipscani

H&M va deschide un magazin pe doua nivele pe strada Lipscani anul acesta. Surse din piata au spun ca magazinul va fi deschis in toamna acestui an, intr-o cladire detinuta de familia Cocos.

Centrul, luat cu asalt de constructii. 10.000 mp vor fi livrati in 2 ani

Potrivit celui mai recent raport de piata al Colliers, in zona spatiilor stradale gradele de neocupare vor fi in crestere in urmatoarea perioada in special ca urmare a noilor lucrari de constructie din Centrul Istoric. Compania de consultanta imobiliara estimeaza ca circa 8.000-10.000 mp de spatii comerciale vor fi adaugati stocului in urmatorii 2 ani (constructii noi si modernizari-n.r.).




Retailerii de fashion incep sa analizeze centrul vechi

Retailerii de fashion au inceput inca de la finalul anului trecut sa analizeze spatiile din centrul vechi. Pana acum nu au fost incheiate prea multe tranzactii. Unul dintre aspectele pe care marile branduri internationale trebuie sa le ia in calcul este adaptarea conceptelor de magazine la forma si structura cladirilor vechi.

Cererea pe entertainment ramane puternica

Chiar daca retailerii de fashion inca nu au luat cu asalt centrul istoric, cererea din partea cafenelelor/restaurantelor ramane puternica. Potrivit datelor Colliers, in 2012, circa 12% din intreaga suprafata comerciala din centrul istoric a fost inchiriata de companii din acest domeniu de activitate.

Chiriile ar putea scadea

Chiriile din centrul istoric sunt cuprinse intre 45 si 55 euro pe mp, pentru spatii de circa 100 mp. Colliers noteaza in raportul de piata pe 2012 ca se asteapta anul acesta la unele scaderi de chirii in zona, avand in vedere apetitul zonei de fashion de extindere in zona. Compania a explicat ca de obicei retailerii de fashion platesc de obicei mai putin, ca urmare a contractelor pe perioade mai lungi de timp.





Citeste si