Retailerii vor migra catre vanzarile omni-channel, pe masura ce eCommerce-ul prinde avant, retailerii internationali care tatoneaza piata vor face pasul decisiv si vor deschide primele magazine in Bucuresti, iar concurenta se anunta mare in unele zone. Carmen Ravon, directorul departamentului de retail al Jones Lang LaSalle, a povestit pentru wall-street.ro cum se intrevad acum principalele tendinte din piata de retail pentru 2014.

In 2013 piata a fost dinamica din punct de vedere al dezvoltarilor de centre comerciale, iar multi jucatori din piata de retail, fie ei dezvoltatori, investitori sau retaileri au inceput sa se intereseze de Romania, spune Ravon.

In 2013 s-au deschis 5 centre comerciale: Uvertura Mall Botosani, Afi Ploiesti si Promenada Mall Bucuresti, Coral Constanta si Galati Shopping Center.

"Anul viitor vom asista la mult mai putine deschideri decat in 2013 si avand in vedere ca este si an electoral, nu ne asteptam la o crestere semnificativa a puterii de cumparare astfel incat retailerii sa se bucure de vanzari superioare care sa le dea curaj sa se extinda si in alte malluri. Va continua competitia pentru a face cel mai bun mix de retaileri atat in Brasov cat si in partea de est a Bucurestiului. Si de asemenea ne asteptam ca alti retaileri internationali sa intre pe piata din Romania", a comentat Ravon.

In Brasov sunt anuntate 4 centre comerciale, Korona Mall dezvoltat de Echo Investment, Coresi dezvoltat de Immochan, extindere Unirea si Cora Brasov.

Anul 2014 va fi interesant in special pentru piata din Bucuresti, unde s-au anuntat mai multe proiecte, iar focusul va fi pe estul Bucurestiului unde au fost anuntate mallurile Parklake si Mega Mall.

Pentru anul viitor, directoarea departamentului de retail al JLL se asteapta ca "retaileri internationali care tatoneaza piata de ceva vreme vor deschide cel putin un magazin in 2014 in Bucuresti. Suntem in contact cu mare parte din acestia si transmitem informatii despre piata, asteptand momentul in care vor decide sa deschida primul magazin. Ne asteptam de asemenea la o schimbare a mixului de retaileri din Centrul Istoric".

In 2013, "centrul vechi din Bucuresti a inceput sa se contureze ca o zona de shopping in urma deschiderii H&M, prezentei Adidas si anuntului ca Koton va deschide un magazin in zona. Si retailerii de lux au fost mai dinamici in 2013 fara de 2012 prin intrarea pe piata a brandurilor Roberto Cavalli si Dolce & Gabanna", a explicat Ravon.

O alta schimbare in 2013 a fost faptul ca a inceput sa creasca si importanta comertului electronic cu "Cora care a deschis primul hypermarket online cu livrare de tip drive din tara si Carrefour care a deschis primul magazine online cu livrare dar si a unor operatori de fashion/sport care si-au adaptat websiteurile pentru vanzari online", a spus Ravon.

Acest trend inceput in 2013 va continua si in 2014.

"Ne asteptam si la o adaptare a retailerilor catre sistemul de vanzare omni-channel, pe masura ce vanzarile online cresc si in Romania", considera Carmen Ravon.

Cine a dat tonul pietei?

NEPI fost si in 2013 cel mai activ jucator de pe piata de retail, prin deschiderea primului centru comercial modern in Galati si achizitia mai multor proprietati de retail, dintre care cea mai importanta este achizitia a 70% din proiectul Mega Mall din Bucuresti.

In 2013 retailerii si-au concentrat atentia pe centrele comerciale de top. H&M a fost unul dintre putinii retaileri care si-a continuat expansiunea intr-un mod sustinut.

Daca in 2012 cea mai importanta tranzactie de de piata a fost achizitia Real de catre grupul Auchan ( in anul curent o bunaparte din acestea s-au rebranduit), In anul 2013 acelasi lucru s-a intamplat pe piata de DIY de DYI prin achizitia Bricostore de catre grupul Kingfisher.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri