11 Septembrie 2014

Mallul Veranda de langa Piata Obor, la linia de start: 60 mil. euro pentru 15.000 mp de spatii verzi, restaurante pe 1.500 mp si circa 100 de magazine



Compania Prodplast Imobiliare, controlata de omul de afaceri Florin Pogonaru, a demarat lucrarile de pregatire a terenului pentru constructia mallului Veranda de langa Piata Obor din Capitala, o investitie totala de 60 mil. euro.

Veranda Shopping Center va fi pozitionat ca un mall de proximitate, iar in prima etapa vor fi construiti 25.000 mp de spatii comerciale si amenajati 15.000 mp de spatii verzi, care vor cuprinde si terase, terenuri de sport sau locuri de joaca pentru copii. Din cei 25.000 mp inchiriabili ai mallului Veranda, 10.000 vor fi ocupati de un hipermarket Carrefour, iar restul de 15.000 mp vor gazdui zona de food-court si alte circa 100 de magazine. Oficialii CBRE Romania, agentul exclusiv de inchiriere al proiectului, au declarat ca sunt discutii avansate pentru inchirierea a 65% din suprafata de inchiriere a centrului comercial.

Intrebat care este impactul Mega Mall in atragerea chiriasilor mari in Veranda, Andrei Pogonaru a spus ca sunt doua concepte diferite si ca nu a simtit un impact, asa ca vor fi cu siguranta branduri importante care se vor regasi in ambele centre comerciale. Proiectul de retail Veranda, amplasat pe fosta fabrica Prodplast, care a fost relocata, este unul modular asa ca in functie de cerere intr-o a doua faza poate fi extins cu cinematograf, alte spatii de retail sau se mai pot adauga locuri de parcare pe langa cele 1.200 care vor exista in prima faza.

Mallul Veranda: venituri din chirii de 6-7 mil. euro

Andrei Pogonaru a explicat ca se mizeaza mult pe istoricul comercial al zonei. El a declarat ca in zona vin zilnic 20.000 de oameni pentru cumparaturi, iar circa 430.000 de persoane pot ajunge in mall in mai putin de 10 minute. De asemenea, administratorul Prodplast Imobiliare estimeaza ca 50% din vizitatorii centrului comercial vor veni in mall fara masina. In acest context comercial, dezvoltatorul estimeaza ca mallul va atrage 8 milioane de vizitatori anual si va incasa in primul an de functionare circa 6-7 mil. euro din chirii.

In ceea ce priveste finantarea proiectului actionarii Prodplast Imobiliare au aprobat in august lansarea unei emisiuni de obligatiuni de pana la 10 milioane euro si accesarea unui credit de 35 milioane euro. Andrei Pogonaru a explicat ca in prima faza vor fi folosite fonduri proprii si ulterior un credit bancar. In ceea ce priveste finantarea bancara Pogonaru a declarat ca se poarta negocieri avansate.

Dezvoltatorul Veranda Shopping Center

Actionarii companiei Prodplast au decis in 2008 divizarea producatorului de mase plastice in doua firme, dintre care una cu activitati imobiliare, care detine terenurile si cladirile din Bucuresti, evaluate 206,3 milioane lei la acel moment. Prodplast Imobiliare este listata la bursa din Sibiu si are o capitalizare de 312 milioane de lei. Florin Pogonaru controleaza pachetul majoritar al Prodplast Imobiliare prin mai multe companii.



Citeste si