Dezvoltatorul de spatii industriale CTP a investit anul trecut 300 mil. euro in dezvoltarea si achizitia de proiecte logistice in Romania, iar pentru anii urmatori va continua expansiunea pe piata interna, prin crestere organica si achizitii, a declarat Remon Vos, CEO-ul companiei.

La inceputul lunii decembrie, compania ceha CTP a finalizat achizitia Bucharest West Industrial Park de la Portland Trust, proiect pentru care a platit 80 de milioane de euro, potrivit Mediafax.

"Prin achizitionarea Bucharest West Industrial Park, CTP a devenit numarul 1 in dezvoltarea industriala din Romania. Inainte de intrarea noastra in Romania, piata industraiala era fracturata, fara un jucator dominant. CTP a venit momentul potrivit, in locul potrivit, inconjurat de conditiile corecte pentru a realiza mai multe achizitii majore si inainte ca adversarii nostri sa poata reactiona", a afirmat Vos.

El a precizat ca planurile pe termen foarte scurt sunt reprezentate de inchirierea totala a proprietatilor din portofoliu. "Pe termen foarte scurt, planul nostru este sa ne concentram pe umplerea acestui spatiu si sa reamenajam unele dintre proprietatile achizitionate la standardele CTP. O diferenta importanta intre CTP si competitie este ca noi construim, detinem si operam cladirile noastre, astfel ca este in interesul nostru sa dezvoltam proprietati de clasa A si sa le administram adecvat", a spus Vos.

Retail jobs

Remon Vos a afirmat ca in Romania exista un deficit de spatii logistice de clasa A, comparativ cu alte tari din Europa Centrala, iar piata romaneasca are capacitate de crestere.

"Romania este o piata importanta in crestere pentru CTP. Daca analizezi stocul de spatii disponibile de pe piata fata de puterea de achizitie a pietei, atunci este un deficit de proprietati industriale de clasa A, comparativ cu alte piete din Europa Centrala. CTP a observat asta si la fel si clientii nostri. Primim in continuare solicitari din partea clientilor existenti, dar si a unor noi investitori in ceea ce priveste spatiile de calitate din Romania si cat timp acest apetit exista, noi vom continua sa investim", a completat Vos.

CTP detine mai multe terenuri in Romania, pe care le poate oferi clientilor atunci cand acestia au nevoie de un proiect intr-un anumit loc. "Nu ne orientam catre dezvoltarile cu rol speculativ. Preferam sa discutam cu cele peste 450 de companii internationale pe care le avem in portofoliu si sa le indeplinim solicitarile cu spatiile de care au nevoie. Cerintele clientilor nostri sunt de crestere a spatiilor. Vom continua sa monitorizam piata si sa furnizam spatii acolo unde clientii nostri vrem sa fim", a aratat Vos.

Citeste si:
Un fond de pensii din Zimbabwe investește în vaci, din cauza inflației
Un fond de pensii din...

Strategia de dezvoltare a CTP in Europa Centrala este una regionala, compania ceheasca nedorind sa se concentreze pe o piata anume.
"CTP a pornit cu o strategie regionala, insemnand ca am identificat oportunitati si am deblocat potentialul pietelor regionale inainte de a ne concentra pe orasele importante. In Romania am facut ambele lucruri, dar cred ca mai este destul loc de crestere, atat in zona Bucurestiului, dar si a oraselor regionale ca Arad, Timisoara, Cluj-Napoca sau Deva", a mai spus Vos, care a precizat ca Marian Orzu, un agent cu o mare experienta pe zona industriala s-a alaturat recent echipei CTP Romania.

In prezent, CTP construieste spatii logistice pentru Profi in CTPark Cluj, pentru Faurecia in CTPark Pitesti si Iron Mountain in CTPark Bucharest. Marja de rentabilitate este intre 8,5 si 10%, in functie de proprietate si localizare. De asemenea, Bucharest West este ocupat in proportie de 95%, in timp ce CTPark Arad este ocupat putin peste 50%.

Citeste si:
Investițiile imobiliare din România ar putea trece de 1 mld. euro...
Consultant: Investițiile...

"La Arad ne asteptam ca gradul sa creasca, avand in vedere ca aducem imbunatatiri. In continuare, ne vom concentra pe umplerea spatiilor disponibile. Totusi, daca un client vine maine si spune ca are nevoie de un spatiu de productie de 100.000 de metri patrati in CTPark Bucharest West, normal ca il vom gazdui", a precizat Vos.

Pentru atragerea investitorilor in Romania, Guvernul trebuie sa finalizeze marile proiecte de infrastructura, este de parere Vos. "Clientii CTP intreaba deseori despre stadiul infrastructurii din Romania. Aceasta va trebui imbunatatita, pentru a atrage investitori in tara si cred ca Guvernul Romaniei stie asta si va face ce este nevoie sa finalizeze proiectele de infrastructura, precum autostrazile A1 sau A3, dezvoltarea aeroporturilor internationale si a porturilor, dar si sistemul de drumuri secundare. CTP urmareste cu atentie dezvoltarea infrastructurii din regiune. Urmarim oportunitatile, iar terminarea retelei de autostrazi din Romania reprezinta o astfel de oportunitate", a mai spus Vos.

Citeste si:
Analiză: Piața imobiliară a rezistat mult mai bine celor doi ani de...
Analiză: Piața imobiliară a...

Pentru 2015, CTP estimeaza venituri totale de 200 de milioane de euro din inchirieri, iar obiectivul companiei este sa ajunga la cinci milioane de metri patrati de spatii logistice pana in 2018, cu doi ani inaintea planului precedent.

"Vom face asta in special prin crestere organica alaturi de clientii nostri, dar si prin achizitii, asa cum s-a intamplat recent cu CTPark Bucharest", a conchis Vos. CTP este prezenta pe piata romaneasca din 2008, dar nu au avut o activitate notabila pana in 2015. In prezent, CTP detine sapte spatii logistice in Romania.

Sursa foto: nikkytok/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri