Arabesque, al doilea cel mai mare retailer specializat in comercializarea de materiale de constructii si finisaje din Romania, a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri de 1,54 de miliarde de lei (346 milioane de euro), in crestere cu aproape 3% fata de anul precedent si estimeaza pentru acest an un avans al business-ului la 1,62 miliarde lei (plus 5%), ca urmare a dezghetarii pietei imobiliare si revirimentului general din economie.

Pe fondul adaptarii business-ului la conditiile pietei si extinderii paletei de produse si servicii pe piata romaneasca si la export, compania se asteapta in acest an la un profit net de aproximativ 47 milioane lei, in crestere de la 44,8 milioane lei in 2015.

Potrivit Arabesque, indicatorii economici din piata constructiilor sustin faptul ca economia isi reporneste motoarele, investitiile in acest sector fiind capabile sa genereze dezvoltarea pe orizontala, adica sa atraga afaceri colaterale in toate domeniile, de la infrastructura, imobiliare si industrie, la comert, servicii si turism.

“Dupa un inghet relativ in constructii, atat firmele cat si populatia revin in sectorul investitiilor pe fondul cresterii increderii in economie si a extinderii finantarii bancare pe acest segment. Datele vin sa confirme un trend pozitiv pentru business-ul Arabesque si pentru intreg sectorul constructiilor”, a declarat Cezar Rapotan, principalul actionar al companiei.

Potrivit oficialului Arabesque, economia are nevoie, in contextul revirimentului economic, de investitii importante in infrastructura, in constructii in general, acestea fiind generatoare de de dezvoltare economica sanatoasa, de care Romania are nevoie.

In 2016, Arabesque anunta investitii de 8 milioane de lei in dezvoltarea ofertei de materiale de constructii si servicii la cheie pentru clienti, de la prelucrarea si fasonarea carcaselor pentru fundatii, la mixarea tencuielilor, debitarea panourilor de lemn, livrarea pe santier, consilierea tehnica de specialitate, seminarii, tehnologii si produse noi si, nu in ultimul rand, prin asigurarea unor stocuri optime si a unor preturi competitive.

Modernizarea magazinelor Mr. Bricolage, pe lista investitiilor prioritare pentru Arabesque

Cea mai semnificativa investitie din acest an a companiei Arabesque a fost relansarea, in luna martie, a magazinului Mr. Bricolage din Pitesti, acesta devenind cel mai mare magazin de profil orientat catre clientii persoane fizice.

“Exista o cerere in crestere pentru materiale de constructii necesare dezvoltarii de imobile si pentru renovarea si extinderea celor existente, acesta fiind si motivul aparitiei unor investitii majore in acest segment. Perspectivele indica faptul ca asistam la orientare a capitalului romanesc spre investitii cu efecte predictibile pe termen mediu si lung. Arabesque, un business 100% romanesc, isi propune sa sustina investitiile in domeniu, sa urmeze tendintele internationale in sectorul constructiilor, sa inoveze in relatia cu partenerii si clienti prin dezvoltarea unor servicii adaptate noilor realitati economice”, a mai spus actionarul Arabesque.

Fondata in 1994, in Galati, Arabesque SRL are, in prezent, 2700 de angajati si o retea de 34 centre comerciale si depozite din Romania, Ucraina, Bulgaria si Republica Moldova.

Piata locala de bricolaj este dominata in prezent de catre retailerul Dedeman, o piata pe care mai activeaza nume precum Arabesque, Leroy Merlin, Praktiker, Kingfisher (Brico Depot) sau Hornbach. Sibienii de la Ambient, candva al treilea jucator din piata si-a cerut anul trecut intrarea in insolventa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri