Piata producatorilor de invelitori metalice (tigla metalica) traverseaza una dintre cele mai tensionate perioade de dupa criza, asta in conditiile in care pretul materiei prime (otelului – n.red.) a crescut cu circa 30% in ultimele sase luni, insa nu doar acest lucru a influentat evolutia pietei, in conditiile in care prima parte a acestui an a fost influentata intr-un mod puternic de vremea nefavorabila, aspecte care vor conduce la o crestere a preturilor de achizitie pentru acoperisurile din metal, cred specialistii din piata.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Dan Mircescu, directorul general Final Distribution a vorbit despre efectele pe care scumpirea materiei prime o va avea asupra achizitiei de acoperisuri pentru case, iar efectele se vor simti abia in a doua parte a anului.

“Inceputul de an a fost extrem de rece si cu precipitatii in mare parte din tara, lucru care s-a simtit si in vanzari. In acelasi timp, dupa minimele pretului materiilor prime din 2016, acum piata otelului este in efervescenta, inregistrand cresteri si de 30% fata de preturile din trimestrul 3 din 2016 pentru anumite sortimente. Acest lucru se datoreaza politicilor comerciale ale UE, privind importurile de otel din Asia, cat si aprecierea dolarului din ultimele luni. Asadar, inceputul de an a venit cu majorari importante de pret ale produselor si schimbari interesante de strategie ale companiilor fata de anii precedenti, cand, in general, inceputul de an era marcat de ieftiniri si oferte care mai de care mai atractive”, a precizat Dan Mircescu (foto cover), directorul general Final Distribution, unul dintre cei mai importanti producatori de invelitori metalice de pe piata din Romania, care sustine ca aceste motive ar putea conduce in a doua parte a anului la o creste de pana la 20% a preturilor la mp de tigla achizitionat.

In prezent, preturile pentru un singur metru patrat de tigla metalica pornesc de la 14-15 lei in marile lanturi de magazine de bricolaj si pot ajunge si la peste 50 de lei, in cazul unei solutii de acoperisuri metalice premium.

In ciuda acestor sincope, Dan Mircescu sustine ca toate aceste schimbari reprezinta un avantaj pentru companie si estimeaza rezultate bune chiar si in acest prim trimestru.

“Anul 2017 va aduce cu siguranta crestere, daca tinem cont ca incepem anul cu lansari de noi produse, care ne vor da posibilitatea sa accesam piete noi. Evolutia politico-economica din tara va influenta aceste prognoze, insa sper ca turbulentele de la inceputul acestei luni sa fie depasite si linistea sa revina in piata. Gestionarea fluctuatiilor atat de ample ale preturilor materiilor prime va reprezenta provocarea primei jumatati a acestui an, insa cine va anticipa corect va avea sansa de a face diferenta”, a mai punctat directorul general Dan Mircescu.

Final Distribution a incheiat anul 2016 cu afaceri de peste 25 de milioane de lei (peste 5,5 mil. euro) si un profit net de circa 450.000 de lei (aprox. 100.000 de euro).

“Anul 2016 a fost un an marcat de fluctuatii destul de mari, atat din pricina conditiilor meteo, cat si din pricina pietii. T4 din 2015 si T1 din 2016 au marcat minimul ultimilor ani al pretului materiilor prime (otel), lucru care a influentat politicile comerciale ale jucatorilor din piata, preturile variind pe un palier extrem de larg de la producator la producator. In acelasi timp, am remarcat o tendinta a producatorilor de a-si largi gama de produse cat si o usoara dorinta de a ridica un pic standardul de calitate, din dorinta de diferentiere si competitivitate”, a adaugat reprezentantul Final Distribution.

Producatorul de acoperisuri metalice din judetul Prahova a investit in ultimii ani in extinderea si modernizarea infrastructurii logistice si de depozitare, ultima investitie fiind reprezentata de achizitia echipamentelor pentru productia unui sistem de invelitori din tabla prefaltuita, produs lansat pe piata in urma cu un an de zile, iar investitia in proiect s-a ridicat la peste 400.000 de euro.

Potrivit reprezentantilor companiei, investitiile din acest an vor fi concentrate in educarea clientilor si in pregatirea personalului.

“Dupa ani in care investitiile au fost canalizate aproape exclusiv catre tehnlogie si infrastructura, in acest an o parte importanta va fi directionata catre comunicare si educare, atat a echipei proprii de vanzari, cat si a partenerilor nostri. In acest an vrem sa demaram o serie intreaga de programe de instruire pentru montatori si consultantii de vanzari cu scopul declarat de a creste performata si nivelul serviciilor oferite de partenerii nostri. De asemenea, avem bugetate si investitii in echipamente si tehnogii pentru cresterea productivitatii. Avem forte noi in echipa de vanzari, un portofoliu echilibrat de produse si am finalizat cele mai multe dintre investitiile din anii trecuti. Toate acestea ne fac sa credem ca in 2017 vom putea marca o crestere de 15% a ciferi de afaceri”, a mai adaugat Dan Mircescu.

Principalii jucatori ai pietei locale de invelitori metalice sunt Bilka, Depaco (Wetterbest), Viking Prusznyki, Lindab, Ruukki, Megaprofil, Coilprofil sau Final Distribution.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri