Urbanizarea masiva prin care trece Romania, un fenomen despre care tot mai multi experti imobiliari vorbesc in ultimul an, va conduce la dezvoltari sanatoase in intreaga piata a constructiilor si in toate sectoarele care o alcatuiesc. Desi marile proiecte de infrastructura inca se lasa asteptate, dezvoltarile din marile orase ale tarii anunta un nou ciclu de dezvoltare a tarii, lucru asteptat de marii jucatori din piata de ani de zile.

Un sector avantajat de acest val pozitiv este si cel al acoperisurilor, cu precadere cel al invelitorilor metalice, o piata care a crescut constant in Romania inclusiv in perioada crizei si care continua sa se dezvolte si in perioada urmatoare.

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Horatiu Tepes, proprietarul Bilka Steel, cel mai mare producator de acoperisuri metalice din Romania, sustine ca anul acesta se anunta unul al recordurilor pentru piata pe care activeaza, in conditiile unei dezvoltari si a unei concentrari a proiectelor in marile orase ale tarii.

„Nu ne asteptam ca 2017 sa fie un an mai usor decat 2016 din punct de vedere business, insa anul vine cu noi provocari si premise de dezvoltare in piata. In acest an va creste consumul de acoperisuri metalice, ceea ce este natural si corespunde si cu nevoia de constructii industriale si rezidentiale. Daca trendul din primele luni se mentine pe tot parcursul anului, 2017 va fi un prim pas spre alinierea pietei din Romania cu tarile mai dezvoltate din Europa, asta si in contextul in care tara noastra trece printr-un val de dezvoltare la nivel rezidential si o urbanizare masiva care poate garanta in urmatorii ani un climat favorabil domeniului nostru de activitate. Daca nu intervin miscari majore la nivel economic sau politic care sa pericliteze stabilitatea economica, 2017 va fi un an record pentru piata de acoperisuri din Romania si implicit pentru Bilka“, a declarat Horatiu Tepes.

Afaceri de peste 60 mil. euro din vanzarea de acoperisuri metalice: ce oportunitati exista

Climatul favorabil si revenirea consumului din sectoarele pietei constructiilor au condus la o dezvoltare a marilor jucatori din piata de profil, lucru care a facut ca Bilka sa isi consolideze pozitia in topul producatorilor de profil, afacerile companiei din Brasov reusind anul trecut sa depaseasca pragul de 60 de milioane de euro, dupa inca o crestere de peste 40%.

„Am incheiat 2016 cu o cifra de afaceri de peste 60 milioane de euro, in crestere cu 41% fata de 2015, cand a inregistrat afaceri de 43 milioane de euro. Pe langa cifra de afaceri, un indicator relevant al performantei in acest domeniu este consumul de otel prevopsit, materia prima utilizata pentru productie. Am fost in 2016, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare consumator roman de tabla prevopsita, cu peste 63.000 de tone achizitionate. Si in 2016 s-a mentinut trendul de crestere a cererii pentru sistemul complet pentru acoperis si pentru produsele premium“, a mai adaugat Tepes.

Despre prima parte a acestui an, proprietarul Bilka spune ca ca debutat promitator, desi conditiie meteo nu au fost intocmai favorabile vanzarilor de acoperisuri.

„In ciuda conditiilor meteo de la inceputul anului, vom inregistra cresteri considerabile si in primul trimestru. Am vazut ca anul a debutat cu noi proiecte demarate in constructii industriale, rezidentiale, agricultura si alte domenii care vor duce si la cresterea pietei de acoperisuri“.

In ceea ce priveste investitiile, Bilka are in asteptare un program pentru divizia de industrial, mai precis a productiei de table cutate destinate acestui sector.

„Investim in productia de table cutate destinate sectorului industrial, productia de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale si hale la cheie, insa demararea acestuia este conditionata de achizitionarea unor noi spatii de productie. Dupa finalizarea etapei de dezvoltare a diviziei de rezidential, este un moment oportun sa incepem noi investitii pentru dezvoltarea diviziei de industrial. Pentru acest proiect avem mijloacele financiare necesare insa spatiile disponibile din vecinatatea fabricii Bilka, fosta platforma Rulmentul aflata in prezent in paragina, se afla in domeniul public si depindem de autoritatile locale. Daca vom putea inchiria sau vinde suprafata solicitata vom demara investitiile, daca nu, vom fi nevoiti sa blocam temporar acest proiect. Noi continuam demersurile in vedere extinderii activitatii pe terenurile din vecinatatea noastra, dar pe viitor nu excludem varianta achizitiei unor terenuri in afara orasului”, precizeaza Tepes.

Bilka: Oportunitate uriasa pe pietele regionale. Exporturile au urcat la 10% din valoarea afacerilor

Exportul devine o componenta tot mai importanta in business-ul Bilka, asta dupa ce la nivelul anului trecut a reusit sa ajunga la 10% din totalul rulajului (peste 6 mil. euro), evolutie considerabila fata de anii anteriori.

„Vedem oportunitatile care exista in exteriorul tarii, anul acesta exporturile au reprezentat 10% din totalul cifrei de afaceri si asta cu livrari din Brasov. Daca am avea o unitate de productie in exteriorul tarii care sa deserveasca tarile din Europa de Est, vanzarile in aceste tari probabil ca s-ar dubla. (...) Nu am renuntat la planul de expansiune, dar continuam sa inregistram la nivel national cresteri anuale de 40%, identificam noi oportunitati pe piata interna, ceea ce ne obliga la noi investitii si planuri de dezvoltare si face mai dificila deschiderea de noi unitati de productie in afara tarii. Pentru moment consideram prioritara dezvoltarea interna, in urmatorii 5 ani cu siguranta vom avea o fabrica in exteriorul tarii“, sustine Horatiu Tepes.

Dupa ce anul trecut compania a finalizat etapa de expansiune pentru divizia de rezidential, pentru 2017 principalele obiective vor fi exploatarea investitiilor de peste 13 milioane de euro realizate in cei 10 ani de activitate in cresterea capacitatii de productie si gamei de produse, eficientizarea activitatii din fabrica si cresterea ponderii exporturilor in totalul afacerilor.

„Avem linii de productie si produse noi care nu au nici un an complet de functionare si care abia anul acesta se vor resimti in vanzari. De asemenea exportul continua sa fie un punct important. In 2015 acesta reprezenta 7,3% din totalul cifrei de afaceri, ajungand in 2016 la 10%. Identificam un potential mare pe pietele externe, de aceea si anul acesta avem in plan dezvoltarea exporturilor. In urma investitiilor realizate, avem mijloacele de productie si logistica necesare pentru a ne impune pe pietele externe“, a mai adaugat Horatiu Tepes.

Citeste si:

    In opinia reprezentantului Bilka, piata de acoperisuri a crescut anual cu 5 – 10 procente si a ajuns anul trecut sa depaseasca pentru prima data pragul de 32 milioane de metri patrati inregistrati in 2008.

    In 2016, piata s-a aflat la cel mai ridicat nivel existent in Romania, 35 milioane de metri patrati. ‚Si pentru anul acesta asteptam o crestere a pietei de 10%. Studiile oficiale arata ca piata de constructii va inregistra in 2017 o crestere de pana la 5%, iar pentru sectorul rezidential se estimeaza o crestere de pana la 10%. Sunt previziuni care ne permit sa fim optimisti, sa vedem si o crestere spectaculoasa a pietei de acoperisuri“, a conchis Horatiu Tepes.

    Piata locala de acoperisuri este dominata in prezent de producatorul local Bilka, companie detinuta de catre tanarul antreprenor roman Horatiu Tepes, sector pe care mai activeaza nume precum Wetterbest, Lindab, Ruukki sau Viking Pruszynski.

    Citeste si:
      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Economie »


      Setari Cookie-uri