Investitiile in marile centre comerciale au ajuns sa se ridice la ordinul sutelor de milioane de euro, insa toate aceste angajamente investitionale trebuie sustinute anual cu alte milioane de euro, costuri necesare pentru buna desfasurare a activitatii in spatiile comerciale vizitate de milioane de romani si straini.

Specialistii din piata vorbesc despre cheltuieli care se ridica la milioane de euro in functie si de suprafata de care dispune spatiul comercial, dar si de situatiile cu care se confrunta un astfel de punct de atractie pe parcursul unui an.

“In functie de dimensiunile si <<varsta>> centrului comercial, costurile intretinerii variaza si incep de la 1,5 milioane de euro/an. Aceste costuri sunt extrem de sensibile la variatiile salariului minim pe economie, ale pretului pe unitate la utilitati si la climatul socio-economic general”, sustine Corina Stamate (foto mai jos), center manager in cadrul companiei de consultanta imobiliara JLL Romania.

Echinpa de management a unui centru comercial este gandita in functie de specificul structurii, a dimensiunii, in ce masura alte servicii sunt subcontractate etc. O structura des intalnita este cea formata dintr-un center manager, operations manager, marketing manager (cu 1-2 oameni in subordine), financial manager (1-2 oameni in subordine), leasing manager si un asistent – fiecare dintre aceste persoane avand atributii clar definite, revenindu-le rolul de a asigura buna desfasurare si controlul intregii activitati in zecile de mii de metri pastrati de petrecere a timpului liber al vizitatorilor.