Sudul Capitalei ar putea deveni, in urmatorii ani, un important nod de transporturi, dupa ce, in aceasta zona, vor fi infiintate Portul Bucuresti, la capatul viitorului canal navigabil Dunare- Bucuresti, cat si un nou aeroport, a anuntat viceprimarul Capitalei, Razvan Murgeanu.
Sudul Bucurestiului este benefic pentru construirea unui port, " este un motor de dezvoltare", a spus, luni, la "TheMoneyChannel", viceprimarul Capitalei.
Potrivit lui Murgeanu, constructia canalului Dunare-Bucuresti este realizabila, in cativa ani, mai ales ca exista companii mari interesate de acest proiect, existand deja, intre Primaria Capitalei si eventualii investitori, discutii in acest sens, informeaza NewsIn. "Pentru noi, ca stat, construirea canalului Dunare-Bucuresti nu este un efort", a completat Murgeanu.

Potrivit lui Razvan Murgeanu, ideea canalului Dunare- Bucuresti este sustinuta atat de fostul primar general al Capitalei si actualul presedinte al tarii, Traian Basescu, cat si de ministrul transporturilor, Radu Berceanu. Pe langa port, in partea de sud a Capitalei urmeaza sa fie amplasat si un nou aeroport. in prezent, Capitala dispune de doua aeroporturi, Aeroportul International "Henri Coanda" si Aeroportul Baneasa. Traficul de pasageri pe Aeroportul Henri Coanda a crescut de la 30.000 pasageri in 2002, la 400.000 in 2005.

De asemenea, in urmatorii ani va fi refacuta si centura ocolitoare a Capitalei. Ministrul transporturilor, Radu Berceanu a precizat, in urma cu cateva luni, ca actuala centura ocolitoare este foarte ingusta si traversata de cai ferate si intersectii, asa ca va fi reabilitata la nivel de patru benzi.El a recunoscut ca, deocamdata, nu exista mai nimic decat niste proiecte in acest sens. Prima portiune este cea nordica, intre A1 si A3, legand autostrada Bucuresti-Pitesti de autostrada Soarelui. Ministrul Transporturilor a precizat ca pe acest tronson soseaua are portiuni in diverse stadii, unele abia la proiectare. Un al doilea tronson, sudic, va fi finalizat mai tarziu.

"Credem ca aceasta corelare in timp a investitiilor va face ca in anii 2008-2009 nordul Bucurestiului sa aiba o rezolvare", a spus Berceanu.
Tot la nivel de proiect exista si o a doua centura ocolitoare ceva mai departata, care va fi folosita pentru traficul greu in tranzit. Odata cu aceasta centura de autostrada, problemele de trafic ale bucurestenilor isi vor gasi rezolvarea definitiva in cinci-sapte ani, au promis atat edilul sef Adriean Videanu, cat si ministrul Berceanu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri