Leroy Merlin, companie aflata in top 3 al celor mai mari retaileri de bricolaj din Romania, priveste cu ochi buni dezvoltarea pietei locale de profil, in care romanii au dezvoltat un apetit crescut pentru cumparaturi destinate casei si gradinii, iar acest lucru face ca angajamentul francezilor la nivel local sa fie unul pe termen lung, dupa cum povesteste Frederic Lamy, directorul general Leroy Merlin Romania, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

“Romanilor le place sa faca cumparaturi. In Romania, ca si in Turcia, doua dintre pietele pe care le-am cunoscut, oamenilor le place sa iasa la shopping, sa analizeze cu atentie oferta comerciala sunt foarte curiosi si iubesc acest lucru. Cand isi iau salariul, prefera sa mearga sa il cheltuiasca. Romanilor le place la mall, le place sa cumpere, le place in magazine. (…) Acesta este si motivul pentru care cred ca retailul merge bine la nivel local, are potential, exista si mereu va exista o cerere reala”, spune managerul Leroy Merlin, executiv al companiei care a intrat pe piata locala de profil in anul 2011, prin inaugurarea primului magazin din tara, in zona Chitila.

Acest lucru il face pe managerul grupului francez increzator in piata locala, unde vede business-ul dezvoltandu-se constant, intr-un ritm sustinut, care sa conduca la noi spatii comerciale dezvoltate si la noi obiective atinse.

“Ambitia mea este sa ajungem si sa depasim pragul de 1 miliard de euro in afaceri. Este posibil, dar nu curand, cere timp, dar in cinci ani cred ca este foarte posibil sa ajungem aici. Vom deschide noi magazine, insa scopul nu este acela de a le avea pe cele mai multe, ci pe cele potrivite, care sa performeze, situate in locatii cheie. In prezent avem 16 unitati, insa daca intr-o zi vom ajunge la 30-35 eu zic ca va fi suficient. Important este sa identificam punctele cheie ale fiecarei locatii pe care intentionam sa o securizam”, a mai adaugat Frederic Lamy.

Potrivit managerului Leroy Merlin, pe lista s-ar afla 10 locatii pentru potentiale viitoare magazine, patru dintre acestea doar in Bucuresti.

“Analizam 10 potentiale proiecte, dintre care patru ar fi in Bucuresti. Pe doua dintre acestea le-am putea deschide in urmatorii doi ani. Avem pe hartie proiecte si in marile orase, precum Timisoara, in Cluj, dar si in orase secundare. Prioritatea este dezvoltarea din Capitala. (…) Ceea ce pot sa spun acum este ca vom avea cu siguranta un magazin in Theodor Pallady”, a punctat seful Leroy Merlin Romania.

Un magazin online, nu mai devreme de 2019

Intrebat in dese randuri despre planurile francezilor pentru deschiderea unui magazin online, Frederic Lamy da asigurari ca va testa intr-o prima faza disponibilitatea stocului de produse online, pentru ca ulterior sa incerce sa dezvolte si facilitatea de achizitie prin intermediul unei platforme specializate.

“La finalul acestui an vom lista o parte din produsele disponibile pe site-ul nostru, in 2018 vom avea 100% produse listate pe Internet si in anii urmatori ne gandim la cum vom putea propune o experienta online. (…) Nu ne grabim, nu este o competitie, totul trebuie realizat cu grija. Vreau sa propun clientilor o alternativa, nu doar un al magazin online”, a precizat Frederic Lamy.

Leroy Merlin se indreapta spre afaceri de jumatate de miliard de euro

Francezii de la Leroy Merlin mizeaza in acest an pe afaceri in crestere fata de anul precedent si estimeaza un rulaj de 440 de milioane de euro, evolutie bazata pe consolidarea pozitiei la nivel local, a apetitului romanilor pentru investitii in propriile case si datorita imbunatatirii performantelor financiare macroeconomice la nivel national.

“Suntem deja la plus 5% peste asteptarile pe care le aveam la inceputul anului si ma astept sa depasim bugetul stabilit initial. Vom trece de 2 miliarde de lei (> 440 mil. euro)”, a mai adaugat Lamy.

In opinia sa, piata traverseaza o perioada favorabila si se afla pe un trend pozitiv. “Chiar daca piata constructiilor se afla in corzi, vad o evolutie a sectorului spre o directie buna, piata se va dezvolta. Ma astept la o crestere <<double digit>> pentru anul acesta”, care spune ca in cel mult cinci ani, piata de profil va depasi pragul de 3 miliarde de euro.

In prezent, Frederic Lamy estimeaza ca piata DIY din Romania se situeaza undeva la circa 2,6 miliarde de euro. Leroy Merlin este al doilea cel mai mare retailer de bricolaj din Romania, o piata pe care se mai regasesc nume precum Dedeman, Arabesque, Kingfisher, Hornbach sau Ambient, companie care trece in prezent printr-un amplu proces de redresare financiara.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri