Stocul de retail modern din Romania ajunsese, la sfarsitul lui 2017, la 3,64 milioane de metri patrati. Din aceasta suprafata, 58% era reprezentata de mall-uri, 33% - de parcuri de retail 9% - de galerii comerciale. In 2017, a fost livrata pe piata o suprafata de 75.000 de metri patrati de spatii comerciale, fata de 237.000 de metri patrati in 2016, potrivit unei analize realizate de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield Echinox. Cele mai importante livrari de proiecte noi au fost Shopping City Ramnicu Valcea (NEPI Rockcastle) si B1 Retail Park Bistrita (Mitiska Reim), in timp ce extensii semnificative au fost inaugurate la AFI Palace Cotroceni din Bucuresti (AFI Europe Romania) si Galati Shopping City (NEPI Rockcastle).

”Majoritatea livrarilor au fost concentrate pe retail parcuri sau centre de proximitate, cred ca si in acest an focusul retailerilor va fi sa fie prezenti in piete in care astazi nu sunt, exista orase care sunt slab sau deloc deservite de catre retaileri. Din perspectiva proiectelor noi, e foarte posibil ca NEPI Rockcastle sa livreze Shopping City Satu Mare, in rest nu ne asteptam la alte proiecte de anvergura anul acesta. 2019 se anunta insa un an in care vom recupera. Prime Kapital va fi unul dintre cei mai activi dezvoltatori, au achizitionat terenuri pentru cel putin sapte noi scheme de retail, cu un total de 220.000 de metri patrati inchiriabili”, spune Bogdan Marcu, Partner Retail Agency in cadrul Cushman&Wakefield Echinox.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont