Bilka, unul dintre principalii jucatori din piata de acoperisuri, companie fondata de antreprenorul roman Horatiu Tepes, a incheiat 2017 cu o cifra de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), in crestere cu 45% fata de 2016, cand a inregistrat afaceri de 271 milioane lei. In topul vanzarilor ramane divizia de produse cu destinatie rezidential, cu o pondere de 90% din totalul vanzarilor. Divizia de industrial reprezinta restul de 10%. Ce planuri are Horatiu Tepes pentru 2018?

Avansul companiei se datoreaza in principal extinderii si investitiilor, care au ajuns la un total de 30 de milioane de euro in ultimii 11 ani, cea mai recenta fiind realizata anul trecut pentru achizitia platformei industriale Hidromecanica 2 Brasov, unde compania a demarat un nou proiect de dezvoltare, investitie care s-a ridicat la 5,56 milioane euro.

”Rezultatele inregistrate anul acesta continua sa confirme ca strategia noastra bine conturata este cea corecta. Insa, pe langa cifra de afaceri inregistrata, care a fost de 86 milioane de euro anul trecut, noi ne ghidam si dupa alti doi indicatori de performanta. Primul este numarul de case acoperite, am ajuns anul trecut la 57.000 de sisteme complete pentru acoperis produse si comercializate, si cel de-al doilea indicator, care ne arata performantele unei companii din domeniul nostru de activitate, este consumul de otel prevopsit - acesta fiind materia prima utilizata pentru 95% din produsele pe care le comercializam. La Bilka am inregistrat in 2017 un consum de 80.000 de tone de otel prevopsit, fiind cel mai mare consumator de otel prevopsit din estul Europei ”, declara Horatiu Tepes.

Piata de acoperisuri a inregistrat anul trecut o crestere medie de 10%, ajungand la aproximativ 38 milioane de metri patrati. Compania estimeaza o pondere a acoperisurilor metalice in totalul pietei de acoperisuri de 70%, urmand ca pe termen scurt si mediu sa depaseasca aceasta cota.

Horatiu Tepes, Bilka, acoperisuri

”Asteptam si pentru 2018 ca trendul pietei din ultimii ani sa se mentina. Avem premise de crestere in acest domeniu, cel putin pentru urmatorii 10 ani. Pe de-o parte avem nevoia cresterii fondului de locuinte in Romania, dar si necesitatile de noi constructii identificate la nivel industrial si agricol. Pe de alta parte, in ultimii ani investitiile in capacitatile de productie si diversificarea gamei de produse, au fost realizate tocmai pentru a fi in echilibru cu aceste nevoi de noi constructii. Pentru piata totala de acoperisuri asteptam anul acesta o crestere de 10 %, iar pentru afacerile Bilka estimam un avans de 25% fata de anul anterior”, precizeaza Horatiu Tepes.

Ce planuri are Horatiu Tepes pentru Bilka in 2018?

In 2018 compania continua planul de investitii demarat anul trecut, odata cu achizitionarea platformei Hidromecanica 2 Brasov, care se ridica la 20 milioane de euro, avand termen de finalizare anul 2020.

Horatiu Tepes, Bilka, acoperisuri, hidromecanica Brasov

”Anul acesta focusul este pe planul investitional demarat anul trecut, pe proiectul de dezvoltare a diviziei de industrial. Incepem renovarea platformei si in paralel am demarat deja procedurile pentru achizitia de utilaje de productie necesare, realizarea stocurilor de materie prima si cresterea echipei care va gestiona aceasta divizie. Investitiile vor fi finalizate in 2020, insa primele rezultate pe care acestea le vor produce le vom simti la inceputul lui 2019, cand preconizam ca vom fi gata sa demaram productia de panouri termoizolante”, explica Horatiu Tepes.

In 2017, BILKA si-a vandut produsele la nivelul intregii tari si la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export in tari precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia si Ucraina.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri