Studiul de fezabilitate ridica pretul Aeroportului Sibiu, dar numai pe hartie

Studiul de fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investitii Extindere si modernizare Aeroportul Sibiu\" a ridicat pretul lucrarilor la suma de 81.905.470 Euro, dar doar pe hartie.

Conducerea Consiliului Judetan Sibiu sustine ca suma reala din SF este de 68,8 milioane fara TVA si asta pentru ca investitia se va face prin Regia Autonoma a Aeroportului Sibiu, care poate deduce TVA-ul. Totusi, nici de data aceasta, suma nu reprezinta costul exact al lucrarilor.

"Proiectantii au facut un calcul pentru o valoare mult mai mare decat cea la care s-a licitat proiectul, respectiv 59 de milioane de euro. Ceea ce s-a votat azi, in cadrul sedintei extraordinare a CJ, nu schimba cu nimic valoarea proiectului. Este doar un aspect de procedura necesar pentru accesarea creditului. Costul de 81.905.470 Euro a fost calculat cu TVA, insa cum proiectul este derulat sub Regia Autonoma Aeorportul Sibiu, institutie care beneficiaza de deducere de taxa pe valoare adaugata, ne ramane o suma de 68.828.000 de euro. Totusi, nici suma aceasta nu reprezinta costul real al Aeroportului, acesta fiind dat de costul reiesit in urma licitatiei, adica aproximativ 60 de milioane de euro", a precizat presedintele CJ Sibiu, Martin Bottesch.

Intr-un final s-a stabilit ca investitia totala a lucrarilor efectuate la Aeroportului International Sibiu se ridica la aproximativ 60 de milioane de euro, Guvernul Romaniei sustinand o treime din suma. in plus, pe langa un imprumut de cate 20 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii, cele doua administratii vor aloca si cate patru milioane de euro fiecare, din bugetele proprii. Aeroportul International Sibiu va beneficia de construirea unui nou terminal pentru pasageri, un turn nou de control al traficului aerian, o cladire pentru pompieri cu un rezervor propriu de apa si un depozit pentru carburanti.

De asemenea, se vor inlocui retelele de utilitati si se va construi o noua statie trafo, precum si o statie sprinkler-e si o centrala termica. Conform contractelor incheiate, durata lucrarilor se estimeaza ca va fi urmatoarea: terminalul este prevazut a se termina in 7 luni si trei saptamani de la inceperea lucrarilor; turnul de control si celelalte cladiri se vor construi concomitent cu terminalul, dar vor fi gata mai repede decat acesta. Suprafetele de miscare aeroportuare, drumurile si platformele aferente, precum si imprejmuirile aeroportului sunt prevazute in cadrul lucrarilor de reabilitare si modernizare. Durata de lucru, conform ofertei firmei contractate, este jumatatea lunii decembrie 2007


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Citește și
Expat: Pandemia a impus în mediul de business o nouă eră, forțată
Setari Cookie-uri