Cluj-Napoca, oras in care apartamentele costa mai mult, pe metru patrat, decat in Capitala, egaleaza Bucurestiul la capitolul randamente aduse pentru investitori de spatiile comerciale moderne, un segment imobiliar din ce in ce mai atractiv pentru investitori si o piata ce inregistreaza cresteri anuale de circa 15%, potrivit unei analize realizate de catre Wizmo.ro. Investitorii in spatii comerciale se indreapta preponderent spre orase mari din Romania si mizeaza pe obtinerea unor randamente in jur de 7% pe an.

Pe fondul unei cresteri constante a puterii de cumparare, in ultimii ani s-a dezvoltat din ce in ce mai vizibil apetitul pentru consum al populatiei, care s-a materializat, printre altele, si in piata de investitii imobiliare, respectiv in segmentul comercial. Conform reprezentantilor Wizmo.ro, platforma imobiliara dedicata atat sectorului rezidential, cat si celui de business, principalele motoare ale pietei imobiliare comerciale sunt randamentele, rata de ocupare a proprietatilor si increderea in investitiile imobiliare.

In acest context, segmentul comercial local a cunoscut la randul sau o crestere a stocurilor, respectiv a ofertei de spatii de acest tip, cu aproximativ 15% anual. Investitiile comerciale s-au indreptat in ultima perioada catre orasele cu peste 100.000 de locuitori, unde finantatorii mizeaza pe obtinerea unor randamente in jur de 7% pe an. In ceea ce priveste regiunile cu cele mai mari randamente pe acest segment, topul preferintelor investitorilor cuprinde urmatoarele orase: Bucurestiul, Cluj-Napoca, Timisoara si Iasi.

In acest moment, Romania ofera yield-uri (randamente) mult mai atractive decat tarile din regiune, pe acest segment.Astfel, daca in Romania randamentul este de 7,25% pe an, in Ungaria acesta se situeaza la 5,90%; in Slovacia - 6%; in Cehia si Polonia - 5%. Dintre orasele mari din Romania, Bucuresti si Cluj-Napoca ofera cele mai mari randamente pentru investori (7,25%), in timp ce Timisoara si Iasi aduc randamente anuale de 7%.

spatii comerciale, spatii comerciale cluj-napoca, Cluj-Napoca, Re/MAX Grup de Lux, Maarten Deboo

„Spatiile comerciale in suprafete generoase, excelent localizate, cu vizibilitate si expunere buna, au fost ocupate treptat de branduri internationale care au in spate, pe langa o imagine bine conturata, si o putere financiara superioara. Asadar, intrarea pe piata a comerciantilor ce isi permit sustinerea unor chirii pe termen lung alaturi de dezvoltarea constanta a pietei locale, au dus in timp la cresterea segmentului de spatii comerciale”, a declarat declarat Maarten Deboo, CEO Wizmo.ro.

Cluj- Napoca, in topul oraselor efervescente pe segmentul comercial

Cluj-Napoca se afla printre orasele cu cea mai mare atractivitate pe segmentul comercial, iar stocul spatiilor comerciale moderne depaseste 350.000 de metri patrati, conform analizei realizate de Wizmo.ro si RE/MAX Grup de Lux. Un impact puternic in acest sens l-a avut lansarea pe piata a celor doua mall-uri locale, ce au adus nu doar un surplus de peste 100.000 de metri patrati de spatii comerciale, ci au rezultat si in suplimentarea investitiilor facute de catre marii retaileri si brandurile de top.

Potrivit reprezentantului RE/MAX Grup de Lux, Alina Berghian (colaborator Wizmo.ro), pentru zona centrala si semicentrala oferta de spatii comerciale este foarte restransa, respectiv preturile sunt destul de ridicate. Chiria in zona centrala se incadreaza intre 25-50 de euro pe metru patrat si poate ajunge pana la 10-20 de euro pe metru patrat pentru zona semicentrala, unde spatiile beneficiaza de trafic intens si expunere buna. In ceea ce priveste amplasamentele aflate in alte zone decat cele mentionate, investitorii prefera cartierele noi construite, cu numeroase dezvoltari rezidentiale.

Ca proportie a cererii, pe segmentul comercial din Cluj-Napoca se poate observa orientarea catre segmentul alimentar, farmacii, cafenele/restaurante, urmat de spatii pentru comercializare de imbracaminte-incaltaminte, decoratiuni interioare sau mobilier. In acelasi timp, marile branduri de retaileri – Mega Image, Carrefour, LIDL, Profi – desfasoara, in prezent, ample campanii de dezvoltare in Cluj, vizand cu precadere zonele nou-dezvoltate din punct de vedere rezidential.

spatii comerciale, spatii comerciale cluj-napoca, Cluj-Napoca, Re/MAX Grup de Lux, ALina Berghian

„Raportat la tranzactiile per vanzari de proprietati, in ultimii ani segmentul comercial din Cluj-Napoca nu a inregistrat schimbari majore. Preturile la care sunt scoase la vanzare spatiile comerciale difera in functie de locatie, principala caracteristica si randamentul obtinut in functie de chiria generata. Asadar, acestea pornesc de la circa 2.000 de euro pe metru patrat si pot depasi chiar si 5.000 de euro pe metru patrat pentru spatiile cu bune caracteristici si chiriasi cu bonitate”, a declarat Alina Berghian, Sales Associate RE/MAX Grup de Lux.

Conform reprezentantilor Wizmo.ro si RE/MAX Grup de Lux, pe acest segment nu sunt asteptate cresteri de preturi majore, atat timp cat numarul tranzactiilor nu este suficient de mare. Pentru achizitii, in special in zonele centrale, un interes continuu l-au manifestat investitorii care vizeaza spatiile deja inchiriate cu termene contractuale ferme si randamente bune. In general, cererea pentru achizitii este conditionata de oferta foarte restransa, fapt datorat orientarii proprietarilor mai mult inspre inchiriere decat spre vanzarea spatiilor comerciale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri