Investitia companiei imobiliare One United Properties, in valoare de peste 100 de milioane de euro, in fosta platforma Automatica (situata la intersectia Bulevardului Mircea Eliade cu Calea Floreasca si aflata momentan in paragina) a atras un val de critici cu privire la impactul pe care il vor avea cele patru turnuri planificate a fi construite, precum si conversia fostei hale Ford intr-un centru comercial, asupra mediului si indicatorilor de urbanism, din partea grupului de initiativa Floreasca Civica. One United Properties dezminte insa acuzatiile.

UPDATE, ora 20:12: "Floreasca Civica organizeaza sambata, 23 iunie, o actiune de protest neautorizata fata de proiectul imobiliar pe care One United Properties impreuna cu Auchan Romania il construiesc pe terenul fostei platforme Automatica. Aceasta organizatie nu este inregistrata legal si instiga populatia la actiuni care pun in pericol proprietatea privata si aduc atingeri dreptului la imagine al celor doi investitori", au declarat reprezentantii One United Properties, drept reactie la acuzatiile Floreasca Civica (vezi articolul initial, mai jos).

Fata de motivele principale ale actiunii de protest, One United Properties subliniaza:

  1. "NU sunt incalcati parametrii urbanistici, ci din contra, proiectul este dezvoltat sub parametrii urbanistici reglementati de prevederile legale, respectiv Planul Urbanistic Zonal Calea Floreasca 159-165, aprobat prin Hotararea Consiliului Municipiului Bucuresti nr 85/28.04.2011
  2. NU se construieste in parc si NU se afecteaza zona verde, ci din contra, 30% din suprafata terenului va fi alocata spatiilor verzi, la care se vor adauga alei pietonale si zone de relaxare.
  3. NU se transforma terenul intr-o uriasa parcare, ci din contra, investitorul si-a asumat costuri suplimentare pentru amenajarea intregului parcaj de 1.200 de locuri subteran, lasand circulatia supraterana exclusiv pietonala.
  4. NU afectam mediul inconjurator – conform expertizei geotehnice depuse la autoritatea de mediu „adancimea sapaturii de lucru este de pana la 11 metri” si „toate vecinatatile adiacente amplasamentului constructiei au fost avute in vedere prin masuri adecvate in vederea evitarii degradarii in timpul executiei, chiar in cazul unui cutremur”. Totodata, „Modul de executie a excavatiilor si solutia de fundare nu aduc practic modificari regimului apei subterane si in terenul de fundare a constructiilor din zona adiacenta”. Prin urmare, se poate observa ca, toate referirile la inaltimea panzei freatice, problema apelor subterane si pretinsa afectare a cladirilor invecinate sunt simple afirmatii total nesustinute.
  5. NU se va sufoca traficul, date fiind investitiile semnificative pe care dezvoltatorul le va face in infrastructura, cedand chiar 1.000 mp de teren catre municipalitate si suportand costuri de aproximativ 1 milion EUR pentru amenajarea infrastructurii rutiere:
  • Calea Floreasca va fi largita de la 4 la 6 benzi, cu cate o banda suplimentara pentru fiecare sens de mers (pe sectorul cuprins intre Str Glynka si Bvd. Mircea Eliade);
  • O noua solutie de trafic si semaforizare va fi implementata in intersectia bvd. Mircea Eliade / Calea Floreasca / Str. Ceaikovsky prin adaugarea de benzi specializate pentru virare la stanga si respeciv la dreapta;
  • Schimbarea echipamentelor de semaforizare cu unele noi, compatibile cu sistemul de management al traficului din municipiul Bucuresti (BTMS); noi alveole pentru statiile de autobuz;
  • Modernizarea sistemului de iluminat public pe Calea Floreasca pe segmentul dintre bvd. Mircea Eliade si str. Banu Antonache si modernizare intersectiei dintre str. Glynka si Calea Floreasca".

In continuare, comunicatul trimis redactiei wall-street.ro de catre One United Properties arata ca "cei doi investitori dezvolta unul din cele mai mari proiecte de regenerare urbana din centrul Bucurestiului, cu o investitie totala de aproximativ 100 de milioane de EUR. Monumentul Hala Ford va fi pastrat si restaurat, cu eforturi financiare extraordinare ale Auchan (18-20 de milioane de Euro), fiind pus in valoare in cadrul Proiectului, conform solutiei tehnice aprobate. Auchan va transforma fosta hala intr-un concept store si un food hall, un concept cu totul diferit fata de hipermarketurile pe care le-a construit pana in prezent. In lipsa acestei restaurari / reconstructii, riscul de degradare definitiva si ireversibila a monumentului Hala Ford este major".

De asemenea, "intreg proiectul va fi construit pe un teren de 2,8 hectare din suprafata caruia aproape 1 hectar va deveni spatiu verde. In plus vor fi amenajate alei pietonale, zone de relaxare si locuri de joaca pentru copii. Noua dezvoltare imobiliara va repune in circuitul public o zona abandonata de 20 de ani, complexul urmand sa fie unul deschis intregii comunitati, cu circulatie exclusiv pietonala. Consideram ca suntem in fata unor reclamanti de rea-credinta (date fiind mesajele mincinoase si manipulatoare pe care le transmit atat in presa cat si in social media) care incearca sa blocheze un proiect cu valoare de piata de o suta de milioane de EUR ce va aduce reale beneficii atat comunitatii cat si autoritatilor locale".

Citeste si:
One United a castigat definitiv procesul cu Nicusor Dan
One United Properties a...

Articolul initial, publicat la ora 16:16 este urmatorul:

Pe terenul unde au inceput deja lucrarile la noua investitie imobiliara au functionat incepand cu 1935 Uzinele Ford, singura linie de productie americanilor din Europa de Est, care producea anual 2.500 de automobile si camioane. Odata cu schimbarea regimului, in 1948, a preluat numele Automatica. Dupa caderea comunismului, fabrica a intrat intr-un con de umbra, iar de peste 20 ani proprietatea este in paragina.

One United Properties intentioneaza sa dezvolte in aceasta locatie un proiect mixt, compus dintr-un proiect rezidential - One Mircea Eliade, precum si o cladire de spatii de birouri - One Tower. La acestea se vor adauga o zona comerciala, pe platforma fostei hale Ford, care va fi dezvoltata de Auchan Romania. Dezvoltatorul promite ca "noua investitie va revitaliza zona, fosta hala Ford urmand a fi restaurata si integrata in noua dezvoltare imobiliara, pastrandu-se arhitectura initiala a proprietatii". Intreaga dezvoltare este autorizata pentru o suprafata de 125.000 mp construiti (73.000 mp supraterani si 52.000 mp subterani).

Cele trei turnuri care se vor ridica in cadrul proiectului rezidential One Mircea Eliade vor insuma 250 de apartamente exclusiviste (2 turnuri P + 15, 1 turn P + 20), cu vedere spre Parcul Floreasca si Lacul Floreasca. Cladirea de birouri One Tower (P + 16) se traduce in 24.000 metri patrati inchiriabili de spatii de birouri si va beneficia de o suprafata pe etaj de 1.450 mp.

Citeste si:
Ford va concedia 20% din forta de munca din Europa
Ford va concedia 20% din...

"Intreaga zona va fi deservita de un spatiu comercial modern, retail si food, dezvoltat de Auchan in locul fostei hale Ford, monument istoric care va fi restaurat si integrat in noua dezvoltare. Investitia nu se va face numai in zona construita, ci si in infrastructura rutiera si in dezvoltarea a 1.200 de locuri de parcare prevazute pentru fluidizarea traficului", potrivit One United Properties.

Insa, grupul de initiativa Floreasca Civica, care pretinde ca reprezinta cetatenii cartierului Floreasca, are in plan sa organizeze sambata, 23 iunie 2018, intre orele 11.00 - 13.00, in fata intrarii principale a fostei fabrici Ford / Automatica, un protest impotriva acestei dezvoltari imobiliare.

Motivele principale ale actiunii de protest sunt urmatoarele (potrivit unui comunicat al grupului de initiativa civica):

  1. "Proiectul nu este adecvat zonei rezidentiale Floreasca: 3 blocuri intre 15-19 etaje plus un turn de birouri de 16 etaje (de 70 de m inaltime, dublu fata de blocurile turn vechi). Cu alte cuvinte, cladirile sunt cu mult peste limitele si indicatorii de urbanism aplicabili in zona.
  2. Avizele si autorizatiile necesare proiectului au fost obtinute in conditii de netransparenta, in baza unor studii de impact depasite si superficiale si a unui Plan de Urbanism Zonal expirat.
  3. Cartierul si strazile sale mici si inguste, sunt deja ocupate: nu mai avem trotuare, nu avem unde parca. Respiram, zi de zi, noxele generate de blocajele din trafic.
  4. Parcul Floreasca va fi umbrit de cele 4 noi blocuri, vegetatia va avea de suferit, noi vom avea de suferit!
  5. Lacul Floreasca poate seca. Lucrarile la fundatiile celor 4 noi turnuri pot afecta panza freatica (la doar cativa km distanta, intr-o situatie similara, in parcul Circului, o constructie supradimensionata a blocat izvoarele naturale ale lacului, tinut astazi in viata artificial).
  6. Un nou hypermarket in inima cartierului (intr-o cladire monument de patrimoniu!) va genera trafic suplimentar cu camioane de mare tonaj. Avem deja Carrefour, Kaufland, MegaImage si Promenada Mall la 10-15 minute de mers pe jos.
  7. Noi, rezidentii din Floreasca, nu am fost cu adevarat consultati. Autoritatile au luat decizii impotriva comunitatii!"

In continuare, Floreasca Civica estimeaza ca "vor aparea in zona peste 4.000 de locatari, angajati si clienti. Cartierul Floreasca, care este deja tranzitat de traficul ce duce spre zona de business din nordul capitalei, va fi sufocat si imposibil de locuit. Cladirile noi vor genera (conform estimarilor oficiale) un trafic suplimentar de 2.200 noi autovehicule in zona, fiind un pericol si pentru accesul la Spitalul de Urgenta Floreasca. De asemenea, proiectul include crearea a 4 benzi de circulatie pe Calea Floreasca ceea ce implica disparitia spatiului verde aferent trotuarului".

Citeste si:
Volkswagen si Ford, la un pas de colaborare pentru masini electrice
Volkswagen si Ford, la un pas...

Participantii la protest solicita astfel "redimensionarea proiectului imobiliar in acord cu indicatorii de urbanism din zona, elaborarea studiilor de impact in conformitate cu parametrii actuali de trafic, poluare si mediu, si oprirea imediata a lucrarilor pana la refacerea documentatiilor de urbanism".

Sursa foto: Bannafarsai_Stock / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Ford vrea sa vanda 600.000 de masini electrice in Europa