Noile tehnologii asociate cu al "saselea val" de inovatii creaza "imprejurarea tripla creativ disruptiva", a declarat Sean Culey, expert in business transformation, la conferinta P3 Momentum. In opinia sa, robotii vor prelua joburile manuale, inteligenta artificiala (AI) incepe sa gandeasca din ce in ce mai mult pentru noi, si masinile incep sa gestioneze relatiile dintre oameni.

Rezultatele, crede el, pot fi vazute deja in fiecare stadiu al lantului traditional Sursa - Productie - Livrare - Vanzare. In locul acestui lant, Sean Culey (foto) intrevede un nou model de lant de aprovizionare "PAL", adica "Produse si servicii personalizate", "Automatizarea productiei, livrarii si planificarii", si "Facilitati locale de productie si stocare".

Dincolo de logistica, valul disruptiv va fi la fel de radical. Potrivit lui Sean Culey, AI va suplini inteligenta umana pana la finalul acestui secol, fortand oamenii sa abordeze intr-un mod mai creativ si mai proactiv joburile.

Sean Culey: Care este "de ce-ul" tau?

Din perspectiva lui Sean Culey, cea mai importanta intrebare pe care trebuie sa ne-o punem in continuare este, "Care este de ce-ul tau?. Care este lucrul care te defineste ca fiinta umana? Care este pasiunea ta? Ce valori ai? Si pentru corporatii este exact acelasi lucru: De ce sa existam?".

Cea mai mare provocare pentru indivizi va fi sa ramana relevanti si sa-si gaseasca menirea intr-o lume in care masinile vor prelua milioane de joburi.

"Ce face aceasta tehnologie este sa permita oamenilor sa actioneze fara permisiune", explica el. "Aveam oameni care spuneau, «ma voi alatura companiei si compania imi va spune ce sa fac, si daca lucrez 25 de ani, voi ajunge pana la varf». Acum suntem in aceasta noua Era de Aur in care putem gasi ceva de care oamenii sa fie pasionati si sa faca. Viitorul omenirii va fi divizat intre cei care vor deveni consumatori pasivi si cei care vor profita de aceasta oportunitate".

Companiile trebuie sa se debaraseze de mentalitatea din era industriala.

In acelasi timp, companiile trebuie sa se debaraseze de mentalitatea din era industriala, bazata pe eficienta si pe scurt timp, si sa imbratiseze un viitor in care oportunitatile abunda si costurile cu forta de munca nu mai sunt factori limitativi.

"Organizatiile trebuie sa priveasca la oportunitate, nu doar la risc", spune Sean Culey. "Sa se intrebe, «Cine sunt consumatorii nostri si cat valoreasa? Si cum putem folosi aceste tehnologii pentru a livra mai multa valoare catre ei?» in loc sa spuna doar, «Cum putem sa economisim bani? Cum putem sa concediem oamenii?». Acele companii este posibil sa castige pe termen scurt, dar vor pierde pe termen lung". Pentru lideri, in acelasi timp, cheia va fi sa creeze o cultura in care libertatea individuala este protejata si asumarea riscului este incurajata.

Intrebat care este cea mai importanta idee din prezentarea sa de la conferinta P3 Momentum 2018, Sean Culey alege cultura. "Cultura conteaza enorm", explica el. "Regulile pe care le setezi, liderii pe care ii ai, si modul in care acestia controleaza populatia determina daca o tara sau o companie va avea succes. Am luat o serie de libertati care au dus la Revolutia Industriala. Trebuie sa ne asiguram ca mentinem aceste libertati, ca nu folosim tehnologia pentru a le atenua".

"Decadele urmatoare vor fi cu adevarat uimitoare", concluzioneaza el. "Dar depinde de noi sa ne asiguram ca vom crea o societate care ne va permite sa fim uimiti".

Sean Culey este un vizionar, autor, vorbitor si expert in business transformation, care ajuta companiile sa dezvolte modele centrate pe consumator. Cea mai recenta carte a sa, publicata in decembrie 2018, este Transition Point: From Steam to the Singularity.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri