Garajul CICLOP: Povestea nestiuta a unui simbol important al arhitecturii moderniste din Bucurestiul interbelic
Interiorul cladirii dezvaluie o conceptie structurala remarcabil de moderna pentru momentul construirii si este organizat in jurul unui atrium ce se desfasoara pe inaltimea a patru etaje, cu doua rampe laterale pentru accesul masinilor. Asta, in contextul in care, actualul Bulevard Magheru devenise, in perioada interbelica, cea mai moderna artera din Bucuresti.
Bulverdul Magheru se numea la 1913 "Ion C. Bratianu", modificat in 1931 cu "Take Ionescu", iar actuala denumire fiind stabilita in 1948. De o parte si de alta au fost inaltate cladiri moderne cu 10 etaje, din beton armat, care au indignat opinia publica la momentul ridicarii, potrivit Artmark: blocul Carlton, hotelurile Ambassador si Lido, blocul si cinematograful ARO (azi Patria), blocul Scala.
Cladirea de pe Bulevardul Magheru din Capitala a avut functiunea initiala de garaj supraetajat si atelier auto, in prima faza fiind construite cinci niveluri. Subsolul gazduia spatii de parcare si tehnice, la parter se aflau spatii comerciale si atelierul auto, iar la etaje spatii de parcare si tehnice.
Spatiul amplu are un potential urias, atestat de evenimentele culturale desfasurate aici. In luna mai 2015, imobilul a gazduit a doua editie a Pavilionului de Arta Bucuresti - Art Safari, eveniment care a adunat aproximativ 20.000 de iubitori de arta. Prin locatia ultracentrala si valoarea simbolica, atestata de clasarea in Lista Monumentelor Istorice, imobilul Ciclop poate juca un rol marcant in peisajul urban contemporan al orasului Bucuresti.
Potrivit informatiilor publicate pe site-ul casei de licitatii Artmark, garajul Ciclop se poate vinde individual sau la pachet cu Cinematograful Scala, parte a aceluiasi ansamblu arhitectural.