Promenada Mall & Mega Mall

Promenada Mall & Mega Mall

NEPI Rockcastle, proprietarul Promenada Mall și Mega Mall din Capitală și a altor 17 centre comerciale din țară, arată că a impus, încă de la debutul pandemiei, măsuri suplimentare de igienă și de dezinfectare în toate locațiile frecvent circulate din clădirile sale de retail.

"Majoritatea măsurilor de igienă au fost luate încă din luna martie, atunci când centrele comerciale au rămas deschise doar pentru magazinele de prima necesitate (hypermarketuri, farmacii, hrană animale, etc). Având experiența centrelor comerciale din portofoliul nostru din Polonia, Lituania și Croația deschise la începutul lunii mai, deja suntem cu un pas înainte, avem toate măsurile pentru a relua programul din centrele noastre comerciale, oricând Guvernul și autoritățile vor decide" arată reprezentanții dezvoltatorului.

Din exemplul altor țări, "aceste măsuri funcționează, iar lucrurile vor intra, treptat, intr-o nouă fază de normalitate".

Pentru cele 19 centre comerciale din portofoliul local, am finalizat un plan de măsuri suplimentare de siguranță pe care îl vom aplica de îndată ce activitatea mall-urilor se va relua. Acest plan are 2 obiective: asigurarea distanțării sociale și asigurarea dezinfectării constante a centrelor comerciale. Odată cu reluarea programului normal al mall-urilor, suntem pregătiți să controlăm traficul respectând recomandările autorităților, distanțarea socială fiind una din priorități pentru un shopping responsabil și în siguranță. În zona de food court și a teraselor vom implementa măsuri de distanțare socială prin re-așezarea meselor.

NEPI Rockcastle

Totuși, pentru a preveni eventualele aglomerări, reprezentanții NEPI Rockcastle afirmă că accesul în centrul comercial se va face controlat, în grupuri de maxim 3 persoane, condiționat de culoare de securitate și agenți de pază, respectiv, prin marcaje corespunzătoare (păstrarea distanței de 2 metri).

"În ceea ce privește personalul de pază și curățenie, acesta este suplimentat și investim constant în materiale de conștientizare a regulilor de igienă și echipamente de protecție, măști și mănuși. Am investit în soluții avansate de protecție a zonelor predispuse atingerii (balustrade, butoane lifturi, uși, spații grupuri sanitare, mese și alte suprafețe), soluții de filtrare a aerului, dispensere cu dezinfectant amplasate în mai multe zone din centrul comercial și alte materiale menite să le sporească încrederea faptului că se află într-un spațiu sigur. În plus, am triplat frecvența serviciilor de dezinfectare a întregii clădiri prin soluții precum cold fogg și folii antiseptice pentru zonele frecvent atinse", spun reprezentanții dezvoltatorului.

Astfel, "de îndată ce va exista un plan concret din partea autorităților, ne vom asigura că vom comunica aceste măsuri în interiorul și exteriorul mall-urilor pe toate canalele noastre", potrivit NEPI Rockastle.

Sursa foto: kitzzeh / Shutterstock

Iulius Mall & Palas Iasi

Iulius Mall & Palas Iasi

În toate cele cinci proiecte din portofoliul companiei IULIUS (Palas Iași, Iulius Town Timișoara, Iulius Mall Cluj-Napoca, Iulius Mall Suceava, Iulius Mall Iași) au fost luate măsuri etapizate de protecție, încă de la debutul pandemiei și în concordanță cu evoluția ei, care să reducă pe cât posibil riscul epidemiologic, au declarat reprezentanții companiei.

Perioada de suspendare a activității de retail a fost un prilej pentru a stabili și implementa procedurile de prevenție pentru momentul redeschiderii, prioritatea fiind adaptarea la actualul context socio-medical și la noile cerințe privind siguranța clienților impuse de acesta. Astfel, în ceea ce ne privește, suntem pregătiți pentru reluarea activității cu toate cele cinci proiecte din portofoliul nostru, luând în calcul scenarii multiple.

IULIUS

Ei adaugă faptul că sunt aproximativ 50 de măsuri punctuale pe care le pregătesc pentru momentul relansării, care acoperă toate segmentele activității de operare, de la reorganizarea și adaptarea procedurilor de ordin tehnic, cleaning, security, până la reguli de distanțare socială și echipamente care sporesc siguranța.

"În pachetul de măsuri suplimentare sunt prevăzute: separarea fluxurilor de intrări - ieșiri, limitarea concentrării de vizitatori, atât în spațiile comune, cât și în magazine, stabilirea unui număr maxim de persoane care pot accesa simultan lifturile și marcarea spațiului de așteptare pentru respectarea distanței minime de siguranță, delimitarea zonelor intens traficate prin sisteme de ghidare one-way, obligativitatea purtării măștii de protecție, instalarea unor dispozitive de măsurare a temperaturii și a dispenserelor cu dezinfectanți la intrări, protejarea suprafețelor de contact direct (mânere uși, panouri de comandă lift, mână curentă scări etc.) cu folie antiseptică, existența covoarelor profesionale impregnate cu dezinfectant, optimizarea funcționării echipamentelor de ventilație și climatizare, inclusiv pentru un aport de 100% aer proaspăt tratat, reconfigurarea zonei de servire din food court, suplimentarea operațiunilor de dezinfecție prin nebulizare și a celor permanente și multe altele".

Desigur, "aceste măsuri vor fi dublate de orice alte recomandări venite din partea autorităților. Avem capacitatea logistică și operațională de a ne adapta cerințelor, astfel încât să menținem un mediu cât mai sigur pentru clienți și pentru angajați. Credem că perioada aceasta stă sub semnul asigurării unui nivel cât mai ridicat de protecție și că reluarea activității nu reprezintă o relaxare, ci, dimpotrivă, o intensificare a măsurilor privind combaterea riscului epidemiologic", au mai precizat reprezentanții IULIUS.

Veranda Mall

Veranda Mall

Reprezentanții Veranda Mall au declarat că măsurile de redeschidere se bazează pe patru piloni principali, cărora li se vor adăuga orice alte măsuri specifice vor fi impuse de autorități.

Astfel, în ceea ce privește controlul accesului și fluxurilor de oameni, în Veranda Mall vor fi agenți de pază la fiecare intrare și proceduri de verificare a temperaturii cu termometre fără contact la intrarea în mall. De asemenea, va avea loc delimitarea accesului și marcarea distanței minime de respectat prin autocolante la fiecare intrare și monitorizarea gradului de aglomerare a mallului.

Legat de modificări ale spațiului, reprezentanții Veranda Mall vor apela la "eliminarea culturii materiale care face posibile comportamentele cu cel mai mare risc". Aceasta se traduce în primul rând prin eliminarea obiectelor care permit socializarea, de la desființarea băncilor și a spațiilor de fumat până la eliminarea meselor din food court (care se menține).

Vor fi instalate și dozatoare cu dezinfectant în puncte critice din mall, înlocuirea uscătoarelor de mâini cu dispensere de prosoape din hârtie de unică folosință.

Pe segmentul de operațiuni, va fi obligatorie purtarea de măști pentru toți clienții și angajații pe toată durata vizitei în centrului comercial, verificarea temperaturii tuturor angajaților la începutul programului și dezinfectarea și igienizarea periodică a tuturor spațiilor comune.

În ceea ce privește comunicarea, vom educa și informa clienții despre toate măsurile de igienă și siguranță ce trebuie respectate, prin diverse canale de comunicare, precum anunțuri postate la intrările în mall, anunțuri postate de-a lungul galeriilor de cumpărături, afișe postate în toalete, informații afișate pe ecrane digitale, mesaje prin sistemul audio al mall-ului pentru a le aminti clienților/angajaților normele de igienă care trebuie respectate.

Reprezentanții Veranda Mall

Ei adaugă faptul că va fi implementată și semnalistică specifică pentru a se asigura că vor influența cât mai mult posibil comportamentul vizitatorilor și să sporească gradul de conformare.

"Ne vom ocupa de furnizarea de instrucțiuni privind regula de distanțare socială și obligativitatea purtării măștii de protecție prin autocolante în mall, autocolante pe uși și podele, stative cu afișe, mesaje prin sistemul audio al centrului comercial pentru a le aminti clienților să păstreze distanța socială", au mai spus reprezentanții Veranda Mall.

ParkLake & River Plaza

ParkLake & River Plaza

Siguranța și sănătatea vizitatorilor, a chiriașilor, a furnizorilor și a angajaților au fost și vor continuz să fie prioritare în toate centrele noastre comerciale. De aceea, am pregătit un plan pentru menținerea activității în centrele comerciale unde funcționează magazine esențiale pe durata stării de urgență și pentru reluarea graduală a activității în condiții normale. Suntem pregătiți să ne sprijinim chiriașii în procesul de redeschidere a magazinelor, dar și pentru a le oferi vizitatorilor un mediu pe deplin sigur.

Reprezentanții ParkLake

În contextul în care se vor redeschide mai multe magazine, dezvoltatorul ParkLake și River Plaza, Sonae Sierra, arată că a implementat măsuri suplimentare, precum utilizarea obligatorie a echipamentelor individuale de protecție de către toți cei aflați în centrul commercial, limitarea numărului de persoane din centru și a mașinilor în parcare, organizarea cozilor de așteptare și proiectarea fluxurilor de circulație interioară.

"Folosim sistemul intern de monitorizare a numărului de vizitatori, precum și măsuri de securitate suplimentare pentru a controla intrările și ieșirile din centrul comercial. De asemenea, se monitorizează permanent traficul de vizitatori de la toate intrările pentru a fi informați cu privire la numărul de persoane din interiorul clădirii în timp real".

Pentru toate acțiunile de mai sus sunt prevăzute măsuri precum:

• Instalarea dozatoarelor cu gel dezinfectant și a elementelor individuale de protecție, cum ar fi mănuși și măști (când este nevoie) în diferite zone comune ale fiecărui centru comercial, cum sunt intrările, toaletele și camerele pentru bebeluși;

• Implementarea unui nou sistem de semnalistică pentru a informa vizitatorii cu privire la măsurile de protecție și conduită;

• Proiectarea unui nou flux de circulație pentru vizitatori, ca să se poată deplasa în sigurață în centre, menținând distanța recomandată de autorități;

• Anunțuri frecvente despre măsurile de protecție prin sistemul intern de sunet al centrului, pentru a ne asigura că informațiile au fost înțelese și respectate;

• Suplimentarea echipamentelor de curățenie și întreținere pentru a asigura curățarea, dezinfectarea și ventilația corespunzătoare a tuturor zonelor;

• Suplimentarea protocoalelor de curățare a sistemelor de ventilație și a echipamentelor de climatizare din centrul comercial;

• Echiparea tuturor furnizorilor cu materialele necesare de protecție individuală (mănuși și mască);

• Pregătirea constantă a personalului de securitate și de la biroul de informații ale fiecărui centru pentru a garanta siguranța tuturor vizitatorilor și pentru a oferi îndrumare celor care au nevoie;

• Reconfigurarea food court-ului pentru a respecta măsurile de distanțare socială în momentul în care acest spațiu va fi redeschis;

• Funcționarea sistemelor de ventilație este adaptată conform recomandărilor asociațiilor europene.

AFI Cotroceni & AFI Ploiești

AFI Cotroceni & AFI Ploiești

Si AFI Europe România a anunțat un set de măsuri pe care toți clienții și chiriașii trebuie să îl respecte, pentru a face cumpărături în centrele comericale AFI Cotroceni și AFI Ploiești, la momentul in care se vor redeschide. Centrele comerciale deținute de AFI au fost închise odată cu decretarea stării de urgență, care prevedea și acest aspect, din 23 martie. Investițiile AFI în aceste măsuri se ridică la 300.000 de euro, potrivit Retail.ro.

Noi sperăm, evident, să se întâmple cât mai repede, înainte de 1 iunie (redeschiderea mall-urilor - n.r.). Pentru că atât noi cât și chiriașii noștri suntem pregătiți. În tot acest timp am dezvoltat și am implementat măsuri sanitare în valoare de peste 300.000 euro, deoarece siguranța clienților noștri este foarte importantă și nu facem rabat de la nicio măsură care să le facă și mai sigură vizita în mall.

Reprezentanții AFI Europe

Odată cu redeschiderea, la intrarea în cele două centre comerciale AFI clienții vor trece obligatoriu printr-o poartă termoscanner, unde li se va lua temperatura. În cadrul centrului comercial AFI Cotroceni vor fi montate 16 astfel de dispozitive, iar la AFI Ploiești un număr de 4, care se vor regăsi la toate intrările, dar și în zonele de tranzit, pe culoare, la parter și etaj. Mai mult decât atât, toate intrările vor fi prevăzute cu covoare dezinfectante și gel dezinfectant pentru mâini.

O altă regulă importantă este cea a distanțării sociale de 2 metri, care va fi aplicată prin lipirea de stickere pe podea la această distanță, pentru a-i atenționa pe oameni să nu depășească zona de siguranță, mai ales când așteaptă în fața unui magazin sau la coada, la casă. În lifturi vor intra doar 2 oameni odată, iar în foodcourt vor fi instalate pe mese stickere de atenționare, iar mesele și scaunele vor fi într-un număr mai mic și la distanță corespunzătoare.

Citeste mai mult pe acest subiect pe Retail.ro.

Sursa foto: joyfull / Shutterstock

Sursa foto: Photosebia / Shutterstock