AFI Cotroceni: termoscannere și covoare cu biocid

AFI Cotroceni: termoscannere și covoare cu biocid

Primul mall vizitat astăzi a fost AFI Cotroceni, unde încă de la intrare te întâmpină covoare cu biocid, termoscannere pentru verificarea temeperaturii și semnalistică pe culoarele mall-ului legată de obligația de distanțare socială și a purtării măștilor la intrarea în mall.

Aparent, însă, cele două luni de izolare și situația încă fragilă în ceea ce privește pericolul de infectare cu virusul Covid-19 și-au pus amprenta asupra comportamentului de consum al românilor, dacă nu ținem cont totuși că redeschiderea mall-urilor a venit într-o zi de luni. Astfel, deși reprezentanții AFI Cotroceni au avut în vedere să limiteze numărul de clienți care intră în mall, la o persoană la fiecare 10 mp, numărul nu foarte ridicat de vizitatori, comparativ cu perioada de dinainte de pandemie, a menținut un loc sigur pentru cumpărături (vezi slide-ul următor).

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

Magazinele considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale din România și-au suspendat activitatea la finalul lunii martie, proces ce a afectat peste 9.000 de unități comerciale. Începând cu 1 iunie, magazinele situate în centre comerciale cu o suprafață mai mică de 15.000 de metri pătrați, precum și cele cu acces direct din exterior, și-au reluat activitatea, iar din 15 iunie a fost anunțată redeschiderea magazinelor din proiectele de peste 15.000 de metri pătrați.

Cu toate acestea, activitatea restaurantelor și a locurilor de joacă este în continuare restricționată, precum brutăria și patiseria frantuzească de familie Paul (foto stânga) din AFI Cotroceni, în cazul căreia, mesele și scaunele sunt strânse.

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

Aceeasi situatie o gasim si in cazul insulei Starbucks, unde zonele de socializare nu sunt accesibile. Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox și compania de cercetare MKOR Consulting, odată cu ridicarea restricțiilor, proces ce are loc treptat, începând cu 15 mai, principalele activități pe care românii își doresc să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanţelor în România (26%) și activitățile sportive în aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) și vizite la locurile de joacă pentru copii (14%).

La polul opus, principalele activități care vor fi realizate mai rar sunt legate de ieșitul la masă în mall (53%), călătoriile în străinătate (45%) și mersul la cinematograf (45%).

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

Peste tot în AFI Cotroceni, distanțarea socială este cuvântul de ordine. Semnalistica predomină pe culoarele mall-ului și în food court cu rolul de a le reaminti vizitatorilor despre importanța păstrării distanței sociale. De asemenea, măsurile de prevenție includ și limitarea numărului de persoane în lifturi, pe scările rulante și în toalete.

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

Poate cei mai încântați de redeschiderea mall-urilor sunt retailerii care au venit în întâmpinarea potențialilor clienți ai mall-urilor cu reduceri substanțiale. Totodată, chiriașii au luat o serie de măsuri de suplimentare de siguranță, pe lângă cele ale mall-urilor, atât pentru a oferi un mediu sigur pentru clienți, cât și pentru a-și proteja angajații (vezi slide-ul următor).

"După trei luni de restricții, în care principala temă de discuție pe agenda publică a fost evoluția pandemiei Covid-19 și măsurile de limitare a răspândirii virusului, este normal să existe o reticenţă faţă de comerțul fizic, care presupune contact direct cu persoane necunoscute, din afara cercului restrâns. Cu toate acestea, pe măsură ce oamenii se vor adapta la noua normalitate, situația medicală fiind una controlabilă, instinctele de a socializa și de a experimenta vor răzbate, oamenii urmând să își reia în cea mai mare parte vechile obiceiuri", apreciază Bogdan Marcu, partner, retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

Printre măsurile luate de catre retaileri, în contextul pandemiei de Covid-19, odată cu redeschiderea se numară:

  • Limitarea numărului de clienți în magazine - un client la 9 mp;
  • Obligativitatea purtării măștilor de protecție în magazin, atât pentu clienți, cât și pentru angajați;
  • Obligativitatea folosirii gelului antiseptic la intrarea în magazin – există montat un recipient la intrare;
  • Eliminarea unor corpuri de mobilier pentru a facilita păstrarea distanței fizice între clienți;
  • Obligativitatea purtării măștilor de unică folosință pentru angajații de la case și de la cabinele de probă;
  • Distanțarea fizică la cabinele de probă – o cabină deschisă, una închisă;
  • Marcarea pe pardoseală a distanței ce trebuie păstrate la cabina de probă și la casa de marcat;
  • Igienizarea periodică a caselor de marcat și a echipamentelor de la casă – POS bancar, etc.

·

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

"Este rezonabil să considerăm că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar ne așteptăm la o creștere a numărului de produse și implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături. În ciuda faptului că multe din cumpărături în această perioadă s-au concentrat în mediul online, suntem încrezători că oamenii vor îmbrățișa redeschiderea centrelor comerciale atât pentru experiența de shopping, cât și pentru numeroasele activități sociale pe care centrele comerciale le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala acestuia", a mai spus Bogdan Marcu, partner, retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

FOTO REPORTAJ: AFI Cotroceni

Promenada Mall: același apetit scăzut al vizitatorilor și mai multe magazine închise

Promenada Mall: același apetit scăzut al vizitatorilor și mai multe magazine închise

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

FOTO REPORTAJ: Promenada Mall

Plaza România: trafic redus și agenți de pază foarte suspicioși

Plaza România: trafic redus și agenți de pază foarte suspicioși

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România

FOTO REPORTAJ Plaza România