Redeschiderea mallurilor a readus la lucru majoritatea celor 1,2 milioane de angajați care își desfășoară activitatea în retail. De prima săptămână de activitate au beneficiat în special retailerii și mallurile care au continuat să investească în marketing, iar primele date după redeschidere arată o performanță relativ mai ridicată a traficului pentru proiectele regionale comparativ cu centrele comerciale din București, potrivit companiei de consultanta imobiliara CBRE.

"Am remarcat un comportament diferit de consum, atât ca vizită în mall, cât și la nivel de achiziție, orașele regionale mari fiind peste media din București, cu mai mult de 80% din trafic recâștigat. Sunt trei factori care ajută acest lucru. Logistica afiliată unei cumpărături online este mai puțin dezvoltată în afara Bucureștiului și a impulsionat vânzările offline din orașele secundare. Al doilea factor este dat de distanțele relativ mici din aceste orașe, care permit clienților să ajungă rapid la mall, evitând mijloacele de transport în comun. Cel de-al treilea factor este dat de marketing și comunicarea online. O veste bună este că acei consumatori care s-au întors la mall sunt cumpărători și traficul se traduce în vânzări", a declarat Luiza Moraru (foto), head of property management CEE, CBRE.

Centrele comerciale cu suprafețe de peste 15.000 de metri pătrați, care totalizează aproximativ 3,7 milioane de metri pătrați de spațiu construit la nivelul României, au fost redeschise pe 15 iunie aproape complet, cu excepția cinematografelor și zonelor de tip food court.

Toate centrele comerciale au implementat măsuri extinse de health & safety pentru a asigura securitatea sanitară a clienților.

Redeschiderea a coincis cu lansarea perioadei de promoții în marile magazine de fashion și accesorii, acestea reprezentând 40-50% din suprafața unui centru comercial. Chiar și în condițiile unor creșteri considerabile ale vânzărilor online, magazinele au redeschis cu un stoc de marfă consistent, fiind un punct de atracție pentru consumatori.

"Mallurile care au comunicat în toată perioada de izolare și care și-au adaptat comunicarea noii normalități au câștigat o afinitate a publicului mai bună. De asemenea, obiceiurile de consum dobândite în ultimele luni nu trebuie desconsiderate sau minimizate, este necesar că mallurile să livreze mesaje acolo unde consumatorul s-a obișnuit acum să le primească, în online și cu precădere în social media", a adăugat Luiza Moraru.

Proiectele din orașele regionale vor continua să înregistreze rezultate în creștere cel puțîn până în toamnă, potrivit estimărilor CBRE, când perioada concediilor se va încheia și cei peste 175.000 de studenții vor reveni în Capitală. Lipsa turismului internațional din București și creșterea turismului intern va favoriza, de asemenea, vânzările centrelor comerciale din afară Bucureștiului. Această situație nu trebuie percepută ca o permanență, ci ca o oportunitate pentru malluri pentru a își regândi strategia de comunicare și marketing.

"Performanța în social media are la bază trei indicatori: relevanță, funcționalitate și empatie. Ceea ce face diferența în contexte cu puternică încărcătură emoțională este înțelegerea gradului de empatie pe care utilizatorul îl poate percepe. Acțiunile de property marketing în perioada martie - iunie au avut principiul umbrelă al percepției consumatorului final, pe scurt să transmitem mesajele pe care vrem să le comunicăm văzute prin ochii consumatorului și nu din prisma intenției de vânzare", a explicat, de asemenea, Răzvan Marincoi, marketing director retail & office, CBRE.

CBRE administrează în România un număr de 8 centre comerciale cu o suprafață totală de peste 320.000 mp și un număr de aproximativ 1.000 de chiriași, cu un trafic anual total de peste 59 milioane de vizitatori.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri