Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a facut precizări cu privire la informațiile apărute în spațiul public referitoare la terenul din cadrul Complexului Expozițional Romexpo, în contextul proiectului de lege recent adoptat de Parlamentul României, prin intermediul caruia terenul in cauza ar urma sa fie transmis cu titlu gratuit CCIR.

CCIR, care are în plan să se implice în realizarea unui proiect de regenerare urbană pe aceste teren, împreună cu un al dezvoltator imobiliar, Iulius, dezminte, în principal, informațiile care ar clasifică terenul aparținând Romexpo ca fiind unul "viran".

"Notorietatea misiunilor și întâlnirilor de afaceri la cel mai înalt nivel, al târgurilor, expozițiilor, concertelor și a altor activități multiple și complexe desfășurate la nivel și standarde internaționale în cadrul Centrului Expozițional Romexpo pe parcursul anilor, ca fiind suficientă ca și contraargument", arată Camera de Comerț.

Totodată, CCIR menționeaza faptul că toate clădirile, pavilioanele construcțiile anexe și platformele aferente Complexului Expozițional Romexpo se află în patrimoniul privat al Romexpo S.A, societate al cărei acționar majoritar este CCIR, cu o participație de 91,26 %.

CCIR, reacție la interesul NEPI Rockcastle pentru terenul Romexpo

NEPI Rockcastle, unul dintre cei mai importanți dezvoltatotori imobiliari din România, a arătat astăzi într-un comunicat că "se oferă să cumpere terenul de la Romexpo", însă, în opinia CCIR, "declarația nu poate avea alt scop decât acela de a produce și mai multă confuzie în spațiul public, privind situația juridică a terenului", care nu ar fi liber de sarcini, potrivit legii, pentru a putea fi scos la licitație.

De asemenea, "trebuie adăugat și faptul că nu “opinia publică” s-a opus deciziei luate de Parlament, ci exclusiv unele grupuri parlamentare, care, ca și celelalte grupuri din Parlament, au deplină decizie în a legifera, a adopta sau a se opune unui proiect de lege, în general".

Pentru a înțelege natura juridică a terenului de la Romexpo, CCIR a prezentat și un scurt istoric al acestuia "menit să clarifice corectitudinea demersului de a trece terenul cu titlul gratuit, în proprietatea CCIR".

Astfel, terenul se află în administrarea CCIR încă din anul 1972, acesta fiind momentul în care, prin Decizia nr. 1146/1972 a Biroului Permanent al Comitetului Executiv al Consiliului Popular al Municipiului Bucureşti, în temeiul Decretului nr. 409/1955 și a Dispoziției Consiliului de Miniștri nr. 92/1961, Statul Român a decis acest lucru.

De altfel, tot potrivit legii de la acea vreme, CCIR era singura instituție din România care asigura, încă din 1961, activitatea de târguri și expoziții. Întreprinderea de Târguri și Expoziții (I.T.E.), actuală Romexpo, a fost înființată tot în anul 1972, iar CCIR a fost autorizată să-i transfere, concomitent cu înființarea noii societăți, fondurile fixe și mijloacele circulante necesare funcționării acesteia.

Începând cu anul 2004, terenul, aflat în proprietatea privată a statului, a ieșit din administrarea CCIR, aceasta rămânând numai cu dreptul de folosință gratuită, pentru o perioadă de 49 de ani.

În aceste condiții, demersul CCIR, de a primi cu titlu gratuit dreptul de proprietate asupra terenului, în contextul dezvoltării proiectului investițional, apare pe deplin justificat, terenul, așa cum am precizat, aflându-se în administrarea Camerei Naționale începând cu anul 1972, timp de 31 de ani, până în anul 2004, iar de atunci,, până în anul 2053, deci încă 49 de ani, urmând să se regăsească în folosința gratuită a CCIR încă 33 de ani, păstrând același regim juridic.

Iată de ce, declarația NEPI nu poate aduce decât confuzie în rândul opiniei publice, iar CCIR și proiectului de dezvoltare, în sine, numai prejudicii. Practic, există varianta că lucrurile să rămână în același stadiu pentru o perioadă de încă 33 de ani sau se putea alege varianta dezvoltării și revitalizării urbane a Bucureștiului și a României, prin implementarea unui proiect durabil pentru comunitate, ceea ce Parlamentul României a și ales să facă.

- CCIR -

CCIR mai subliniază că "transmiterea cu titlu gratuit a dreptului de proprietate a terenului către CCIR și, implicit, realizarea proiectului, reprezintă, în același timp, și o certă oportunitate pentru veniturile Statului Român, fie că vorbim de bugetele locale, fie de bugetul de stat, acestea urmând că în cei 5 ani care sunt prevăzuți pentru etapa construcției, să încaseze peste 200 de milioane de euro, respectiv anual, în perioada de operare, contribuțiile urmând să depășească 345 milioane de euro".

Sursa foto: Ukko / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri