În pofida provocărilor și dificultăților pe care mediul de business a fost nevoit să le abordeze în acest an, AFI Europe România a finalizat tranzacția pentru achiziționarea birourilor NEPI din România, a deschis centrul comercial AFI Brașov și a finalizat prima faze a proiectului rezidențial al companiei - AFI City.

„Deși am fost într-o situație sanitară fără precedent, care a generat și o situație dificilă din punct de vedere economic și a impactat mediul de business, sunt mulțumit de toate realizările pe care AFI Europe le-a avut în acest an. De la cea mai mare tranzacție de birouri de pe piața imobiliară de investiții, care ne-a poziționat în top cei mai mari proprietari de birouri din România, până la deschiderea de noi magazine în centrele noastre comerciale, privind retrospectiv mă bucur să pot spune că 2020, în cele din urmă, a fost un an bun din punct de vedere al afacerilor. În ciuda tuturor incertitudinilor, sunt optimist și cred cu tărie că piața imobiliară locală va începe să-și revină anul viitor, pas cu pas”, a declarat Doron Klein, CEO AFI Europe România.

În trimestrul al doilea al anului 2020, s-a livrat prima fază a AFI CITY Bucureștii Noi, primul proiect rezidențial dezvoltat de AFI Europe în România. Prima fază, vândută integral la finalizare, cuprinde două clădiri rezidențiale, în total 190 de apartamente (garsoniere, 2 camere și 2 tipuri de apartamente cu 3 camere), zone verzi, locuri de joacă și 228 de locuri de parcare supraterane care au fost predate proprietarilor finali. Proiectul a primit certificarea Green Homes, fiind o recunoaștere a unui proiect ecologic și a fost recent premiat ca „Cel mai bun proiect rezidential standard din 2020”. O zonă comercială de aprox. 4.500 mp închiriabili aflată în curs de dezvoltare la AFI City, chiar în fața stației de metrou Laminorului, va oferi comunității AFI City, dar nu numai, acces la supermarket, magazine, farmacie și alte servicii.

Cu o valoare de 280 de milioane de euro, preluarea portofoliului format din patru proiecte de birouri de la NEPI Rockcastle, în August 2020, reprezintă cea mai mare tranzacție de birouri din istoria României. Realizarea acesteia în contextul economic marcat de pandemia de COVID - 19 demonstrează încrederea și angajamentul pe care AFI le are pe piața imobiliară din România.

Fără îndoială, cea mai importantă realizare din acest an a fost deschiderea AFI Brașov (foto), în luna octombrie, un proiect mixt care imbină un centru comercial modern și o clădire de birouri. Cu o investiție totală de 150 de milioane de Euro, AFI Brașov aduce brașovenilor și turiștilor peste 100 de mărci internaționale și locale de top, distribuite pe 3 etaje, în peste 45.000 mp GLA, inclusiv o terasă verde de 3.500 mp cu vedere la munte.

În septembrie, birourile AFI Park Brașov și-au deschis porțile pentru noii chiriași: Siemens România și NTT Data. Clădirea de birouri de clasa A este una dintre cele mai moderne destinații de birouri din oraș, cu 15.000 mp GLA, dotări moderne și certificare LEED verde.

În septembrie 2020, AFI Europe România a reușit să reînnoiască contractele de leasing în complexul AFI Park cu mai mulți chiriași, însumând peste 20.000 mp. În urma acestora, Electronic Arts a reînnoit contractul de leasing și și-a extins birourile, ajungând la aproximativ 15.000 mp, iar VEEAM Software a reînnoit contractul de închiriere pentru spațiul de peste 5.000 mp.

Tot în acest an a început construcția celei de-a doua faze a AFI Tech Park, un campus de business dezvoltat în centrul orașului, lângă J.W.Marriott. Acesta este un alt proiect vizionar care poate revitaliza și dezvolta zona. Prima fază a campusului de business, AFI Tech Park 1, a fost finalizată și lansată în al treilea trimestru al anului 2018. Întregul complex AFI Tech Park va fi format din 3 clădiri de birouri clasa A totalizand aproximativ 70.000 mp GLA, unde viitorii chiriași se vor bucura de combinația între detaliile tehnologice high-end și design-ul modern al campusului, cu 220 de locuri de parcare, zone verzi și un atrium modern în lobby-ul principal.

În octombrie și noiembrie, AFI Cotroceni, cel mai mare centru comercial din țară cu 88.500 mp GLA, a anunțat deschiderea de noi magazine, ca parte a strategiei pentru dezvoltarea portofoliului de chiriași care operează pe segmentul de piață mass-market. Flanco, Nike, Styland, Colin’s, my Geisha, PUPA Milano, CUPIO, I'MOD Flowers, Leonidas și Sokolov sunt mărcile care completează mixul chiriașilor din AFI Cotroceni. De asemenea, Marc O’Polo a deschis recent cel mai mare magazin mono-brand din România, alegând AFI Cotroceni drept locația perfectă pentru această inaugurare specială.

Anul 2020 a adus schimbări pozitive și pentru AFI Ploiești, cu unele relocări importante ale chiriașilor existenți, deschideri de magazine noi sau extinderi ale unor mărci românești și internaționale celebre. Din această toamnă, SINSAY și CROPP, branduri ce aparțin bine cunoscutului grup polonez LPP, se bucură de spații de trei ori mai mari decât cele pe care le ocupau înaintea procesului de relocare și se regăsesc în acest oraș exclusiv în AFI Ploiești. Noul concept SINSAY, găzduit pe o suprafață extinsă de 1200 de metri pătrați, a adus la AFI Ploiești trei noi categorii în gama de produse: articole de îmbrăcăminte pentru copii și bărbați, dar și accesorii pentru casă.

Relocat pe o suprafață de 600 mp, noul showroom eMAG deschis în decembrie este singurul showroom eMAG din județul Prahova, fiind un punct important pentru cetățenii județului. De asemenea, Deichmann, Cărturești și Maxbet vor avea relocări spectaculoase în AFI Ploiești în ultima lună a anului. MY GEISHA, PUPA și CUPIO și-au deschis magazinele în AFI Ploiești în ultimele luni ale anului 2020, fiind singurele din oraș. Vizitatorii care caută mărci românești și produse de calitate la prețuri accesibile sunt așteptați în AFI Ploiești.

Sursa foto: Compania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri