Găsirea unei clădiri de birouri pentru noua ta afacere presupune câteva răspunsuri pe care trebuie să ți le oferi. În special în această perioadă în care munca de acasă devine norma, vei avea nevoie de un spațiu în care poți asigura toate măsurile de protecție pentru angajații care vor să revină la birou. Pentru ca acest lucru să fie posibil, trebuie să găsești un spațiu generos, într-o locație bună și sigură.

Mai mult decât atât, gândește-te că spațiul de birouri va deveni necesar și în perioada post-pandemie, chiar dacă vei încuraja și munca de acasă în continuare. Iată câteva sfaturi:

Tipul de spațiu necesar

Înainte de pandemie, printre cele mai importante trenduri în materie de muncă se afla și conceptul de coworking. Acesta se referă la spații comune de birouri dedicate persoanelor care lucrează freelance sau remote, dar nu au posibilitatea să muncească de acasă. Mulți dintre cei care preferau spațiile de coworking puteau și să profite de atmosfera care încurajează munca, când acasă totul indică spre relaxare.

În perioada post-pandemie, poți alege dacă îi vei chema pe angajați la muncă, iar dacă vrei să le pui totuși la dispoziție un spațiu, cel de coworking poate fi cea mai bună soluție. Un birou folosit doar de angajații tăi trebuie plătit din bugetul firmei, dar odată ce îți deschizi ușa spre alte posibilități, vei putea percepe o taxă de închiriere. Caută anunturi imobiliare care se potrivesc cerințelor tale, mai ales din punct de vedere al dimensiunilor, cât și al locației. Nu uita că pentru a pune bazele unui spațiu de coworking trebuie să investești în echipamente, amenajarea spațiului și multe alte detalii.

Infrastructura

Dacă ai o companie mai mare și cauți primul spațiu de birouri sau vrei să faci o schimbare, trebuie să ții cont de aspecte precum conexiunea la internet. Deoarece vei avea nevoie de cea mai bună viteză și de cel mai calitativ furnizor, aceste detalii pot determina și locația pe care o alegi. De asemenea, nu doar internetul intră în această categorie. Atât serviciile precum telefonia fixă și poșta sunt esențiale pentru o afacere în plină dezvoltare. Canalele de comunicare trebuie să rămână deschise și să nu existe întreruperi semnificative în cele mai importante momente.

Este recomandat să alegi locații sau zone care mai găzduiesc și alte businessuri. În acest fel poți ști că serviciile sunt bune, dar poți și discuta cu ceilalți antreprenori înainte de a cumpăra sau de a închiria un spațiu. Află cât mai multe detalii despre locul care ți se pare ideal la o primă vedere. Discută, de asemenea, și cu furnizorii de servicii pentru a găsi cele mai bune oferte și beneficii.

Dimensiunea

Odată cu pandemia de Covid-19, mulți antreprenori au renunțat în totalitate la spațiile de birouri, cu precădere în cadrul companiilor în care munca de acasă este posibilă. Dacă îți dorești o locație pentru firma ta în post-pandemie, trebuie să ții tot mai mult cont de dimensiunea spațiului. Va trebui, în continuare, să oferi posibilitatea de distanțare fizică, să implementezi măsurile de igienă etc. Așadar, spațiul pe care îl alegi trebuie să-ți permită să faci toate aceste lucruri.

Poți închiria sau cumpăra un spațiu dedicat part-time activității din companie sau doar pentru o parte din angajați. De exemplu, cei care nu au posibilitatea de a munci de acasă, cei care se simt mai productivi la birou își vor dori să aibă alternative, chiar dacă activitatea lor nu îi obligă să stea la birou. De asemenea, vei avea întâlniri importante cu clienții sau partenerii pe care nu le poți face mereu de acasă, prin apeluri video. Unei afaceri respectabile nu îi poate lipsi sediul.

Un spațiu de birouri este necesar dacă vrei să ai un sediu pentru afacerea ta și un loc în care angajații tăi se simt în siguranță să lucreze. Flexibilitatea va fi vitală în perioada următoare, așa că începe acest drum cu mintea deschisă și cu poftă de inovație pe toate planurile.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri