Te-ai gândit să îți deschizi o afacere în domeniul construcțiilor și vrei să te extinzi pe o piața nouă? Ca să îți crești afacerea, indiferent dacă ești la început sau ai o experiență de ani de zile în această industrie, trebuie să îți planifici cu atenție fiecare pas.

Ca să îți scalezi operațiunile în mod strategic, trebuie să te asiguri că ai resursele necesare (fie că e vorba de personal sau de echipament) pentru a face față volumului de muncă.

Construiește o echipă de excepție

În construcții, afacerea ta este echivalentă cu oamenii pe care îi ai în echipă. Lucrează cu angajați care sunt de încredere, au cunoștințe în domeniu și au toate abilitățile de care au nevoie. Fă în așa fel încât să reții în companie acei angajați care performează foarte bine promovându-i și recompensându-i pentru munca lor asiduă și pentru încrederea pe care ți-o oferă.

Fii un manager pentru business-ul tău, dar un leader pentru angajații tăi

Angajații tăi vor să fie îndrumați către succes, nu „manage-uiți” sau gestionați. Fii un lider extraordinar, astfel încât colegii tăi să te urmeze până în pânzele albe. Dacă încerci să gestionezi fiecare aspect al muncii angajaților tăi, vor ajunge să trăiască sub impresia că nu ai încredere în abilitățile lor de a lua decizii bune și de a-și duce treaba la bun sfârșit cu succes.

Investește în business-ul tău

Dacă îți dorești să îți extinzi afacerea, e nevoie să investești timp și bani în compania ta. Acest lucru înseamnă să investești în:
echipamente noi sau vechi (aparate de sudură MIG-MAG, fierăstraie de debitare, betoniere, șlefuitoare de beton, electropalane și altele)
tehnologie (atunci când e nevoie),
dezvoltarea profesională a angajaților tăi (prin training-uri, workshop-uri și conferințe)
marketingul necesar promovării brandului tău.

Determină ROI-ul echipamentelor de construcție în care vrei să investești

În deschiderea unei afaceri, e important să știi că nimic cu bate Excelul. Atunci când cumperi echipamente de construcții noi sau folosite, asigură-te să faci calculele așa cum trebuie. Cum? În primul rând trebuie să determini ciclul de depreciere, apoi să identifici prețul lunar de închiriere a unui utilaj, iar în ultimă instanță să estimezi rata de utilizare. La final îți vei putea da seama în cât timp echipamentele de construcție în care vrei să investești se vor „plăti singure”.

Fă-ți un plan pe termen lung

Află cât de multe lucruri poți despre industria dezvoltărilor imobiliare, pentru că de aici vor veni clienții tăi. Decide-te care e modul în care vrei să pătrunzi pe piețe noi, care este strategia de marketing la care vrei să apelezi, care sunt resursele de care ai nevoie pentru a susține acest efort, la ce rezultate te aștepți și în cât timp. Ține minte că, în ce privește industria B2B, veștile circulă repede prin word-of-mouth, iar acest lucru poate face sau desface reputația business-ului tău.
Fii selectiv pentru a fi profitabil

Să câștigi mai mulți clienți nu este suficient. Când compania ta trebuie să facă față unui volum de muncă mai mare, acest lucru trebuie să fie și profitabil. Nu are niciun sens să îți dublezi numărul de proiecte la care lucrezi, dacă în acest timp nu îți crești profiturile.
Fii, așadar, selectiv cu clienții tăi și lucrează doar cu aceia care apreciază munca ta și a echipei tale la adevărata sa valoare.
Oricare ar fi investiția ta inițială pentru a porni o afacere în construcții, ține cont de aceste 6 sfaturi utile și investiții necesare pentru a reuși. De asemenea, nu uita că nu trebuie să sacrifici niciodată calitatea muncii pe care o realizează echipa ta. Nu compromite niciodată standardele înalte a muncii de calitate și cu siguranță vei ajunge departe. Mult succes!

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri