Piața logistică din România se află într-un moment foarte bun, în special datorită poziționării geografice, tot mai multe companii și dezvoltatori de spații logistice extinzându-se în România, pentru a avea acces la regiunile care se învecinează cu UE și Europa, afirmă reprezentanții CTP România.

„Eu văd România dezvoltându-se ca un hub logistic pentru regiune, așa cum au fost Polonia și Cehia pentru regiunile în care sunt. Vedem că, în ultimii 2 ani, România a fost pusă pe hartă de foarte mulți jucători, pentru că toți vor să ajungă la clienți cu produsele lor în aceeași zi, timpul de livrare trebuie să fie cât mai scurt, iar din această perspectivă avem o poziționare geografică foarte fericită.

Dacă până acum ne plângeam că eram la marginea hărții Europei, (...) la momentul de față vedem tot mai mulți jucători care aveau înainte parcuri logistice în centrul Europei că vor să deschidă puncte de lucru și aici. De aceea, România și noi (jucătorii din piața logistică – n.r.), împreună cu România trebuie să profităm de acest moment”, a declarat, într-o conferință de presă, Ana Dumitrache, Country Head CTP România.

Potrivit managerului liderului pieței de spații logistice locale, sunt companii care profită de poziționarea României, deoarece pot deschide centre într-o țară care se află în zona UE, dar în proximitatea unor regiuni care sunt mai greu controlabile din punct de vedere geopolitic. Sunt companii care vor să-și deschidă centre logistice pentru a avea acces mai bun către piețele din Balcani, Turcia și Orientul Mijlociu.

Infrastructura limitează modul de expansiune al parcurilor logistice

În ceea ce privește extinderea parcurilor logistice în România, reprezentanții CTP spun că infrastructura este un element cheie, inclusiv dezvoltările companiei fiind legate de principalele artere de transport.

Vestul țării și Bucureștiul rămân cele mai importante zone în care jucătorii din piața logistică în ceea ce privește extinderea, în timp ce alte zone, precum cea a Moldovei, suferă tocmai din cauza lipsei de infrastructură. Compania dorește să se extindă și în alte zone ale țării, dar lipsa infrastructurii descurajează jucătorii din piața logistică să se extindă în această parte a țării.

„Cuvântul cheie este infrastructură. Nu vrem să facem clădiri izolate. (...) În Moldova este o logistică de proximitate, nefiind conectată la infrastructură. Dacă vă uitați la harta spațiilor logistice, veți vedea că sunt conectate la Coridorul Paneuropean 4 în mod evident. Unde este infrastructură suntem și noi”, a mai spus Ana Dumitrache.

Potrivit ei, orașe precum Timișoara, Arad și Oradea, câștigă tot mai mult în importanță, înclinând balanța pieței logistice din România către vestul țării, unde CTP are mai multe parcuri logistice. Compania a ajuns la un portofoliu ce însumează circa 2,1 milioane de mp pătrați de spații logistice și industriale.

CTP România construiește un terminal cargo în aeroportul din Oradea

Dezvoltatorul de spații logistice va construi în aeroportul din Oradea un terminal cargo, dedicat avioanelor de transport de mărfuri, o investiție estimată la 32 de milioane de euro. Potrivit Anei Dumitrache, terenul se află în proprietatea publică, dar clădirile vor fi administrate de CTP România.

Terminalul va fi dezvoltat pe un teren cu o suprafață de 14,4 hectare, iar construcțiile vor acoperi 67.776 mp. Proiectul include 3 clădiri independente, o platformă de 22.100 mp, care include calea de rulare, platforma de acces, rulare și parcare a aeronavelor.

Potrivit CTP este primul proiect de acest gen din România, dar în urma anunțării proiectului, tot mai mulți reprezentanți ai autorităților locale din alte orașe s-au arătat interesați de realizarea unor investiții similare.

Dezvoltarea proiectului se va face în trei etape, lucrările la noul terminal urmând a fi finalizate până la sfârșitul anului 2023.

Prezent la eveniment, Răzvan Horga, directorul Aeroportului din Oradea, a declarat că investiția în acest terminal cargo face parte din planurile de dezvoltare ale autorităților locale care au în plan inclusiv lansarea unei companii aeriene locale, inițiativă care se află deja în stadiu de proiect.

Sursa foto: CTP România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri