Auzim vorbindu-se tot mai mult despre fit-out și integratori. Despre ce este vorba, de fapt, ce legătură au aceste concepte cu impactul pandemiei și cum a ajuns o companie românească din domeniu să aibă proiecte în Europa, discutăm cu Cătălin Rotaru, CEO al THETA Furniture & More.

Ce este fit-out?

THETA Furniture & More este unul dintre cei mai mari integratori de soluții complete de amenajare interioară & fit-out – un concept folosit tot mai mult în industrie. ”În calitate de integrator de amenajare interioară & fit-out noi livrăm servicii complete pentru amenajarea unui spatiu - Design & Build, adică de la concept & proiectare, până la implementare: producție & montaj de elemente de mobilier custom-made și livrare & montaj de mobilier standard. Serviciile de fit-out reprezintă înglobarea tuturor serviciilor de proiectare (arhitectură), execuție, consultanță, management de proiect, lucrări MEP (Mechanical, Electrical, Plumbing). Compania noastră poate oferi toate aceste servicii, în calitate de integrator, însă și parțial, în funcție de nevoile clienților. În esență presupune realizarea unui concept de amenajare a unui spațiu pentru a putea fi livrat către utilizatorul final la cheie, în funcție de cerințele pe care acesta le are”, explică Cătălin Rotaru.

Iar fit-out se referă nu doar la spații de birouri, ci și la hoteluri, HoReCa sau spații legate de domeniul medical sau de cel al educației.

Este practic un proces și, explică CEO-ul THETA, există 2 tipuri de fit-out. Există cel realizat de către proprietar sau dezvoltator, care presupune livrarea spațiului cu dotări minime către un chiriaș - pardoseli, finisaje minime la la pereți, plafoane – dar fără a realiza complet compartimentările.

FOTO: THETA Furniture & More

Celălalt tip, care este fit-out-ul propriu-zis, se referă nu doar la mobilare, ci și la implementarea lucrărilor electrice, mecanice,de instalații, dar și de integrarea acestora într-un concept cât mai unitar, care să servească specificului activității chiriașului care se mută în spațiul respectiv. Iar pe lângă a realiza spații atrăgătoare, una dintre cele mai importante componente pentru un integrator fit-out este cea de cost și de timp.

Pandemia a transformat și industria care amenajează spațiile de birouri

Pandemia, spune Cătălin Rotaru, a realizat o transformare a modului în care sunt gândite amenajările pentru spațiile de lucru. ”Nu mai avem acele spații de birouri clasice, cu câțiva metri pătrați per angajat, ci s-au transformat în spații în care oamenii pot să interacționeze. Au căpătat o mult mai mare importanță zonele de interacțiune, zonele de relaxare, chiar există zone de focalizare, unde se lucrează pe anumite proiecte. Oamenii vin la birou acum mai mult pentru a interacționa decât pentru a face munca propriu-zisă. Și acest lucru a dus și la transformarea industriei care lucrează în amenajarea spațiilor respective”, afirmă Cătălin Rotaru.

Practic, condițiile furnizate de companie angajatului devin tot mai importante în alegerea unui loc de muncă. Așa încât firmele încearcă să stimuleze creativitatea și interacțiunea, iar spațiile de lucru trebuie să reflecte aceste lucru. În acest context devine tot mai important rolul companiilor care oferă soluții de amenajare adecvate.

Theta preia ”durerile facerii” unui spațiu office

Theta este printre puținii integratori de fit-out din piață care are fabrica proprie de mobilier custom-made, dar și o experiență de 15 ani și un portofoliu de furnizori ”testați și consacrați”. Un astfel de proiect, explică Cătălin Rotaru, ”reprezintă și un proces de project management, de cost management, în care urmărim să ne încadrăm în timpii care au fost agreați cu cu clientul”.

Un integrator cum este THETA Furniture & More aduce un întreg ecosistem în jurul unui proiect. ”Se spune că un om în viață trebuie să facă un copil, să scrie o carte, să sădească un pom, să clădească o casă. Experiența pe care o ai, după ce faci o casă sau după ce amenajezi un birou, te face să îți dorești ca toate aceste dureri ale facerii să fie preluate de cineva cu experiență, care să le integreze și să le dea predictibilitate din punct de vedere al costurilor și al timpului în care se realizează”, afirmă CEO-ul THETA Furniture & More.

FOTO: THETA Furniture & More

Business-urile își doresc ca spațiile să fie gata într-un anumit interval. Iar THETA Furniture & More aduce în plus, față de alți integratori de fit-out, faptul că dimensiunea echipei permite companiei să aloce în derularea proiectului resurse suplimentare ca să poată recupera eventuale întârzieri.

Citeste si:

    De la mobilă pe comandă la amenajarea de spitale în Europa

    Povestea companiei a început în 2008 plecând de la câteva echipamente utilizate pentru producția de mobilă pe comandă, în special pentru rezidențial. Însă de la aceste proiecte mici s-a ajuns în timp la cele pentru companii, amenajări de spații de birouri, de show-roomuri sau de puncte de retail.

    Încet-încet, odată cu creșterea expertizei în soluții tot mai sofisticate estetic și funcțional, compania a devenit furnizor de mobilă aproape exclusiv pentru proiecte de business. Iar know-how-ul pe partea de producție de mobilier la comandă i-a conferit și flexibilitate în a se putea extinde în mai multe domenii, cum ar fi cel medical sau cel al educației și chiar cel industrial.

    FOTO: THETA Furniture & More

    Principalul generator de proiecte noi sunt recomandările, afirmă Cătălin Rotaru. Unul dintre atuurile THETA Furniture & More este noua fabrică pe care compania a inaugurat-o anul trecut, lângă Ploiești. Aceasta a fost concepută pentru ca procesele să asigure producția unei mobile de calitate și să permită siguranță și predictibilitate în livrarea proiectelor.

    Citeste si:

      Iar unele proiecte, recunoaște Cătălin Rotaru, sunt mai puțin obișnuite. De pildă la birourile Deloitte a fost nevoie ca materialul de pe coloane să se armonizeze cu marmura din recepție. Or, cum nu prea puteau fi placate cu marmură coloane rotunde, s-a profitat de faptul că în fabrică există o secție de termoformare a compozitului. Practic, coloana a fost realizată din foarte multe elemente care simulează estetica marmurei.

      FOTO: THETA Furniture & More

      La ora actuală, THETA Furniture & More are proiecte de la spații de 2-300 metri pătrați până la 10.000 de metri pătrați. Multe sunt în afara țării – de pildă, un spital din Belgia - aproape 20% din cifra de afaceri a companiei este pe proiecte externe.

      Recomandările, motorul unui integrator fit-out

      Cum ajunge o companie dintr-o țară occidentală să apeleze la un integrator de fit-out din România? ”Simplu, pe recomandări”, spune Cătălin Rotaru. ”În momentul în care finalizezi un proiect și clientul a fost foarte mulțumit, te recomandă mai departe. Iar proiectele realizate «la export» sunt în general de dimensiuni mari și ne ajută cumva să compensăm variațiile de cerere din proiectele locale.”

      FOTO: THETA Furniture & More

      Există idei imposibile de realizat? Sunt idei care par astfel, recunoaște CEO-ul THETA Furniture & More, dar de fiecare dată, împreună cu arhitectul a reușit să ducă clientul într-o zonă fezabilă.

      ”Echipa de cercetare-dezvoltare de la fabrică este foarte experimentată, cu foarte multă vechime în a reuși să adapteze și să facă realizabile cele mai interesante idei. Iar acesta e unul dintre argumentele care ne fac plăcuți clienților, faptul că reușim cumva să găsim o soluție la cerințele lor”, afirmă Cătălin Rotaru.

      FOTO: THETA Furniture & More

      Tehnologia joacă aici un rol foarte important. Soluțiile noi de amenajare interioară au extins foarte mult orizonturile de de aplicare și de utilizare. Un exemplu ar fi pereții elastici cu membrane, care pot rezolva anumite probleme de acustică, limitări de construcție, chiar aspecte estetice.

      Compania pregătește o dublare a cifrei de afaceri și ar putea ajunge la un total de 150 de angajați și o dublare a capacității de producție pentru mobilier custom-made. De asemenea, THETA Furniture & More s-a reorientat, odată cu tendința descrescătoare a pieței de birouri, iar acum domeniul medical are ponderea cea mai mare în structura de de clienți a companiei.

      FOTO: THETA Furniture & More

      ”Practic, dacă ar fi să simplificăm ceea ce ne face alegerea clienților noștri, noi avem atât partea de producție, partea de servicii, cât și o parte de consiliere în ceea ce privește amenajarea interioară. Avem project manager care poate înțelege și poate citi planul pe care ni l-a adus clientul de la arhitect și putem face un proiect de implementare care să fie predictibil din punct de vedere al timpului și al costurilor”, conchide Cătălin Rotaru.

      Sursa foto: wall-street.ro

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Radu Pircă
      Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


      Setari Cookie-uri