Te-ai gândit vreodată că lipsa motivației la locul de muncă poate fi cauzată de amenajarea birourilor într-un mod incorect? Cei mai mulți antreprenori consideră că motivarea angajaților provine de la absența recompenselor financiare. Dar, pe lângă răsplata financiară, o atmosferă degajată la locul de muncă și un spațiu în care angajații să vină cu plăcere vor puncta enorm la capitolul motivarea personalului.

Planificarea spațiului este primul pas în amenajarea birourilor, pentru că de această etapă depinde maximizarea potențialului acelui birou precum și productivitatea și starea de bine a angajaților.

Planificarea spațiului de birouri pentru o eficiență maximă este deosebit de importantă pentru companiile care își doresc succesul. Fără un design interior eficient, productivitatea, eficiența și creativitatea angajaților pot scădea.

Alocarea timpului pentru a planifica corect modul în care spațiul de birouri ar trebui să fie utilizat pentru beneficii maxime oferă companiei o mare oportunitate. Planificarea corectă inspiră și motivează angajații, ceea ce duce la creșterea performanței la locul de muncă și a succesului afacerii.

Iată ce ar trebui să cunoști despre amenajare birouri și cum te sfătuiesc specialiștii în design interior Cluj de la Dacca să procedezi:

1. Analizează modul în care utilizezi spațiul în prezent

Începe prin a examina modul în care folosiți spațiul de birouri actual, deoarece s-ar putea să descoperi că unele zone sunt utilizate într-un mod diferit de cel prevăzut inițial. Un lucru comun pe care specialiștii în design interior îl găsesc frecvent când vine vorba de amenajare birouri este faptul că este nevoie de mai multe săli de întâlnire sau zone de discuție în privat.

Mai ales atunci când vorbim de un birou open space unde este nevoie atât de intimitatea spațiului de lucru, cât și respect față de cei care lucrează, nevoia unor spații pentru discuții este frecvent întâlnită. Gândiți-vă la oferirea unor zone mai informale pentru ca angajații să aibă întâlniri și discuții ad-hoc.

Vestea bună în acest caz este că tehnologia, soluțiile de acustică și mobilierul modern au parcurs un drum lung, ceea ce a deschis o lume întreagă de noi posibilități pentru a găsi exact varianta cea mai bună.

2. Definește nevoile companiei

Indiferent de dimensiunea spațiului de birouri, ar trebui să te uiți la modul în care funcționează afacerea, la nevoile de lucru ale angajaților înainte de a începe amenajarea.

Înainte de a te gândi la un design interior pentru spațiul de birouri, pune-ți întrebări de genul:

• Ce activități există în cadrul companiei?
• Ce departamente lucrează îndeaproape împreună?
• Câți oameni trebuie să folosească spațiul de lucru?
• Este posibil să angajăm oameni în viitorul apropiat?
• Toate joburile se potrivesc cu birourile desemnate?
• Există cantină sau bucătărie?
• Există spațiu pentru socializare?
• Există săli de ședințe suficiente?

Răspunde la aceste întrebări cheie pentru a crea o imagine generală despre ceea ce trebuie să fie spațiul de birouri și cum vă poate sprijini cel mai bine oamenii. De asemenea, te va ajuta să decizi dacă are sens să investești în spațiul actual sau să amenajezi un nou loc mai potrivit.

3. Creează zone de socializare și colaborare

Biroul modern din ziua de azi se transformă încet şi sigur într-un spaţiu de muncă de colaborare, mentorat, socializare şi team building. Noul design este unul în care procesele creative sunt susţinute mai eficient decât aproape în orice alt loc. Specialiștii în design interior Cluj de la Dacca îți recomandă ca atunci când planifici spațiul de birou pentru afacerea ta, să gândești în termeni de zone specifice de muncă.

O mare parte a modului în care compania funcționează cu succes depinde de grupurile de oameni care lucrează împreună. Ca atare, vei dori să rezervi mult spațiu pentru colaborare și activitățile care adună oamenii împreună. Aici intră sălile de conferințe dotate cu tehnologie modernă sau spațiile de discuții rapide, precum cabinele acustice, zone dedicate pentru munca individuală sau pentru discuții de mentorat sau prezentări. Zonele de open space se transformă tot mai mult în zone de tip informal, astfel că mobilierul tradiţional este parţial înlocuit de mobilier dedicat taskurilor interactive.

Cealaltă zonă de lucru esențială de luat în considerare atunci când planificarea spațiului de birou este socializarea. Zonele liniștite sunt una dintre cele mai importante zone pe care compania le poate oferi angajaților. Faceți tot posibilul pentru a localiza câteva zone liniștite cât mai departe de agitația activității obișnuite a companiei.

4. Pune accent pe ergonomie

Spaţiile office din prezent sunt mult mai aerisite și tind să aibă un design mai creativ, cu o ergonomie superioară din punct de vedere fizic şi social. De asemenea, piesele de mobilier premium, care adaugă o notă elegantă birourilor, contribuie la o percepţie pozitivă a angajaţilor şi vizitatorilor asupra imaginii companiei.

În contextul în care concurenţa acerbă pentru atragerea talentelor se intensifică în majoritatea domeniilor, amenajarea birourilor devine mai exclusivistă şi totodată o carte de vizită a companiei.

Oamenii petrec foarte multe ore din zi la locul de muncă, astfel alegerea unui mobilier ergonomic cu impact pozitiv asupra stării lor de bine poate face în mod clar o mare diferență pentru angajați.

Noile tendințe în design interior pentru birouri includ scaune ergonomice și mese de lucru cu înălțime reglabilă, pentru a transforma spațiul de lucru într-o destinaţie de plăcere, cu sens şi valoare, ieşind din zona de obligaţie a angajatului tradițional.

Ne-ar plăcea să avem oportunitatea de a te ajuta în afacerea ta, pentru a face cele mai bune alegeri în amenajarea birourilor, astfel specialiștii în design interior Cluj de la Dacca sunt la un click distanță.

Sursa foto: Dacca

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri