Piata romaneasca de real-estate inregistreaza o cerere mai mare decat oferta, insa proiectele sunt tot mai multe, iar concurenta devine din ce in ce mai mare si, implicit, riscul ca proiectul sa nu se vanda creste, sustin reprezentantii companiei imobiliare Esop.
"Romania este o piata cu o mare putere de absorbtie in ceea ce priveste achizitiile de locuinte, dar si o piata cu preturi ridicate raportat la tarile din Estul Europei si la puterea de cumparare a romanilor. In acelasi timp si deloc paradoxal, investitiile in piata romaneasca de locuinte nu pot fi considerate, din start, o reusita garantata, ba chiar pot fi sortite esecului, daca nu se au in vedere anumite aspecte fundamentale", este de parere directorul departamentului de vanzari rezidentiale al companiei de consultanta imobiliara Esop, Irina Petrescu.

Potrivit acesteia, premisa de la care trebuie sa plece orice proiect imobiliar este o analiza foarte atenta a cerintelor pietei la momentul respectiv si, implicit, o definire clara a publicului-tinta caruia se adreseaza. "Aceasta idee de baza trebuie atent analizata, pentru ca este cea care influenteaza major restul aspectelor, de la constructie, suprafete si finisaje pana la vanzare", adauga reprezentantul Esop, citat de NewsIn.

Analistii imobiliari sustin ca majoritatea dezvoltatorilor fac un prim studiu de impact si de fezabilitate, in urma caruia stabilesc destinatia exacta a proiectului. Exista si dezvoltatori care merg direct la arhitecti si le cer sa faca un proiect cat mai bun, care sa exploateze la maxim terenul, punct de vedere care neglijeaza alte aspecte esentiale si care poate duce la un proiect greu de vandut, la un proiect care nu se adreseaza nici unui segment de piata si, mai mult decat atat, la probleme de administrare a complexului care pot aparea dupa vanzarea proiectului", mai spune Petrescu.

In momentul de fata, in Bucuresti s-au conturat zone rezidentiale dupa criterii de pret, distanta pana in centru sau clase sociale. Astfel, pe segmentul lux sunt vizate zonele exclusiviste ca Primaverii, Aviatorilor, Kiseleff, Dorobanti Capitale, Cotroceni, Herastrau, Domenii, Floreasca sau Casin.

Zonele centrale precum Unirii, Calea Calarasilor, 13 Septembrie, Universitate, Romana si nordul, Aviatiei, Domenii – Calea Grivitei, Dorobanti - Beller, Barbu Vacarescu, Lacul Tei si Pipera se caracterizeaza atat prin constructii de inaltime mica, cat si prin condominium-uri si se adreseaza segmentului mediu plus. Pentru segmentul mediu sunt vizate cartierele si zonele limitrofe ale capitalei, unde se dezvolta conceptul de ansambluri rezidentiale stil condominium.

"Tinand cont de aceasta impartire, dezvoltatorii trebuie sa se adapteze zonei si sa construiasca in consecinta. In plus, locuintele construite pentru segmentul lux trebuie sa aiba suprafete mari, in timp ce, pentru segmental mediu, un proiect de succes poate avea suprafete mici sau cel mult medii. De asemenea, in momentul in care dezvoltatorul se orienteaza spre un proiect adresat clasei medii trebuie sa prevada in plan mai multe garsoniere, in timp ce un complex adresat segmentelor mediu plus sau lux trebuie sa prevada mai multe apartamente cu 3 sau 4 camere", considera analistii Esop.

Potrivit analistilor imobiliari, pretul de vanzare al unui complex imobiliar trebuie sa fie foarte bine adaptat la valoarea pietei in momentul respectiv, cat si adecvat facilitatilor, locatiei si finisajelor pe care le ofera, altfel dezvoltatorul risca sa isi vanda proiectul. "Daca un singur element din acest ansamblu nu e conform realitatilor pietei, pot aparea blocaje in procesul vanzarii si se poate pierde un timp important.
De aceea credem ca informarea si consilierea dezvoltatorilor este o conditie obligatorie pentru a tine pasul cu realitatile pietei, realitati aflate in permanenta evolutie, in contextul modificarilor preferintelor clientilor, a puterii lor de cumparare, a contextului de ansamblu al pietei", a mai adaugat reprezentanta Esop.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri